Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3760)

Vierailija
2161/3760 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbie.

Vierailija
2162/3760 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tittis kirjoitti:

Vanhoista leffoista parhain on ehdottomasti liftari Rutger Hauer pääosassa. Trillereistä parhaimpia on yksinäinen paikka kuolla.

Ihan hyvät valinnat. Eivät ne pelottavimmat, mutta kummassakin on kyllä ahdistava tunnelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2163/3760 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Barbie.

Niinpä.

Ken tästä käy, saa kaiken toivon heittää ;D

Vierailija
2164/3760 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan kauhuleffoja, joten täältä tulee kauhuleffafriikin objektiivinen vastaus. Martyrs on sellanen leffa, joka jäänyt kummittelemaan vuosikausiksi päähän ja meni täydellisesti ihon alle.

Kai katsoit sen alkuperäisen ranskalaisen?

Mä oon nähnyt molemmat, enkä pahemmin nähnyt niissä eroja. Aika samanlaisia ovat.

Eri

Oletko tosissasi? Näissähän oli vaikka kuinka paljon eroavaisuuksia.

Ei siinä menetä mitään, jos toisen vain on niistä nähnyt. Ei se uusinta versio tuo oikein mitään uutta siihen leffaan.

Ei tosiaankaan tuo ja menettää ne alkuperäisenkin särmät. Mutta onhan se tuokin tapa mitätöidä elokuva + tapa mitätöidä sen alkuperäisenkin katselu "jos vain toisen niistä on nähnyt, niin katsokaa vaan se remake, nössöt!"

;D

On se puulta tuntuvaa, kun katsoo jotain mikä jäljintelee toista teosta ja ei tuo mitään uutta perspektiiviä elokuvaan. Uusinta versio on mielestäni aivan turha.

Vierailija
2165/3760 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Candyman ja nimenomaan alkuperäinen,uusi on paskaa.

Vierailija
2166/3760 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

I spit on your grave

Last house on the left

Molemmissa on piiitkä romanttinen kohtaus miesjoukon ja naisen välillä.

Vierailija
2167/3760 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan kauhuleffoja, joten täältä tulee kauhuleffafriikin objektiivinen vastaus. Martyrs on sellanen leffa, joka jäänyt kummittelemaan vuosikausiksi päähän ja meni täydellisesti ihon alle.

Mä oon nähnyt molemmat, enkä pahemmin nähnyt niissä eroja. Aika samanlaisia ovat.

Eri

Ei siinä menetä mitään, jos toisen vain on niistä nähnyt. Ei se uusinta versio tuo oikein mitään uutta siihen leffaan.

Ei tosiaankaan tuo ja menettää ne alkuperäisenkin särmät. Mutta onhan se tuokin tapa mitätöidä elokuva + tapa mitätöidä sen alkuperäisenkin katselu "jos vain toisen niistä on nähnyt, niin katsokaa vaan se remake, nössöt!"

;D

On se puulta tuntuvaa, kun katsoo jotain mikä jäljintelee toista teosta ja ei tuo mitään uutta perspektiiviä elokuvaan. Uusinta versio on mielestäni aivan turha.

Kummasti tuo kuitenkin toimii, jos uusintaversion ohjaaja on muualta kuin Jenkeistä. Esim. Alexandre (Haute Tension) Aja teki remake-trion (korealainen Into the Mirror -> Mirrors, The Hills Have Eyes ja Piranha 3-D), joista kaikki ovat varsin katsottavia ja brutaalimpeja kuin normijenkkihorrorit tai alkuperäiset.

Esim. totaalisen verettömät Meg-leffat tai Jurassic Worldit olisivat vaatineet jonkun Ajan kaltaisen ohjaajan.

Vierailija
2168/3760 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei edes ole kauhuleffa vaan animaatio, jota mainostetaan lastenleffana: Coraline ja toinen todellisuus. Pääpahis on ihan karmea todellisessa muodossaan ja tunnelma on hyvin synkkä sekä ahdistava. 

Vierailija
2169/3760 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Candyman ja nimenomaan alkuperäinen,uusi on paskaa.

Vähän kuten alkuperäinen Hellraiser ja sitten tää viimeisin leffa v. 2022. David Brucknerin edeltävä leffa, tunnelmallinen metsääneksymistarina The Ritual (2017) kannattaa kuitenkin katsoa.

Vierailija
2170/3760 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei edes ole kauhuleffa vaan animaatio, jota mainostetaan lastenleffana: Coraline ja toinen todellisuus. Pääpahis on ihan karmea todellisessa muodossaan ja tunnelma on hyvin synkkä sekä ahdistava. 

