Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työtä ja kutsun uuteen työpaikkaan sopimaan työn alkamisesta. Minua ei edes tervehditty.

Vierailija
12.06.2018 |

Tervehdin ja kerroin kuka olen ja aloittavani ensi maanantaina. Kysyin iloisesti, mihinkäs aikaan tulen maanantaina. Tulevat työkaverit istuivat vaan pöytiensä ääressä ja yksi murahti pitkän hiljaisuuden jälkeen 'en tiedä'. Kysyin, kukahan tietäis. Vastauksena olankohautus. Vihdoin toinen sanoi, että soittaisin huomenna. Kolmas söi vaan omenaa. Sanoin ok, soitan huomenna, moi. Kukaan ei vastannut.
Jihuu, onpa kuva mennä tuonne töihin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kiva

Vierailija
2/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ja niiden "käytöstavat"  - huh huh. Tsemppiä! Toivottavasti ovat vähän kohteliaampia ja puheliaampia sitten kun olet siellä töissä. Hyvää kuvaa tuo ei anna kyllä kollegoista....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pomon kanssa sovitaan aloitusjutut, ei muita kiinnosta kun ei ne niistä päätä.

Onnea.

Vierailija
4/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pomon kanssa sovitaan aloitusjutut, ei muita kiinnosta kun ei ne niistä päätä.

Onnea.

Pomo nimenomaan sanoi, että menisin sinne työpaikalle sopimaan. En toki oma-aloitteisesti mennyt, vaan pomon lähettämänä. Hänen mukaansa toimitaan aina näin. ap

Vierailija
5/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis tuollaiseen paikkaan.

Meidät ulkoistettiin toiseen firmaan ja jouduin melkein heti pitkälle saikulle. Kun palasin se oli juuri tuota. Ei tervehditty jne, olin kuin ilmaa. Kun keskustelun asiasta kaikki käännettiin mun syyks. Arvaa haenko toista duunia?!

Älä mene sinne...tod näk ei se tuosta parane.

Vierailija
6/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkö sinä hyvä ihminen mennyt tapaamaan sitä henkilöä, joka sinut kutsui? Menet kyselemään jostain kahvihuoneesta, milloin tulisit töihin, vaikkei siellä oleville ihmisille todennäköisesti ole kerrottu, että kukaan tulee töihin, puhumattakaan, että mihin töihin ja kuka tai milloin? Ei ihme, ettei oikein mennyt putkeen!

Tuommoisissa tilanteissa nisä SOVIT jonkun tietyn henkilön (esimiehesi tai hr-ihmisen) kanssa tapaamisajan tai ainakin kun menet paikalle, kysyt mistä löydät tämän nimenomaisen ihmsen. Tämä sopii kanssasi asioista, työajoista, työpisteistä, työtavoista, ja perehdyttää ja esittelee sinut työpaikalla. Sinä ET kävele johonkin satunnaiseen huoneeseen vaatimaan satunnaiselta vastaantulijalta tietoja, joita hänellä ei todennköisesti ole. Hyvänen aika, yhtä hyvin voisit kysellä kauppatorilla, että milloinkas tulen duuniin...

Vierailija
7/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset käyttäytyvät paljon paremmin kuin aikuiset.

Vierailija
8/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala. Tulee ihan mieleen, kun menin edelliseen työpaikkaan ekana päivänä töihin. Minut esiteltiin kaikille yhteisesti, mutta suuri osa ei sanonut mitään ja jotkut eivät edes katsoneet päin. Sitten tuli ”perehdytys”, joka kesti viisi minuuttua ja tapahtui tiuskimalla, tyyliin ”Miten sä et mitään osaa! Mulla on kiire!”. Olin siellä onneksi vain puoli vuotta, mutta ei se kyllä herkullista ollut.

Vierailija
9/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No etkö sinä hyvä ihminen mennyt tapaamaan sitä henkilöä, joka sinut kutsui? Menet kyselemään jostain kahvihuoneesta, milloin tulisit töihin, vaikkei siellä oleville ihmisille todennäköisesti ole kerrottu, että kukaan tulee töihin, puhumattakaan, että mihin töihin ja kuka tai milloin? Ei ihme, ettei oikein mennyt putkeen!

Tuommoisissa tilanteissa nisä SOVIT jonkun tietyn henkilön (esimiehesi tai hr-ihmisen) kanssa tapaamisajan tai ainakin kun menet paikalle, kysyt mistä löydät tämän nimenomaisen ihmsen. Tämä sopii kanssasi asioista, työajoista, työpisteistä, työtavoista, ja perehdyttää ja esittelee sinut työpaikalla. Sinä ET kävele johonkin satunnaiseen huoneeseen vaatimaan satunnaiselta vastaantulijalta tietoja, joita hänellä ei todennköisesti ole. Hyvänen aika, yhtä hyvin voisit kysellä kauppatorilla, että milloinkas tulen duuniin...

Se ei ollut kahvihuone, vaan se toimisto, jonne mut ohjeistettiin menemään. Niiden kolmen siellä istuvan luo. Ainoa paikka ja vaihtoehto, minne mennä, kun siellä ei muita paikkoja olekaan kuin tämä. ap

Vierailija
10/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene johonki aikaan

Vierailija
11/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus menoa. Ilmestyisin itse klo 9.00 ja jos on yleisesti tuollaista niin katsoisin muita paikkoja.

Vierailija
12/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan kannattaa soittaa sille pomolle ja sanoa että toimistolla ei kukaan osannut sanoa mitään vastausta kysymyksiisi

Vierailija
13/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman kuuloista kun itellä edellisessä työpaikassa... Ekana päivänä esittäydyin eräälle henkilölle myöhemmin päivästä kahvihuoneessa iloisesti että "moi, mun nimi on Pirkko, en vielä ehtinyt esittäytyä sulle aikasemmin!". Sain vastaukseksi pelkän murahduksen. Hänen nimensä sain tietää sitten vähän myöhemmin.

Vierailija
14/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanataina ,kun menet sinne työpaikalle,älä odota keneltäkään mitään ystävällisyyttä.Olet vain ihan viileän ystävällisesti cool.Mikäli siellä ei ole ketään,joka voi sinua ohjeistaa,käytät maalaisjärkeäsi tai kilautat sille pomolle .Kysyt työ kuvan ,jos sinulla on siitä epäselvyyttä.

Älä pilaa omaa työpaikaasi ja mieltäsi sillä,että siellä on ns leipääntyneitä tympeitä tyyppejä. Jotkut ihmiset vaan on sellaisia-poikkeuksiakin on paljon.

Työpaikalla hoidetaan hommat,eikä siellä tarvitse sen kummemmin kenenkään kanssa veljeillä eikä ystävystyä.

Tämän kerron kokemuksesta yli 40 vuoden työnteon jälkeen.Noin menee ihan mukavasti.

Kerropa ensi viikolla miten sujuu.

Vierailija
15/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjäksikö rupeat?

Vierailija
16/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla on valtaosa juuri tuollaisia, mutta on joukossa muutama sosiaalisempikin. Otat vain sitkeästi paikkasi työyhteisössä, ei käytös ollut sinua vastaan suunnattua ittuilua, vaan ihmiset vain ovat tuollaisia.

Vierailija
17/17 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli mieleen, että jos olet "vienyt" jonkun pidetyn ihmisen työpaikan. Meidän työpaikalla vaihtui pomo, joka ei uusinutkaan yhden hyvän työntekijän sopimusta, häneltä puuttui muodollinen pätevyys. Moni oli nyrpeänä uudelle työntekijälle, vaikkei se hänen vikansa ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi