Omakotitalorakentaja vastailee kysymyksiin hetken aikaa
Kommentit (6)
Meillä tehdään itse ja miehen ammattitaidottomuus pistää vihaksi. Itse joudun olemaan rakennustyömaavalvoja omalle miehelle, alan ammattilaiselle. arg.
Talopaketti tulee Kastellilta " säältä suojaan" -valmiudessa, eli tuulensuojalevyt on kiinni seinärakenteissa. Loput tehdään itse (totta kai ammattimiehet tekevät heille kuuluvat hommat).
Itse emme paljoa rakentamisesta tiedä, mutta apuna ovat meidän molempien isät, joilla molemmilla on kokemusta.
Tuo budjetti on kyllä jees ;) Pääkaupunkiseudulla tuolla hinnalla taitaa saada vain tontin. Täällä 5000 neliön tontti maksoi 4200 euroa puustoineen, eli saadaan myös valtavasti puutavaraa tuohon hintaan!
Saako kysyä paljonko paketti maksoi? Mikä malli??
Talopaketti saatiin ERITTÄIN halvalla (suhteilla, yllättäen). Maksoi vaan 42 000 ¿! Otettiin mukaan kuitenkin sälekaihtimia yms. Jotain kyllä taas jätettiin poiskin (saunan lauteet, ulko-ovi)... Mutta siis paketti tuli Kastellilta!
Vielä ei ole jouduttu purkamaan mitään, koska olemme niin alkuvaiheessa. Toivottavasti ei joudutakaan!
Yhtään ei vituta! Päinvastoin, ollaan aivan helvetin innoissamme!!! Tänään taas pääsee tontille. Ihana kuunnella sitä linnunlaulu tämän kaupungissa vietetyn viikon jälkeen ;)
Vielä ei riitaa ole tullut. Tähän asti on maku mennyt miehen kanssa niin yksiin, että ei ole tarvinnut tapella. Talopaketista, kaakeleista, väreistä, keittiöstä yms. ollaan oltu kyllä ihmeen samaa mieltä. Sitten on annettu toisillemme vapauksia esim. mies saa tehdä ihan sellaisen autotallin kun haluaa, koska harrastaa autojuttuja. En puutu siihen millään lailla. Mulle taas keittiö on tärkeä ja olen saanut sen suunnitella ihan itse. Siitäkin oltiin kyllä samaa mieltä ;)
Ei vielä ;) Enkä kyllä ymmärrä miksi pitäiskään... Miksi tavallisen perustalon rakentamisesta pitäisi nousta kusi päähän?
Talo on yksikerroksinen puutalo 141 neliötä, autotalli 69 neliötä. Paikkana on pienehkö kunta Keski-Suomessa ja budjetti on 150 000-170 000 euroa.