Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talveksi ulkomaille - saako Kelasta peruspäivärahaa tai muita etuuksia?

Epätieto Oy
21.06.2018 |

Olemme muuttamassa 7kk ajaksi Aasiaan yhdessä tyttöystäväni kanssa ja molemmat irtosanotaan itsemme töistä ekaa kertaa elämässä ennen tätä. Miten työttömyystuki, peruspäiväraha yms. Kelasta toimii tuona aikana?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole työmarkkinoiden käytettävissä, joten ette saa työmarkkinatukea tai ansiosidonnaista.

Vierailija
2/18 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Kelan sivuilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin on karenssi 60 vrk ja sen jälkeen saatte Kelasta työttömyysetuutta. Riittää, että silloin tällöin käytte ntissä kuittaamassa sovitut tehtävät tehdyiksi. Hyvää lomaa!

Vierailija
4/18 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela.fi

Vierailija
5/18 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalisti toimivat. Työttömyysturva maksetaan vaikka olisit ulkomailla mutta sinun tulee olla työmarkkinoiden käytettävissä eli jos käsky käy esim. työnhakukurssille tai muihin työvoimapoliittisiin toimenpiteisiin, niin niihin on osallistuttava karenssin uhalla. Tietty taitatavat kaverit kuten minä osaamme luovia työkkärin virkalijat. Työkkärin virkaljiat olen juo vuoskaudet kietonut sormeni ympärille. Vien heitä 9-0.

Vierailija
6/18 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan normaalisti toimivat. Työttömyysturva maksetaan vaikka olisit ulkomailla mutta sinun tulee olla työmarkkinoiden käytettävissä eli jos käsky käy esim. työnhakukurssille tai muihin työvoimapoliittisiin toimenpiteisiin, niin niihin on osallistuttava karenssin uhalla. Tietty taitatavat kaverit kuten minä osaamme luovia työkkärin virkalijat. Työkkärin virkaljiat olen juo vuoskaudet kietonut sormeni ympärille. Vien heitä 9-0.

Miten ihmeessä luovit ne virkailijat, joille ei voi soittaa ja jotka laittavat sinulle määräyksen mennä valmennukseen tai koulutukseen?

Vierailija
7/18 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai Suomen valtio teidän ulkomaanoleskelun kustantaa. Laittakaa vielä ravintolakuitit ja taksimatkojen kuitit etanapostina Suomeen, niin saatte ne korvattua. Kun ajoissa ootte liikkeellä niin valtio hoitaa teille myös ilmaisen asumisen, ettei tarvii vuokria sitten jälkikäteen odotella. Ja muistakaa säästää kuitit aurinkorasvoista ja rantasandaaleista, että saatte niistä korvauksen. Ihanaa oleskelua teille!

Vierailija
8/18 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu pötyä!

Vierailija
9/18 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sieltä nyt jotain tukea saa ilman että olisi edes kiinnostusta työntekoon? Vai mitä tukia ne kaikille juopoille ja muille laiskoille sieltä maksaa?

Vierailija
10/18 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu pötyä!

En puhu. Olen vain perillä asioista ja pystynyt välttämään karenssit vuosikaudet ajoittamalla oikeaan hetkeen. Aktiivimallinkin kuittaan vaikka olisin ulkomailla. Esim. aktiivimalli tarkoittaa että olet töissä 18 tuntia 3 kk aikana. Se on helppo järjestää. Kannattaa vaan käyttää aivoja ja vähän perehtyä pelisääntöihin. Luovuutta peliin.

Vierailija
11/18 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä luovit ne virkailijat, joille ei voi soittaa ja jotka laittavat sinulle määräyksen mennä valmennukseen tai koulutukseen?

Noudattamalla lakia. Kun menet sääntöjen mukaan virkalijoilla ei ole mukisemista. Netti toimii ja puhelinkin toimii tätä nykyä vaikka voippina. Työvoimatomiston virkailijoiden pesti on koiran virka. Tärkeää on vain olla heitä fiksumpi ja sehän ei ole paljon vaadittu.

Vierailija
12/18 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska itse irtisanotte itsenne niin 3kk karenssi tipahtaa suoraan...

Sen jälkeen tuskin tulee mitään pvrahaa koska asutte Aasiassa..

Jos muutaisitte EU alueelle niin saisitte 3kk ajan pvrahoja koska "etsitte" töitä...

Aasia ei muuten kuulu EUhun...

Toki jos ette muuta osoitetta Suomesta pois niin eihän kukaan oikeasti tiedä missä olette, varsinkin jos pidätte some-hiljaisuuden samalla....

Vierailija
13/18 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Matkustaminen ulkomaille työttömyyden aikana

Työttömän työnhakijan ulkomaanmatka ei ole este saada työttömyysetuutta. Työnhakija vastaa kuitenkin aina siitä, että hän on TE-toimiston tavoitettavissa, osallistuu sovitusti palveluihin ja kykenee ottamaan vastaan tarjottua työtä viivytyksettä. "

Ei muuta kuin mukavaa reissua!

Vierailija
14/18 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö saa virkavapaata?

Vierailija
15/18 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukiasiakkaana en ole velvoitettu te toimiston ohjelmaan samalla tavalla. Kerran kuussa lähetän hakemuksen netitse ja loma jatkuu. Tulkaa Espanjaan täällä on halpaa ja lämmintä se on mukavaa!

Vierailija
16/18 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Matkustaminen ulkomaille työttömyyden aikana

Työttömän työnhakijan ulkomaanmatka ei ole este saada työttömyysetuutta. Työnhakija vastaa kuitenkin aina siitä, että hän on TE-toimiston tavoitettavissa, osallistuu sovitusti palveluihin ja kykenee ottamaan vastaan tarjottua työtä viivytyksettä. "

Ei muuta kuin mukavaa reissua!

Eikös niistä paikoista voi myös kieltäytyä muutamaan otteeseen? Tai jos tekee sen 18h/3kk esim kaverin firmalle töitä Ulkomailta käsin?

Vierailija
17/18 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites käy asumistuen, jos on kirjoilla Suomessa ja oleskelee samaan aikaan piiiitkiä aikoja ulkomailla ilmoittamatta Kelalle?

Vierailija
18/18 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noudattamalla lakia. Kun menet sääntöjen mukaan virkalijoilla ei ole mukisemista. Netti toimii ja puhelinkin toimii tätä nykyä vaikka voippina. Työvoimatomiston virkailijoiden pesti on koiran virka. Tärkeää on vain olla heitä fiksumpi ja sehän ei ole paljon vaadittu.

Kun saat kutsun haastatteluun, niin hoidat sen puhelimitse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä