Onko teillä sellaista, että jos joku asia hävettää (mielessä) niin alatte puhua itsekseen?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Joo! Ihmisten ilmoilla en halua edes ajatella mitään noloa vaan keskityn tekemisiini mutta kotona jos tulee joku äärettömän nolo muisto päähän niin yleensä sanon ääneen "voi vittu" tai pudistan päätäni ja teen sellaista harmittelevaa "hnnnngh" ääntä 😂
🤣 Olet ihana! 🧡
Täällä sama. Muistan tilanteen kun joskus teininä kaverin kanssa uimarannalla iski tälläinen puuska ja sanoin jonkun yksittäisen sanan, en edes muista mikä se oli ja se kaveri katso mua hölmistyneenä ja oli että häh? Silloin hävetti ja ahdisti viä enemmän. Nykyään mun yleisin hallitsematon ahdistus sanani taitaa olla "perkele".
Täällä yksi lisää 😆! Yleensä kiroan, puhun höpöjä koiralle ja töissä alan hyräilemään. Joskus tähän saattaa liittyä myös pakonomaisia kasvojen ilmeitä ja tuhinaa...
Ihanan inhimillistä! Nykyään vanhana naisena ei usein mikään hävetä, mutta jotain höpisen, kun se häpeä iskee. Nuorena oli paljonkin, joko turva/kirosana tai pulinakohtaus.
Osaako kukaan analysoida, mistä ilmiö johtuu? Tunnetila pitää rikkoa, kyllä, mutta miksi juuri sanoilla ja äänellä? Ja vielä ilman, että sanomiset liittyvät siihen tunteeseen.
Minä luettelen mitä sattuu ja kaikenlaisia kirosanoja muistuttavia ilmaisuja, ja tietysti tätä sattuu myös kadulla, kaupassa jne. Ei kauheasti lievitä alkuperäistä oloa kun tulee uutta taakkaa.
Mä tunnistan nyt itseni! Ihana kuulla että meitä on muitakin.
Mulla on usein näitä häpeäajatuksia. Pyörittelen usein muutamia tiettyjä pätkiä, vähän niinkuin uusintoja katselisin pääni sisällä.
Mun yleisin huudahdus on muutaman henkilön nimi. Huudahdan siis kovaan ääneen "Mikko!" Ja siis täysin yllättäen. Yleensä onneksi kuitenkin kotona!
Toinen mitä käytän usein on lause " Siis ihan kauhee olo/ Kamala olo" ja sitten vielä ehkä noloin on se kun toistelen yhtä äkkiä " äiti, äiti, äiti"
Siis ihan naurettavaa :D
Ja nyt kun mietin tarkemmin niin useimmin näitä pakko-oireita tulee kun ajan autoa.
Joo! Ihmisten ilmoilla en halua edes ajatella mitään noloa vaan keskityn tekemisiini mutta kotona jos tulee joku äärettömän nolo muisto päähän niin yleensä sanon ääneen "voi vittu" tai pudistan päätäni ja teen sellaista harmittelevaa "hnnnngh" ääntä 😂