Puss in the Boots: The Last Wish oli myös tuon tyylinen penskojen pelottelija, kepeän miekkalijasankarin saadessa yhtäkkiä uhkaavan, todella Keljun Kojootin tai Ison Pahan Suden peräänsä.

Vierailija
2171/3760 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puss in the Boots: The Last Wish oli myös tuon tyylinen penskojen pelottelija, kepeän miekkalijasankarin saadessa yhtäkkiä uhkaavan, todella Keljun Kojootin tai Ison Pahan Suden peräänsä.

Mielestäni se tunnesairas pääpahis ihminen vielä pelottavampi on. Tappoi alamaisiaan ja tehdään huumoria niin, että Samu sirkkakin sekoaa pahiksen olalla. Vaikea käsittää, että lapsille suunatussa elokuvassa on tuommoista.

Mielestäni Saapasjalkakissa 2 on pelottavampi, kuin osa kauhuelokuvista. Syy vieläpä on, että se on tunnetta täynnä oleva elokuva ja kauheuksia sisältää.

Vierailija
2172/3760 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

;D

Kummasti tuo kuitenkin toimii, jos uusintaversion ohjaaja on muualta kuin Jenkeistä. Esim. Alexandre (Haute Tension) Aja teki remake-trion (korealainen Into the Mirror -> Mirrors, The Hills Have Eyes ja Piranha 3-D), joista kaikki ovat varsin katsottavia ja brutaalimpeja kuin normijenkkihorrorit tai alkuperäiset.

Esim. totaalisen verettömät Meg-leffat tai Jurassic Worldit olisivat vaatineet jonkun Ajan kaltaisen ohjaajan.

Mä en tiedä mistä kukakin ohjaaja on kotoisin.

Uusintaversioista Mirrors on noista mainitsemistasi hyvä, mutta noi muut ei.

Piranha 3DD on mun mielestä vielä parempi,

siinä kun on överiksi vedettyä sairasta huumoria.

En edes ole jaksanut kokonaan katsoa tuota Piranha 3D leffaa, kun oli niin tylsä.

Vierailija
2173/3760 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Harlins.

Vierailija
2174/3760 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Harlins.

Renny on tosiaan tehnyt aika monta kauhuleffaa. Prison, Elm Street 4, Deep Blue Sea, Mindhunters, Devil's Pass ainakin.. ja sitten se Manaaja-filmi, olikohan vielä muita... Ai niin Luokkakokous 3 ;D

Ja kolme The Strangers-leffaa tulossa. Ilmeisen kiinnostunut genrestä 👍

Vierailija
2175/3760 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat suomalaiset elokuvat. Kuten Antreas ja syntinen Jolanda, sotilasfarssit. Karmeita katsottavia kuten on Uuno Turhapurotkin.

Vierailija
2176/3760 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa elokuvissa Nunna II -elokuvan ja onhan se parempi kuin se ensimmäinen.

Tähän kakkoseen on onnistuneesti saatu jännittäviä kohtauksia jump scareineen. Säikähdin pariin otteeseen niin, että säpsähdin kunnolla 😂

Sain mä oikein kunnolla jännittääkin elokuvan aikana, mitä ykkösessä ei oikein ollut kuin iham vähän.

Vierailija
2177/3760 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee Saw X elokuviin, joten ajattelin tästä sitä ennen katsoa kaikki seitsemän Saw elokuvaa. Jigsaw ja Spiral elokuvia en omista, mutta joskus olen nähnyt ne.

Tulin muuten ajatelleeksi, että Saw tarkoittaa muutakin kuin sahaa, joten voisikohan leffan nimi viitata, että Jigsaw näki toisten pahat aikeet ja sen takia pahat ihmiset joutuvat koetukselle?

Vierailija
2178/3760 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ainakin mitä parhain soundtrakki psykologiseen kauhuleffaan xD

Vierailija
2179/3760 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digiboxin levyllä on Jigsaw mutta en ole uskaltanut katsoa sitä, joten sen täytyy olla pelottavin. Kaikki mitä olen nähnyt, eivät ole olleet niin pelottavia. Vivarium oli aika ahdistava.

Vierailija
2180/3760 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Digiboxin levyllä on Jigsaw mutta en ole uskaltanut katsoa sitä, joten sen täytyy olla pelottavin. Kaikki mitä olen nähnyt, eivät ole olleet niin pelottavia. Vivarium oli aika ahdistava.

Jigsaw oli mulle pettymys.

Raakuuksia se sitältää kuten edellisissä elokuvissa, mutta jännityksen ilmapiiriä siinä ei ole. Eikä Spiral leffakaan ole yhtään sen parempi.

Kolme ensimmäistä Sawia niin niissä on sitä jotain.