Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia vuosibonuksia saatte? Meille ilmoitettiin että syyskuussa tulee 10k.

Vierailija
17.06.2018 |

En ole koskaan ollut työssä jossa saan bonuksia ja tuo 10k tuntuu järkyttävän suurelta summalta. Ja IT alalla siis.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä allekirjoitan joka kuukausi alaisen 9 000- 15 000€/kk bonuksia.....On onnistunut joskus tekemään itselleen ihan käsittämättömän diilin. Omat bonukset ei pääse lähellekään; annetut tavoitteet on aika mahdottomia.

Vierailija
22/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin tietämäni tavallisessa työssä olevalle oli 3 kk palkka, sekin kyllä leikattiin jo 15 vuotta sitten pienemmäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alimillaan ollut 290€/v. Korkeimillaan 950€/v. It alalla olen.

Vierailija
24/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin 65 tuhatta puntaa. Toimialalla on/oli tapana, että bonus saattaa olla vuosipalkan kokoinen tai paljon isompikin.

Vierailija
25/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahoitusala, ennätys taisi omalla kohdallani olla 6000 euroa. Tänä vuonna tuli 1800 euroa eli vaihtelee vuosittain paljonkin. Firma teki viime vuonna parhaan tuloksen ja silti bonarit pienimmät ikinä kun ei päästy joihinkin tiettyihin tavoitteisiin...

Oon aina luullut että rahoitusalalla on isot bonarit, mutta ei kyllä kuulosta siltä.

Vierailija
26/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä nykyisessä että entisessä työpaikassa ollut maksimivuosibonus 1,5 x kuukausipalkka eli itselläni tuo olisi juurikin reilun 10000e.

MUTTA erittäin harvoin firman tulos on niin hyvä että maksimia maksettaisiin. Tavallisimmin vuosibonus on liikkunut siinä yhden kuun palkan tietämillä.

Viime vuosi meni hyvin ja kerroin oli 1,2 ja sain siis 8200e (miinus megalomaaniset verot tietenkin 😬).

Vierailija
27/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan suuripalkkaiset liikkeellä tällä palstalla. Itsellä on IT-alalla viimeisen 15 vuoden aikana tullut vuosibonuksia n. 500€ - 1500€ välillä. Eli ei juuri mitään verrattuna moniin täällä.

Vierailija
28/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidennettiin työaikaa ja leikattiin lomarahoja. Sellaisia bonuksia ja kiitoksia meillä jaetaan.

Sama täällä.

Vierailija
29/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500-2000€ tulee kerran vuodessa. En ole rahoitus- enkä IT-alalla, toimistotyötä teen.

Vierailija
30/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä kuinka hyvin saavuttaa tavoitteet. Meillä maksetaan bonarit kahdesti vuodessa ja nyt kesällä tulee 2800 €. Talvella tulee suunnilleen saman verran. Yhteensä noin 1.2 x kuukausipalkka.

Firman myyntireiskana työskentelen.

Vierailija
31/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut 500-1500€. Mies saa nyt jo toista vuotta peräkkäin 22k€.

Vierailija
32/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hädin tuskin töissä, mutta mies saa osakepohjaisia palkkioita kahta eri lajia. Koska palkkioiden määrä riippuu osakkeen kurssikehityksestä, niin parina viime vuotena ne osakepohjaiset palkkiot on olleet isoja kun osake on ollut hurjassa nousussa. Toissavuonna tuli palkan päälle yli 50000€ ja viime vuonna käsittämättömät 140000€. Tänä vuonna on tullut jo 50000€ ja toinen mokoma tulee lisää jos osakkeen kurssi pysyy nykyisellä tasollaan. IT-alan firmasta on kyse.

Vierailija
33/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

100k on suurin. Normisumma liikkuu yleensä 20-50k välillä. Kiinteistösijoittaminen on ala. Toki bonareista menee puolet veroa, kun lasketaan lisätuloksi.

Vierailija
34/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on saanut suunnilleen 10% vuosituloista. Se on kyllä tosi kiva lisä :) Toivotaan että tulee tänäkin vuonna. Omalla kohdallani tarkoittaisi siis n. 3500€.

Vierailija
35/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 h kikyä.

Vierailija
36/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 15-20% vuosibruttopalkasta.

Mielenkiinnosta, miksi toteamukseni on saanut alapeukkuja? Kyseessä kun ei ole mielipide vaan fakta.

Vierailija
37/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ketju siinäkin mielessä kun moni tykkää itkeä julkisen sektorin palkoista tälläkin palstalla. Varsinkin kuntapuolella ne ovat selkeästi alemmat kuin yksityisellä ihan tilastokeskuksenkin mukaan.

Te jotka itkette näistä niin tulkaapa julkiselle töihin niin ei ole tulospalkkioita sentin senttiä. Pikkujoulutkin pitää maksaa itse osallistumismaksua. Ei tulisi moinen kuuloonkaan yksityisellä.

Kas kun kukaan ei nyt kirjoita että ”tehän saatte jo palkan, ei mitään lahjoja tarvii” ja kyseisenä paheksuttavaa lahjana olis kuitenkin yhteensä vaan muutama esim 3,5 e maksava ruukkukukka. (Ja lisäbonuksena toki lomarahaleikkaus ja ylimääräisinä lauantaityöpäivinä tehtävät kikyt.)

Vierailija
38/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassa tietty kuukausipalkka x esim 1,5. Tämä riippui miten hyvin päästiin tulokseen. Yleensä jäi saamatta :)

Nykyisessä työssä bonus on henkilökohtainen ja jos esimies ei pidä sinusta.. jää se saamatta.

Vierailija
39/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ketju siinäkin mielessä kun moni tykkää itkeä julkisen sektorin palkoista tälläkin palstalla. Varsinkin kuntapuolella ne ovat selkeästi alemmat kuin yksityisellä ihan tilastokeskuksenkin mukaan.

Te jotka itkette näistä niin tulkaapa julkiselle töihin niin ei ole tulospalkkioita sentin senttiä. Pikkujoulutkin pitää maksaa itse osallistumismaksua. Ei tulisi moinen kuuloonkaan yksityisellä.

Riippuu alasta. Ei todellakaan kaikki yksityiset firmat maksa bonuksia.

Vierailija
40/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen sektorin työntekijänä kyllä ottaa aivoon. Meille tuli pakollisena kuunnella 2 h luento työhön suoraan kuulumattomista asioista kerran kuukaudessa ja yksi puolikas lauantaityöpäivä. Lisäksi lähtee kolmen vuoden ajan 30 prossaa lomarahoista. Ryhmäkoot suurenee, maksettavien oppituntien määrä vähenee, koulunkäynninohjaajien määrä vähenee, tarvikemäärärahat pienenee jne. Että sellaiset bonukset!