Palkkapäivä tänään ja olen niin kyllästynyt tähän pienituloisena sinkkuna kituuttamiseen
Joo kaikki on suhteellista ja olen onnekas kun on työpaikka, monella ei jää mitään ylimääräistä pakollisten menojen jälkeen jne.
Silti on aivan älyttömän ärsyttävää kun taas laskin budjettia tulevalle kuukaudelle, huomata että ns. ylimääräistä jäi vain 200 euroa. Tästä ostan kummilapsen riparilahjan ja sukulaislapsen synttärilahjan, maksan noin 50 e matkaliput jotta pääsen ''lomailemaan'' vanhempieni luokse kesälomalla, ehkä lounas ulkona kerran ja pari jätskiä jätskikiskasta, hyvässä lykyssä löydän alennusmyynneistä kengät. Pari kymppiä pitäisi siirtää säästöön jotta minullakin joskus viiden vuoden kuluttua ehkä vihdoin on se suositeltu puolen vuoden palkkatuloja vastaava summa tilillä puskurina, ellen sitä ennen ole sairastunut ketutuksesta.
Vielä, olen onnekas moneen muuhun verrattuna, tiedän. Kiitos kun sain avautua.
Kommentit (2)
Juuri näin, 1. Lähes samaa ikäluokkaa ja turhauttaa kyllä. ap
Otan osaa. Saman verran jää mullakin pakollisten menojen jälkeen. Nyt tuli sentään edes lomrahat joista saa muutaman satasen säästöön ja jotain kun ei ole työmatka kuluja. Vituttaa että vaikka olet 40v ja kokoaikatyössä säästöön ei jää oikein mitään.