Mustasukkainen tyhmästä asiasta
Asun kämppiksen kanssa kolmiossa, jossa pohjaratkaisun vuoksi minun piti ottaa huoneekseni se huone, jossa on myös avokeittiö. Kämppikseni käy sitten "minun huoneessani" aina kun hän laittaa ruokaa. Olemme molemmat kämppikseni n. 23v naisia.
Ongelmaksi on muodostunut se, että olen kämppiksen kanssa yhteenmuuton jälkeen alkanut seurustelemaan ja vietämme poikaystävän kanssa aikaa pääsääntöisesti minun luonani. Nyt minusta on alkanut tuntua epämukavalta, kun kämppikseni (ja samalla myös hyvä ystäväni) viettää häärää keittiössä "suoraan silmiemme alla" kun katsomme esim. telkkaria tai vietämme muuten aikaa huoneessani. Välillä kämppikselläni on pelkkä silkkinen aamutakki päällään, ja en voi sille mitään, mutta minulle tulee siitä erittäin epämukava olo kun olen kodissani poikaystäväni kanssa ja "vieras nainen" on suhteellisen vähäpukeisena vieressä.
Nyt olen kehittänyt tästä pään sisälläni niin suuren ongelman, että minua ahdistaa jo se, kun itse käyn esim. suihkussa ja kämppikseni ja poikaystäväni ovat yhdessä minun huoneessani. Tiedostan sen, että tämä ongelma on täysin pääni sisällä ja aihetta todelliseen mustasukkaisuuteen ei ole.
Miten ihmeessä pääsen tästä ajatusmallista eroon? Joinain iltoina mieleni on jo tehnyt sanoa poikaystävälleni että en halua häntä luokseni, koska en kestä sitä koko illan kestävää piinaavaa mustasukkaisuuden ja vainoharhaisuuden tunnetta että poikaystäväni katselisi kämppistäni sillä silmällä.
Kommentit (6)
Kamala asunto. Miten ihmeessä saatte edes olla rauhassa kahdestaan, jos kämppis käy vaikka hakemassa iltapalaa?
Vierailija kirjoitti:
Kamala asunto. Miten ihmeessä saatte edes olla rauhassa kahdestaan, jos kämppis käy vaikka hakemassa iltapalaa?
Niinpä, se on ollut meillä myös ongelmana. Syksyllä tämä helpottaa kun muutamme omiin asuntoihin, mutta siihen asti pitäisi jotenkin täällä pärjätä.
Minulla on aiemminkin ollut ongelmaa mustasukkaisuudessa (en sitä ikinä miehelle näytä, kärvistelen sisälläni), mutta tämä tuntuu paljon pahemmalta kun kyseessä on oma koti ja tunnen siellä oloni "uhatuksi" toisen naisen vuoksi. Huoh.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, se on ollut meillä myös ongelmana. Syksyllä tämä helpottaa kun muutamme omiin asuntoihin, mutta siihen asti pitäisi jotenkin täällä pärjätä.
Minulla on aiemminkin ollut ongelmaa mustasukkaisuudessa (en sitä ikinä miehelle näytä, kärvistelen sisälläni), mutta tämä tuntuu paljon pahemmalta kun kyseessä on oma koti ja tunnen siellä oloni "uhatuksi" toisen naisen vuoksi. Huoh.
-ap
Sehän on myös sen "vieraan naisen" koti. Älä vie poikaystävää teille, jos noin ahdistaa.
Kamala kämppä. Mitä jos vaan etsisit uuden? En alkaisi siitä mustasukkaisuudesta avautumaan.