Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä 1v 3kk poikamme kävely aktivoituisi

Vierailija
17.06.2018 |

Poika on neuvolan kun mukaan terve ja normaali pirteä. Hän oppi konttaamaan 8kk ikäisenä ja seisomaan 10kk ja istumaan 6kk vanhana. Hän on ottanut muutaman askeleen pari kk sitten mutta konttaa yhä edelleen. Saamme tästä huomautuksia ja kuvauksia kuinka jotku kävelee jo 7 kk ikäisenä. M.iten aktivoida poikaa

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemällä päiväkotiin.

Vierailija
2/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperokärry

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi oppi kävelemään vasta 1 v 4 kk iässä.

Olin kuulemma kovin varovainen.

Ehkä vaihtuvat hoitotädit teki turvattomuuden tunteen. Tiedä häntä, kun en muista.

Vierailija
4/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha kuunnella niitä muiden muksujen kehityskertomuksia,teidän lapsi ottaa kaulaa toisissa asioissa.Taaperokärry ja hyppykiikku aktivoivat jos iskee epätoivo

Vierailija
5/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toi taaperokärry ja ehdottomasti ei niitä pompputuoleja yms.

Vierailija
6/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha kuunnella niitä muiden muksujen kehityskertomuksia,teidän lapsi ottaa kaulaa toisissa asioissa.Taaperokärry ja hyppykiikku aktivoivat jos iskee epätoivo

Hyppykiikkua ei just suositella koska alkaa varvastaa ja se on hidastava lähtökohta kävelyn opetteluun mut taaperokärry jees.

Vierailija
7/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu! Jos on todettu, että ei ole mitään hätään, kyllä poikasi vielä kävelee. Edellä mainittu taaperokärry voisi olla hyvä idea. 

10 vuoden kuluttua ihan ihan yks hailee oppiko poikasi kävelemään 9kk, 11kk vai 1,5v. Tämän jälkeen voi alkaa murehtimaan

- oppiiko pukeutumaan ja syömään itse samaan aikaan kuin ikätoverinsa

- puhumaan

- lukemaan

- laskemaan

- saa työpaikan

- muuttaa kotoa.....

Vierailija
8/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä opittiin kävelemään 1.5 vuotiaana, joten ei huolta, lapsesi kyllä lähtee kävelemään kun kokee olevansa siihen valmis!

Aktivointia on se, että lapsi saa olla paljon lattialla ja harjoitella liikkumista. Ei mitään välineurheilua tarvita, luono ajaa eteenpäin.

Vierailija
9/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyppykiikkuja. Siinä vauva kuulema vain retkottaa, eikä joudu itse käyttämään keskivartalon lihaksia lainkaan. Se voi ennemminkin hidastaa kävelemään oppimista. Näin sanoi fyssari.

Vierailija
10/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kovin huolestuttavalta, jos hän kuitenkin on ottanut askelia ja liikuttaa raajoja symmetrisesti. Joskus myöhäinen käveleminen voi antaa viitteitä siihen, että oppii muutakin myöhäisesti. Suosittelen puhumaan aina sitä, mihin lapsi katsoo ja lukemaan lapselle. Taaperokärry voi olla hyvä. Vedessä polskiminen esim. uimahallissa, tai mikä tahansa liikkuminen. Kovin paljon ei kannata stressata, koska lapsi oppii kyllä aikanaan.

Vierailija
11/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyppykiikkuja. Siinä vauva kuulema vain retkottaa, eikä joudu itse käyttämään keskivartalon lihaksia lainkaan. Se voi ennemminkin hidastaa kävelemään oppimista. Näin sanoi fyssari.

Tiijä sitten,meillä oli kiikku jäntevällä 8kk,ja sillä tavalla alhaalla että pystyi seisomaan koko jalkapohjalla..Pumppasi reisiä 1,5kk siinä kiikussa ja lähti kävelemään.

