Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3428)
Hohto ja Fritt vilt (Jäätävä ansa) Molemmissa autio hotelli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkikaa Lucio Fulcin uraa ja poimikaa sieltä parhaat helmet. Kauhun saralta:
Zombi 2
City of the Living Dead
The Beyond
House by the Cemetery
The New York RipperItalialaista tyylikkyyttä.... Juu.
Nämä ovat suosikkejani, mutta en tiedä menevätkö nuo kuitenkaan pelottavimpien joukkoon, parhaisiin kyllä, etenkin Zombi 2 ja The Beyond.
Fulci teki myös hyvää kamaa 1969-1972. Trillereitä, jännäreitä, gialloa. Sitä hän itse piti kultakautenaan.
Alkuperäinen Espanjassa tehty REC elokuva oli ainakin todella ahdistava, ei niinkään pelottava.
Enpä osaa sanoa. Aika moni on joka tapauksessa ollut ällöttävä. Kattelin joskus kaikki Dario Argentot ja ällöin oli se, jossa oli joku kahleilla seinää kytketty tappajakääpiö.
Kaikki uskontoja käsittelevät ..ja öööhhh - Hohto.
Joo, Event Horizon!! Se oli yksin katsottuna aika negatiivinen, mutta suosittelen ehdottomasti ketkä ei oo katsoneet!!
Vierailija kirjoitti:
Enpä osaa sanoa. Aika moni on joka tapauksessa ollut ällöttävä. Kattelin joskus kaikki Dario Argentot ja ällöin oli se, jossa oli joku kahleilla seinää kytketty tappajakääpiö.
Phenomena (1985)
Faith kirjoitti:
Ring on oikeasti saanut minut pelkäämään, vaikka yleensä en pelkää kauhuelokuvia. Toinen, joka aiheutti unettoman yön, on etelä-korealainen Tale of Two Sisters. Lake Mungossa oli yksi karmiva kohtaus.
Invasion of the Body Snatchers (1978) on ollut yksi ahdistavimmista elokuvakokemuksista. Tarina on raju dystopia, loppu sai minut itkemään.
What? Lake Mungo, eli se nykyinen landebloggaaja joka nousi jostain metsän keskeltä järvestä ja pelotteli ihmisiä? Hirveän iso käherretty tukka päässä, 5 sentin pakkelit naamassa ja kroppa täynnä Chanelin logoja?
Se luontodokumenttina 80-luvulla kuvattu iljettävä kauhuleffa jossa ne oli kylässä missä oikeita kannibaaleja ja siellä ne leikkasi joltain valkoiselta mieheltä pippelin ja söi. Salaa katsottiin lapsena, ihan sairasta!
Olin maskeerauskurssilla nuorempana ja minulla alkoi mennä kauhuleffojen katselu sellaiseksi että keskityin katsomaan miten ne on toteuttaneet meikit, naamarit ja muut. Meni vähän ne "kauhujuonet" ohi niissä :DD
Minusta se Kuudes Aisti oli kamala, vaikka enemmän jännäri kuin kauhu, mutta olihan ne aika kauheita hetkiä kun se lapsi näki niitä kuolleita ja varsinkin sen myrkytetyn(?) tytön.
Vierailija kirjoitti:
Manaaja, en oo uskaltanu sitä edes katsoa, monta kertaa oon aloittanu...ja ikää 40 😂
Mutsi on samanlainen kauhujuttujen pelkääjä. Ei pysty katsomaan mitään pelottavaa. Muistan nuorena kun joku trifidien kapina oli sille liian peloittava. Mä oli ihan kakara ja se oli ensimmäinen sarja jonka sain vaadittua katsottavaksi.
Miten lapset onnistuu näyttelemään niin hyvin noissa kauhuleffoissa? Se ilkeä pikkupoika joka oli Uinu uinu lemmikkini-leffassa ja joka palasi kuolleista paholaisen valtaamana, se 80-luvun Ennustuksen Damien kylmine ja kieroine katseineen, se Poltergeistin vaalea ja viaton tyttö, se Ringin pitkätukkainen tyttö joka näytti riivatulta.
Kauna on mulle vieläkin pelottavin koska katsoin sen aivan liian pienenä
The centipede elokuvat on tosi sairaita ja ällöttäviä. Siis siin tehään ihmisist mato ja koitetaa saada se ruoka mikä annetaa ekalle ni tulemaa sielt viimisest ulos 🤮
Vierailija kirjoitti:
Minulla uinu uinu lemmikkini!
Näin sen 11-vuotiaana ja oli eka kauhuleffani. Vuosia näin painajaisia.
Enää se ei toki pelottaisi yhtään.Nyt varmaan se annabelle? Ringit ja kaunatkin olleet pelottavia..
Nyt tuleva sinisterkin ihan ok 😊Tykkään kummitusleffoista, en niinkään verellä mässäilystä.
Ku katoin Annabellen, en meinannu uskaltaa yöllä vessaan: WC n yhteydessä pieni sauna ja ajattelin että se istuu siellä saunassa. Hyi.
The ghost ship on jäänyt mua kaivelemaan, vaikkei varmasti mikään huipputeos olekaan. Pelotti silti. :D
Case 39
Ottolapsi (Orphan)
Gothika