Yritin tässä kuussa pitää kukkaron nyörit tosi tiukalla mutta silti 2 pv jäi vajaaksi.
Tilillä 11,90 jotka jo tuhlasin tänään ja palkka tulee perjantaina. Tuntuu että tänä keväänä on jotain tapahtunut hinnoissa vai missä kun ei enää riitä mihinkään. Viime kuussa jouduin jo paikkaamaan luotolla, samoin ilmeisesti nyt. No, perjantaina pitäisi tulla lomarahat joilla tuon luoton sitten saa lyhennettyä mutta ei tämä näin voi oikein jatkua :(
Kommentit (7)
Pitäiskö sinun suunnitella ja budjetoida paremmin? Ja mihin ihmeeseen tuhlasit tänään rahasi, jos et niillä ostoksilla pärjää perjantaihin. Vaan ihan pakko päästä huomenna kauppaan.
Tuttu juttu. 2 viimeistä tiliä ovat menneet, vaikkei ole tuhlannut mihinkään. Päinvastoin, olen ollut nuukenpi ja pistänyt välillä miehenkin kauppaan (olen meillä pääasiallinen muonittaja). Bensan hinta on noussut eikä ruokakaan ole ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö sinun suunnitella ja budjetoida paremmin? Ja mihin ihmeeseen tuhlasit tänään rahasi, jos et niillä ostoksilla pärjää perjantaihin. Vaan ihan pakko päästä huomenna kauppaan.
No ilmeisesti kun palkka ei ENÄÄ riitä niin kuin ennen. Siis olen ilmeisesti saanut jonkin reippaan palkanalennuksen kun ostovoima on aikaisempaan verrattuna ihan perustasoa. Oleellista nyt ei ole mihin tuhlasin tuon 11,90 vaan se ettei tilillä ole rahaa ennen palkkapäivää vaikken ole mitään aikaisemmastakaan normaalista poikkeavaa ostanut!
Hmm. Jäin oikeastaan miettimään, että mitä ihmettä sinun täytyy ostaa keskiviikko illan ja ja torstain aikana, ennen perjantaita sellaista, itä ilman et tulisi toimeen? - Ja sinulla ei ilm. ole lainkaan sellaista "maksukorttia" jolla voisit maksaa ostoksesti tilillä olevalla summallasi? - Kyllä minäkin olen kaivannut joskus pienempiä seteleitä pankkiautomaatteihin, muttase on toinen juttu
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Jäin oikeastaan miettimään, että mitä ihmettä sinun täytyy ostaa keskiviikko illan ja ja torstain aikana, ennen perjantaita sellaista, itä ilman et tulisi toimeen? - Ja sinulla ei ilm. ole lainkaan sellaista "maksukorttia" jolla voisit maksaa ostoksesti tilillä olevalla summallasi? - Kyllä minäkin olen kaivannut joskus pienempiä seteleitä pankkiautomaatteihin, muttase on toinen juttu
Ostin sen aamulla eikä se nyt oikeasti kuulu tähän keskusteluun, olkoot vaikka eväitä työpaikalle ja lapset jää huomenna kotiin ja tarvitsevat ruokaa tai vastaavaa. Miksi kuvittelet ettei mulla olisi korttia? Tilillä on 11,90 mutta tämän päivän ostoksista ei ole veloitusta/katevarausta vielä tänään mennyt. Ja huh, huomasin S-tilille tulleen jonkun 10 eur osuusbonuksen minkä lie, siellä on käytettävää 17,19 eur. Mutta ei työssäkäyvän ihmisen pitäisi joutua tällaiseen tilaan!
Enkä nyt ole ostanut mitään, en siis mitään ylimääräistä. Ei vaatetta, ei heräteostoksia, ei mitään. Viime kuussa 50 eur kodinkone rikkoutuneen tilalle.