Vierailija
12/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelytä lasta pitämällä käsistä kiinni, kiipeääkö tukea vasten seisomaan? Yrittääkö kiertää seisoen tukea pitäen sohvapöytää?

Miksi ei taaperokiikkua?

Meillä ainakin poika tykkäsi siitä ihan älyttömästi, hyppi ja pomppi päämärkänä, oppi kävelemään 1v ikäisenä.

Vierailija
13/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Houkuttele jollain namilla kävelemään. Nousee jaloilleen jos ei kontiltaan yllä herkkuun 😜

Vierailija
14/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppykiikku ei ole ergonominen.

Taaperokärry on hyvä, mutta kanattaa laittaa jotain kyytiin painoksi, ettei kippaa niin helposti.

Mitenkään myöhässä lapsi ei ole, joten älä panikoi.

Vierailija
15/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huolestuttaa, kysy neuvolasta voisitteko päästä fysioterapeutille.

Minun esikoinen oppi kävelemään 1v3kk iässä. Kävimme hänen kanssa fyssarilla, joka antoi joitakin vinkkejä.

Vierailija
16/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopus lähti kävelemään 1 v 7 kk... ei mitään vikaa, varovainen vaan. Nyt on jo teini ja on kaikki liikuntataidot ihan hyvät, on tanssinut jazztanssia, ratsastanut, oppi pyöräilemään helposti. Meillä ei ollut taaperokärryä, on varmaan hyvä ostos. Meidän innostui kävelemään kun isosisko ja sekkunsa juoksenteli edestakaisin hänen ohitseen.

Vierailija
17/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä liikaa istuttamista!Monella myöhästyy kehitys kun istutetaan sitterissa,rattaissa ja turvaistuimissa liikaa.

Vierailija
18/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla oli hyppykiikut eikä siitä mitään haittaa ollut kenellekään heistä. Innoissaan hyppivät siinä ja Ihan normaaliin aikaan lähtivät kävelemään eivätkä varvastaneet. Mulla on ollut hoitolapsia, jotka ovat lähteneet kävelemään n. 1,5-vuotiaana, mikä on vielä täysin normaalia.

Vierailija
19/20 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta ja molemmat ovat lähteneet kävelemään ilman tukea myöhään. Eka 1v 4kk iässä ja toinen 1v 4,5kk iässä. Esikoinen puhuikin sitten jo viisisanaisia lauseita 1,5 vuotiaana yhdellä kielellä ja parisanaisia tokaisuja toisella kielellä. Oppi lukemaan 4veenä ja on ollut ekat vuodet tosi varovainen motorisesti, mutta nyt seitsemänvuotiaana kiipeää ja pomppii aivan ikätasonsa mukaan, varovaisuudesta ei enää tietoakaan.

Ai niin, ei paljon kaatuillut ensiaskelia ottaessaan, kun oli niin hyvä varmuus hommassa ja järkeäkin päässä enemmän kuin 8kk ikäisellä.

Vierailija
20/20 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäinen lapsi otti ensiaskeleet 1v5kk iässä ja ulkona suostui kävelemään vasta monta kuukautta myöhemmin (koska talvi), toinen otti ensiaskeleet 1v2kk mutta siitä meni kuukausi ennen kuin edes yritti uudelleen - ja sitten saman tien vaihtoikin kävelyyn. Nyt 7- ja 5-vuotiaana ovat karkeamotorisilta taidoiltaan ikätasoisia. Nuorempi esim. potkupyöräili 1v7kk iässä ja hiihti 2-vuotiaana 😁

Isänsä on myös oppinut kävelemään myöhään. Ihmiset on erilaisia. Riittää että annat tilaisuuden harjoitella, kyllä hän oppii.

Oikeastaan oon melkein iloinen että mun lapset ovat oppineet kävelemään vasta kun oli jotain pientä vaarantajua. Vauhdilla kävelevät vauvat on vähän stressaavaa seuraa, niin söpöjä kuin ovatkin 😉