Ensimmäinen neuvolakäynti..
..on mulla edessä parin tunnin päästä. Mitä siellä tapahtuu? Jotain verikokeita varmaankin otetaan? Olen kyllä syönyt normaalisti aamupalaa, terkka ei käskenyt olla syömättä.
Kommentit (7)
Halusin vaan tulla toivottamaan onnea raskauteesi! Itselläni kun on hetken päästä viimeinen neuvolakäynti edessä. Niin hyvässä muistissa on kuitenkin se ensimmäinen käynti syksyllä :)
Ensimmäinen raskaus tosiaan kyseessä ja ihan pyörällä päästä..
Siellä enemmän jutellaan, ja kysellään. Mutta pitääkö riisuntua? Eilen vaan ajelin karvat alapäästä..,
Ei ainakaan meidän neuvolassa terkka tee koskaan mitään tutkimuksia mihin tartteis riisuutua. Tai no puolivälin jälkeen tietty pitää masu paljastaa kun kuunnellaan sydänääniä. Ekalla kerralla verenpaine ja paino mitataan, tarkastetaan pissa ja hemoglobiini ja otetaan ehkä verikokeet. Kysellään kaikki äidin ja isän sairaudet ja paheet (tupakointi, huumeet, alkoholi) sekä sukujen sairauksia. Saat neuvoja ruokavalioon ja liikuntaan sekä yleensä elintapoihin raskauden aikana.
Kysymys oli kuitenkin ihan aiheellinen ensikertalaiselta.
Vierailija:
Kysymys oli kuitenkin ihan aiheellinen ensikertalaiselta.
ainakin mulla, ei siellä mitään ihmeellistä muuta, jutellaan, saadaan esitteitä ym.