Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkahan monelle naiselle perimmäinen syy haluta lapsia on oma huomionkaipuu?

Vierailija
26.04.2006 |

Raskaana oleva nainenhan on kaikkien ihailun ja huomion kohteena, ja siks joillekin naisille vauvakuume pukkaa aina uudestaan ja uudestaan kun nuorin lapsi kasvaa taaperoikään?!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin , että naisena sain paljon enemmän huomiota ennen lapsia. Raskaana ollessa jo kaikki kohtelivat äitinä ja samoin nyt myöhemmin . Edelleenkin olen kuitenkin se sama nainen , enkä halua mitään äiti-huomiota . En ymmärrä , miksi nainen ei saa olla oma itsensä myös äitinä ? Aina on joku kertomassa , miten äidit tekee näin ja ajattelee niin ... Mitä huomiota se on , pelkkiä yleistyksiä...

Olen halunnut ja ilokseni myös saanut 3 lasta . Lapset ovat hauskoja pieniä ihmisiä , joiden kanssa arki on hupaisaa ja hellyyyttä ja läheisyyttä on yllinkyllin . Heillä on oma elämänsä ja minulla omani , eikä kukaan meistä koita muuttaa toisiaan ihmisinä.

Vierailija
2/7 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kans surullinen ilmiö ja kertoo äitinsä vastenmielisyydestä. Tiedän itse yhden, joka sitoutti seurustelukumppaninsa tulemalla vahingossa raskaaksi. Siis "vahingossa". Mies pysyy liitossa vaikka kärsii, koska haluaa että lapsella on isä.

Ällöä. TÄllä vahingossa raskaaksi tulleella edellisestä liitosta yksi lapsi. Ja älkää selittäkö miten helppo on tulla vahingossa raskaaksi. TÄMÄ ei todellakaan tullut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestä siihen lapseen eli oma huomionkaipuu tuskin täyttyy

Vierailija
4/7 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä se on se oikea syy haluta lapsi...ei kai sellaista ole... itsekkäistä syistä ihminen aina lisääntyy jos joku muuta väittää niin puhuu pehmoisia...

Vierailija
5/7 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se minulle oli ihan itsekäs halu olla äiti. Nautin suuresti lapseni seurasta ja hänen rakkaudestaan. Täysin itsekkäästi.

Vierailija
6/7 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä se on se oikea syy haluta lapsi...ei kai sellaista ole... itsekkäistä syistä ihminen aina lisääntyy jos joku muuta väittää niin puhuu pehmoisia...

Lähipiiriä ja sen vauvakuumeilua seuranneena en tiedä lisääntymiselle muuta motiivia kuin oman halun. Ei sillä ole mitään tekemistä velvollisuuden tms. kanssa, eikä minun mielestä tarvitse ollakaan.

Vierailija
7/7 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se minulle oli ihan itsekäs halu olla äiti. Nautin suuresti lapseni seurasta ja hänen rakkaudestaan. Täysin itsekkäästi.

Muilla eläimillä tätä kutsutaan nimellä lisääntymisvietti. Se "itsekäs halu olla äiti" on juurikin sitä lisääntymisviettiä, halua jatkaa omaa sukua.

Ja ihan turha sanoa että ihmistä ei voi verrata muihin eläimiin. Eläimiä mekin olemme ja sama lisääntymisvietti meidätkin valtaa. Ihmisillä vain tuntuu olevan pakonomainen tarve perustella kaikkea.