Mulla on aina ollu se käsitys, että miehet on kivempia kuin naiset. Nyt yhtäkkiä ehkä muuttunut fiilis ja naiset onkin yleisesti kivempia kuin miehet?
Tätäkin palstaa kun lukee, niin huomaa että kyllä on todella sekaisin jotkut miehet. Ja miehissä on paljon ylimielisiä narsisteja. Ja en yleistä kaikkiin esim. Oma mieheni on todella ihana ja mahtava.
Olen silti ennen ajatellut, että miehet on rennompia ja kivempia kuin naiset. Nykyään kuitenkin muuttunut fiilis päinvastaiseen..naiset onkin ehkä kivempia kuin miehet?
Kommentit (52)
Nelikymppisenä mieli muuttui myös.
Aiemmin oli kaunis ja hehkeä ja ennen kaikkea NUORI.
Miesten käytös erittäin kohteliasta ja hyvää ja jopa innokasta.
Sitten tulin nelikymppiseksi, rupsahdin ja lihoin. Tadaa. Olen näkymätön ja kohdellaan tylysti.
Asiaa ei auta vuodesta toiseen luetut uutiset: raiskaukset, väkivallanteot, itsensäpaljastelijat ja ahdistelijat. Lähestulkoon kaikki miehiä.
Olen tullut samaan tulokseen. Ongelmien koittaessa miehet heittäytyvät selkärangattomiksi vastuunvälttelijöiksi ja itsekeskeisiksi vauvoiksi. Naisia vähättelemällä pyrkivät pomottelemaan ja esiintyvät vastuullisina, lujaluontoisina ja rehellisinä miehinä. My ass. Nuorempana menin minäkin tuohon lankaan että miehet on luotettavampia ja rehellisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmien koittaessa miehet heittäytyvät selkärangattomiksi vastuunvälttelijöiksi ja itsekeskeisiksi vauvoiksi.
Ja tämän huomaa pitkässä parisuhteessa.
Minulla ei kanssa mitenkään meinannut mennä jakeluun että miehet luulee naisten juttelevan siksi kun olisivat iskemässä. Minun mielestä edes psykologit eivät tienneet tuota miesten herkkyyttä vaan esim. minuakin neuvoivat ottamaan kontaktia kaikkiin ihmisiin jotta ujous ja pelokkuus helpottaisi. Tietysti se olisi megaluokan virhe tehdä niin.
Tilanteissa tulee tylytetyksi tai vääränlaisia kiinnostuksen kohteeksi. Miehet ei osaa olla neutraaleja naisille, paitsi vanhoille mummoille, eikä heillekään aina.
Ainahan joka paikassa toitotetaan sitä, että miehet ovat "rehtejä ja reiluja" ja naiset juonittelevia bitchejä. Pojat ovat tappelevat "reilusti" ja lyövät sen jälkeen kättä päälle (kuulemma), kun taas tytöt ovat kuulemma erikoistuneet verbaaliseen kiusaamiseen ja porukan ulkopuolelle jättämiseen.
Kumma kyllä, minun kouluaikanani sekä väkivaltaisimmat tapaukset että pahimmat verbaaliset kiusaajat olivat nimenomaan poikia. Usein nämä kaksi ominaisuutta jopa yhdistyivät samassa henkilössä, eikä siinä väkivallalla uhkaamisessa minun mielestäni mitään reilua ollut.
Naisista olen ajattelenut aina suurin piirtein hyvää koska on käynyt tuuri ja monia lapsuudenystäviä ketka on vieläki parhaita mulle ja keneen luotan 100%. Semmosia ihan kunnon bitcheja olen tavannut vähän ja yleensä välttelen semmosia kun tulta. Mutta on jäänyt vaikutus että tavismiehet on jotenkin ei niin kivoja ja joskus jotenkin kylmän ja tylyn oloisia. Vaikka mä oon aina tosi tosi ystävällinen kaikille lähtökohtaisesti. Tuntuu että niitä ei sytyä mikään asia, on vaan niin surullisen oloisia :D ja tiedenkin aina semmoset paremman näköiset miehet vaikuttaa aina ystävällisemältä. Oon itteki kaunis ulkonäoltä. En oo ikinä ajattelenut että miehet on kivemmat ja rennomat.
