Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko säästynyt suonikohjuilta?

Vierailija
17.06.2018 |

Monella kaverillani tullut jo alle 3kymppisenä ja yhdellä jo leikattu/jäädytetty noin nuorena. Nyt itsellä 34vuotiaana ulkoreidessä parin sentin suoni ihon pinnalla joka alkanut vihoittelemaan kun töissä on koko päivän jaloillaan ja kävelee. Ravintola-ala.
Luulin jo että säästyn tältä vitsaukselta 😣

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut kai jo kolmekymppisenä myös suonikohjut pohkeeseen. Oikein mojovat sellaiset ja jostain syystä niitä repii (=sattuu aivan älyttömän paljon) kuukautisten aikana. Ei niistä kuulemma kannata olla huolissaan, sanoi lääkäri. Ei niille mitään tehdä. Kipu on suunnaton ja välillä koko säären etuosa menee violetiksi. Ei syytä huoleen,

Alapään suonikohjusta en voi edes kaikkea kertoa, ei lähtenyt pois, vaikka niin luvattiin, raskauden loputtua n. 14 vuotta sittn. Siellä se on aina vaan ja tekee minusta hirviön näköisen...

Vierailija
2/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systerille tuli raskauden aikana peräaukon ympärille suonikohjuja. Ei siis ollut pukamia vaan suonikohjuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut ja jos äidin geenit olen saanut niin ei ole tulossakaan. Olen 40-vuotias.

Vierailija
4/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole. Olen 64.

Eikä ole äidillänikään eikä sisarilla (kolme kappaletta).

Kauniit sirot sääret saatu synnyninlahjana.

Vierailija
5/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen - olen viiskymppinen nainen. 

Vierailija
6/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohjun kohjua. Olen 52.

Vierailija
7/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin ekan kerran 30-vuotiaana molemmista jaloista. Sen jälkeen toinen jalka on operoitu vielä kahdesti ja taas pitäisi. Polven kohdalla on n. 15 cm pötkylä sinisiä pallukoita.

Sukuvika, molemmilta vanhemmilta. Veljeltäni on leikattu kahdesti ja siskoltani - en tiedä kuinka monta kertaa.

Vierailija
8/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästynyt.

Onnekseni olen.

N49

Vierailija
9/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko niitten tuloa estää jotenkin?

Vierailija
10/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen vuoden aikana saanut tutustua tähänkin ihmeeseen. Ja muutenkin sääret ihan mustelmilla koko ajan. (nainen 42 vuotta)

Vierailija
11/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästynyt ja ihmettelen suuresti. Olen ollut hoitajana (jalkojen päällä mm. tuplavuoroja) yli 20 v. ja painanut painavimmillani yli 150 kg. Äidilläni oli ikäisenäni todella pahat suonikohjut. Nyt vuoden sisällä olen alkanut käyttää tukisukkia ja ne kyllä tekee jalkojen väsymiselle sekä turvotukselle ihmeitä. Toivottavasti auttavat ehkäsemään suonikohjujakin.

Vierailija
12/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koska en käytä hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
13/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistä kiinni. Itsellä oli jo 30-vuotiaana tosi pahat kohjut, synnytysten jälkeen tuli. Mulla on paha sukurasite, joten tuskin mikään olisi auttanut. Kävin näyttämässä työterveyslääkärille, sain lähetteen verisuonikirurgille ja pian ne leikattiinkin. Nyt on pysynyt vuosia poissa vaikka pelkäsin että uusiutuvat. Leikkaus olisi maksanut noin 4000 euroa mutta koska meillä laaja työterveyshuolto, ei leikkaus maksanut mitään, yksityisellä leikattiin ja pari vaahtohoitoa ym päälle kun pelkkä leikkaus ei riittänyt. Sairasloma muutaman päivän. Olen tosi tyytyväinen lopputulokseen, maksaisin tuon 4000 euroa tarvittaessa omistakin rahoista, niin suuri parannus elämänlaatuun tuli. Ei enää kipuja ja kesäisin voi kulkea ylpeästi sääret näkyen. Mun kohjut oli todella rumat.

Vierailija
14/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.   Hoitoalan raskas työ, joten jaloillani paljon olen. Kaksi raskautta, ei koskaan ylipainoa. Ikä 58 . Suvussani on kyllä suonikohjua sairastavia mm. äidilläni oli valtaisat suonikohjut.

Vierailija
15/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 45v ja yksi synnytys. Ei kohjuja.

Vierailija
16/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikka ikää yli 50. Syynä geenit, sekä se ettei ole ollut raskauksia.

Vierailija
17/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmassa jalassa on pieniä suonikohjuja. Sukuvika on, olen lapseton, hoikka ja liikunnallinen. Isältä on leikattu suonikohjut kahdesti.

Vierailija
18/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

45vee ei kohjuja, mutta yksi 1.5cm suoni hieman pinnassa lähellä polvitaivetta. Ehkei tulekaan, ei taida olla suvussa äidin puolelta kellään ollut..?

Vierailija
19/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti alle 30v tuli molempiin jalkoihin. Äidillä ja mummolla leikattu alle 40 vuotiaana eli perinnöllisyyttä on. Ja en ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, en ole tupakoinut enkä ole ylipainoinen. Aina olen liikkunut paljon.

Vierailija
20/27 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästynyt, ikää on jo 63-vuotta, ylipainoakin vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän