Miten niin muka ei saa työntekijöitä?
Meillä tuli tarve. Vaaditaan ammattitaitoa. Laitettiin ilmoitus omille nettisivuille, oli siellä pari viikkoa ja nyt on otettu pois. ja puskaradion kautta kyselty. Eipä ole mitään ongelmaa saada tekijää, vaikka tässä kiireessä ei voida ottaa ihan keltanokkaa. Ensi viikolla aloittaa uusi tyyppi ja varalla on kaksi. Tosi vaikea oli valita monesta hyvästä. Insinöörialasta kyse. Kyllä, ilmoitetaan kaikille joita ei valittu.
Kommentit (4)
Eiköhän suurimmalla osalla yrityksistä ole nimenomaan ongelmia suuressa ja ammattitaitoisessa hakijamäärässä. Ja suurin osa firmoista on sitoutunut tes:iin ja haluaa maksaa palkkaa. Ja tosiaan IS on hallituksen propagandatorvi.
Maksatko ihan oikeata tes:n mukaista palkkaakin?
Vierailija kirjoitti:
Maksatko ihan oikeata tes:n mukaista palkkaakin?
En maksa :D. Firma maksaa. Yhdestä on saatu palkkatukea. Harjoittelijoille maksetaan taulukkopalkkaa opintopisteiden mukaan, aika lailla insinööriliiton taulukoiden mukaan aloittelijoille sekä harjoitteijoille ja henkilökohtaista lisää saa kun näyttää osaamistaan. Mä olen vain "duunari" itsekin, mutta hoidin prosessin ja olin mukana myös haastattelussa, pomo teki päätöksen. Tein kyllä esikarsinnan sen perusteella, mitä näytti paperilla tyypit osaavan. Kirjoitusvirheisiin en puuttunut. Ne ovat toisarvoisia, pitää osata suunnitella. Riittää kun osaa kirjoittaa saman verran kuin minä.
Voisiko iltasanomat thdä tästä juhannuslehden lööppiotsikot:
Työnantaja Tatu kertoo: Sain väkeä töihin helposti. (Tosin maksan heille myös palkkaa.)