Kyllä miehissä on valitettavasti kovin usein vallitseva piirre se, että ketään ei auteta jos siitä ei itselle hyötyä. No monessa naisessa taas sellainen kun en minäkään saanut apua niin ei...
Sellaisia leppoisia miehiä on paljon, mutta tositilanteen apu tulee useimmiten hyväsydämisiltä naisilta.
Miehet ovat mukavia vain, jos naisen ulkonäkö miellyttää... muuten eivät. Tämä on ärsyttävä piirre miehissä.
No itse en todellakaan ole huomannut sukupuolten välistä eroa. Erot ovat täysin yksilöllisiä. Tunnen todella mukavia miehiä ja naisia, sekä myös inhottavia miehiä ja naisia sekä kaikkea siltä väliltä.
Mies katsoo aina miten tuosta voisi hyötyä. Hyödyllisiksi arvioituja mielistellään ja kohdellaan huomaavaisesti, hyödyttömistä ei piitata. Aika makealta on tuntunut kun mies joka aiemmin luokitteli minut hyödyttömäksi onkin alkanut mielistelemään, hankkimani taidon ansiosta. Hän kun haluaisi siitä ilmaiseksi hyötyä. No voi voi kun ei minua nyt yhtään kiinnosta hänen tarpeensa, muita kyllä autan mielelläni mutta en häntä.
Minulle miehet on poikkeuksetta aina todella mukavia. Pitääkö tämä nyt tulkita niin, että olen ulkoisesti heidän mieleensä? :D
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat mukavia vain, jos naisen ulkonäkö miellyttää... muuten eivät. Tämä on ärsyttävä piirre miehissä.
EI tätä voi todellakaan yleistää kaikkiin. Ja valtaosalla miehistä on ihan "tavis" vaimo. Naiset on mun mielestä ulkonäkökeskeisempiä kuin miehet.
Hmm... Olen eri mieltä. Oma kokemus on se, että ainoastaan läheiset naiset on tosi ihania ja mukavia.. tuntemattomat ei niinkään ehkä. Miehissä taas tuntuu, että tuntematonkin hymyilee sinulle yms..
Ja olen siis nainen.
Mä olen 39, ja sen jälkeen, kun lakkasin olemasta miehille pylly ja tissit, sekä miehet että naiset ovat olleet mukavia. Mulla on helposti lähestyttävä kilttinaama (tyttären analyysi), se vetää myös juttuseuranhaluisia vieraita ihmisiä puoleensa bussipysäkeillä. Itse en niin välitä ihmisistä, mutta kaikkeen tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan joka paikassa toitotetaan sitä, että miehet ovat "rehtejä ja reiluja" ja naiset juonittelevia bitchejä. Pojat ovat tappelevat "reilusti" ja lyövät sen jälkeen kättä päälle (kuulemma), kun taas tytöt ovat kuulemma erikoistuneet verbaaliseen kiusaamiseen ja porukan ulkopuolelle jättämiseen.
Kumma kyllä, minun kouluaikanani sekä väkivaltaisimmat tapaukset että pahimmat verbaaliset kiusaajat olivat nimenomaan poikia. Usein nämä kaksi ominaisuutta jopa yhdistyivät samassa henkilössä, eikä siinä väkivallalla uhkaamisessa minun mielestäni mitään reilua ollut.
Minäkään en käsitä tuota ajatusta, että miehet olisivat kauhean mukavia ja reiluja. Miehethän osaa olla tosi ilkeitä toisilleen. Minusta miehillä on tosi voimakas keskinäinen hierarkia, joka aiheuttaa vihaa sekä ylös- että alaspäin. Jopa aikuiset miehet saattavat toimia tämän mukaan. Mielestäni naisilla vastaava käytös jää teinivuosiin.
Terv. vuosia miesvaltaisella alalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI tätä voi todellakaan yleistää kaikkiin. Ja valtaosalla miehistä on ihan "tavis" vaimo. Naiset on mun mielestä ulkonäkökeskeisempiä kuin miehet.
Tavis = nätti.
25% naisista ei ole edes nättejä. He saa kylmää kohtelua miehiltä.
Minulla on samanlainen kokemus - olin nuorena "ruma", nykyään kai ikäisteni joukossa melko tavis.
On se kumma, kun nuorena saatoin saada tylyä palvelua jopa miespuolisilta myyjiltä. Katselivat seinille ja olivat kiusaantuneen oloisia. Luulivatko he, että olin iskemässä heitä?