Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka kertovat aina saamistaan kehuista muille

Vierailija
18.06.2018 |

Minulla on ollut elämäni aikana muutamia sellaisia tuttuja, jotka ovat aina kokeneet tärkeäksi mainita aina, kun ovat saaneet kehuja miehiltä. Itsekin olen kehuja saanut, mutta en koskaan ole niillä leveillyt. Minusta se on turhaa ja narsistista. En oikein ymmärrä, miksi saamistaan kehuista pitää oikeasti kertoa kenellekään. Tottakai kehuista voi tulla hyvä mieli itselle, mutta mikä pointti on sellaisen taustalla, että pitää kertoa muille kuinka on niin ollut taas niin seksy ja kaunis jonkun silmissä? Tuntuu että tällaisten ihmisten omanarvontunto riippuu siitä, kuinka paljon muut heidän ulkonäöstään pitävät.
Mielestäni se on jotenkin säälittävää.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan tässä kehut, kuinka saat kehuja miehiltä ja kehut vielä, kuinka olet niiiiin hyvä ihminen, ettet halua kehua näillä kehuilla. Pata kattilaa soimaa.

Vierailija
2/13 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan tässä kehut, kuinka saat kehuja miehiltä ja kehut vielä, kuinka olet niiiiin hyvä ihminen, ettet halua kehua näillä kehuilla. Pata kattilaa soimaa.

Enhän minä kehunut vaan ilmaisin asian, jotta ymmärtäisitte minullakin olevan kokemusta siitä millaista on saada kehuja. Eli osaan asettua sellaisen ihmisen asemaan, joka saa kehuja, mutta sellaisen asemaan en, joka kehuillaan rehvastelee. Tässä se on siis asian kannalta olennaista kertoa.

Eli jos en saisi koskaan itse kehuja, voisi moni perustella näkökulmaani sillä, etten tiedä miltä tuntuu saada kehuja ja näin ollen en osaa asettua kehujen saajan asemaan ja ymmärtää syytä, miksi kehujen saamisesta pitää aina mainita muille.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, koen olevani ihan hyvä ihminen ja pyrin koko ajan olemaan parempi. Nimenomaan henkisesti.

Ap

Vierailija
4/13 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällainen ystävä, hän muistaa aina kertoa, kun häntä on kehuttu. Vituttaa niin paljon.

Minua kehutaan vähintään yhtä usein, mutta en jaksa niistä avautua.

Vierailija
5/13 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja 4, olette kyllä niin läpinäkyviä. :D Mitä tuo on ellei kehumista!

Vierailija
6/13 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen kokee olevansa joko parempi, huonompi tai tasavertainen toiseen ihmiseen verrattuna. Se on ihan inhimillistä.

Sinäkin koet nyt paremmuutta ap:ta kohtaan.

Vierailija
7/13 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi ystävä joka jaksaa aina jankata kuinka se ja se mies on häntä kehunut ja kuinka taas baarissa koitti kaikki iskeä jne. Kokee jotenkin ylpeydenaiheena sen että miehet soittelevat klo 04 aamuyöllä vonkauspuheluita hänelle (koska tältä naiselta irtoaa aina). Itse olen naimisissa jne mutta koin lähinnä nolona sen jos joku äijä joskus aamuyöstä soitteli vonkauspuheluita, enkä todellakaan vastannut. Tälle ystävälle se on merkki siitä miten haluttu hän on. 

Olen ajatellut että tällä ihmisellä on todella huono itsetunto ja yrittää näin epätoivoisesti sitä nostattaa. 

Vierailija
8/13 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin nuorempana sellainen, että kerroin kaverelleni, jos etenkin miehet kehuivat minua. Lapsena minua ei kehuttu ikinä mistään, joten en ollut tottunut niihin, vaikka tavallaan janosin niin kovasti hyväksyntää.

Silloin kehut tuntuivat todella mukavilta. Mutta onneksi ymmärsin kuinka typerää kehujen kertominen eteenpäin on, ja lopetin sen. Jos joku kertoo minulle, kuinka heitä on kehuttu yritän kuitenkin olla iloinen heidän puolestaan.

