Maltillisesti liikuvat, käytättekö aktiivisuusranneketta?
Itse liikun useamman kerran vkossa, en kuitenkaan ole tavoitteellinen askeetti, vaan enemmän rento terveyshyötyliikkuja. Kiehtoisi tuo aktiivisuusranneke, eniten kiinnostaisi yöunien seuraaminen ja unen laatu, ehkä myös askelmittari. Onko turhaa teknoa, hyödyttääkö pidemmän päälle, onko kellosta tuleva tieto ylipäänsä kovin hyödyllistä? Meinaan vaan, että aika suolasen hintaisia ovat...
Kommentit (6)
Aktiivisuusranneke on suorittajille, jotka tykkää vempaimista. Kaikkia se ei todellakaan motivoi ja pitemmän päälle se voi myös olla vain piiska, eikä sellainen, joka tuo iloa. Kannattaa siis miettiä millainen ihminen itse on, kun sen hankkii. Itse en hankkisi.
Siitä tietää olleensa aktiivinen kun illalla nukkumaan mennessä väsyttää ja unen laadun tietää kun 7-8 tunnin unien jälkeen herää virkeänä. Tähän ei mitään mittareita tarvita vaan oman kropan tuntemusta.
Vierailija kirjoitti:
Sykemittari on hyödyllisempi.
Suurimmassa osassa aktiivisuusmittareita on myös sykemittarin ominaisuudet.
En käytä mitään kyttäyslaitetta. Tuo itsensä monitorointi on hieman sairasta.
Jätä hankkimatta! Liiku järkevästi, ainakin itse teen niin. Ei terveysliikunnan tarvitse olla suorituskeskeistä! Kaikenlaiset " vempaimet" vievät aidon ilon liikkumisesta. Pahimassa tapauksessa aiheuttavat stressiä. Siis sitä huonoa. Tiedän tapauksia. Hyviä rentouttavia liikuntahetkiä!