Vierailija
9/13 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks kaveri joka raportoi kaikki saamansa kehut, oli ne sitten miehiltä tai naisilta. Todella rasittavaa, varsinkin kun yrittää välillä muka ihan huumoria heittää niistä kehuistaan, vaikka oikeasti haluaa vaan tiedottaa kaikille, että on saanut kehuja.

Vierailija
10/13 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas monta sellaista tunnette, jotka aina kertovat saaneensa haukkuja muilta. Tämä on ilmeisesti ihan ok täällä Suomessa, jossa ollaan niin aitoja ja rehellisiä (=negatiivisia).

Vierailija
11/13 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkään palstalla ei olisi viestien peukutusta eikä se olisi tärkeää meille, jos olisimme sellaisia, ettemme kokisi tarvetta saada muilta vahvistusta sille, miten hienoja ajatuksia meillä on. On siis tekopyhää väittää, ettei haluaisi kokea olevansa parempi kuin muut. Tämä siis kommentoijalle nro 1, joka ilmeisesti pitää itseään ja monia muita ihmisiä sellaisina, etteivät he koskaan ajattele olevansa parempia kuin muut.

Vierailija
12/13 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on kyllä surullista, kuinka toisten itsetunto on ulkopuolisten kehuista riippuvainen. Tai juuri tästä, että sitä omaa erinomaisuutta pitää yrittää korostaa näillä saamillaan kehuilla.

Eräs "pahimmista" tämänkaltaisista ystävistäni on kertonut näitä kehujaan jopa miesystävänsä edessä: "joo, sitten se sano että mä oon niin pantavannäkönen"... Hmm, jotenkin onnettomalla tolalla oltava asiat jos parisuhteessa tio on tarpeellista?

Ja ymmärrän kyllä ihan täysin ap:n aloituksen, ja tarvittavat selitykset omista kehuista. Vaikea asiasta olisi keskustella jollei kertoisi, mutta kun asiasta puhuu anonyyminä netissä, niin ei se ole kehuilla kehuskelemista, kun eihän kukaan edes tiedä kenestä on kysymys! 😊 Kun se kerran vie kaoken. uskottavuuden tekstiltä, niin en nyt sitten kerro, saanko itse kehuja vai en - saa jokanen itsekseen pohtia😂

Vierailija
13/13 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin baarissa erään tällaisen tyypin kanssa joka raportoi kaikki kehumiset (ja vielä lisämaustaa niitä vetämällä johtopäätöksiä esim. että jos joku mies sanoo että onpa sulla kiva mekko -> mies on hänestä kiinnostunut.) Tämä tyyppi oli iskenyt silmänsä erääseen mieheen joka on minun vanha ystäväni. Tämä tyyppi teki itseään todella säälittävällä tavalla tykö tälle miehelle kokoajan, kun mies meni esim. baaritiskille, huusi tämä tyyppi hänen peräänsä että "mulle yks mojito" jne. Yritti kaikkensa että mies olisi hänet huomannut, ja tajusin että tälle miehelle tulee jo epämiellyttävä olo tyrkyn tyypin seurassa. Mies täräytti tälle tyypille että " mun unelmien nainen on toi tossa, että sori mut ei nyt kiinnosta sinä" (osoitti mua kun sanoi tuon unelmien nainen-jutun. Tiedän tasan tarkkaan että se oli hätävalhe, eikä tämä mies oikeasti ole ollut minusta mitenkään kiinnostunut koskaan). 

No tapasimme myöhemmin kavereita toisessa baarissa ja yksi yhteinen tuttavamme kysyi tältä tyypiltä että miten oli mennyt tämän miehen iskemisen kanssa, niin tämä tyyppi toteaa aivan pokkana että "No ei mua sitten kiinnostanutkaan, se on moukka, oli pakko antaa pakit ja tais mennä tunteisiin". :D seisoin vieressä suu auki että hei haloo, se olit kyllä sinä joka sait pakit :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi