Naiset, ajatteletteko näin?
Kun mies pettää, se on miehen vika, koska mies on itsekäs. Kun nainen pettää, sekin on miehen vika, koska ei ole osannut antaa naiselle mitä hän tarvitsee?
Kommentit (30)
Mies on auttamatta se sika, mutta se on naiselta rohkea ja itsenäinen teko.
Miehen pitäisi olla koko ajan tarjoamassa naiselle sitä elämää, jonka tämä ansaitsee ja jos mies ei näin tee pettäminen on oikeutettua. Mies pettää aina silkkaa pahuuttaan sitä kilttiä ja ahkeraa naista.
Ajattelen. Naisissa ei koskaan tunnu olevan mitään vikaa ja naisten tekemiset selitetään aina sen miehen kautta kuinka naisen käytös on suora seuraus jostakin jonka mies teki, sanoi, ei tehnyt tai ei sanonut.
Kenen syy sitten milloinkin, mutta uskottomuus on aina oire jostain muusta. Vaikka uskoton onkin yksin vastuussa uskottomuudestaan, kannattaa sen petetynkin miettiä suhteen ongelmia ja kuinka jatkossa voisi toimia niin, että nykyisessä tai tulevassa suhteessa ei kompastuisi samoihin ongelmiin. Korostan kuitenkin vielä jo sanomaani: Uskoton on vastuussa teostaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun mies pettää, se on miehen vika, koska mies on itsekäs. Kun nainen pettää, sekin on miehen vika, koska ei ole osannut antaa naiselle mitä hän tarvitsee?
Valitettavasti se tuntuu olevan aika usein näin. Muistan ällistykseni, kun kaverini kerran avautui elämästään minulle. Hän oli aika usein pettänyt miestään, ja mieskin oli kerran jäänyt pettämisestä kiinni. Miehen hän haukkui itsekkääksi siaksi ja ällötykseksi, mutta omille suhteilleen (joita oli yhden illan jutuista vuoden kestäneeseen suhteeseen) hän antoi oikeutuksen sillä, että oli avioliitossaan niin yksinäinen. Aikanaan he erosivat, ja kaverillani oli monta lyhyttä suhdetta jo sinä eroaikana ja myös sen jälkeen. Hänellä oli silloin aikuisten meiningit ja elämä maistui. Kun mies sitten muutaman kuukauden päästä alkoi seurustella, hän ei kuulemma pärjännyt yhtään omillaan. Niin...
En kyllä puolustele sitä miestä mitenkään, hän oli melkoisen ilkeä ja inhottava ihminen enkä pitänyt hänestä yhtään, mutta olihan noissa pettämisissä ja niiden selityksissä aika erikoisia piirteitä. Ja sopii hyvin ap:n antamaan kuvaan. Ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen. Naisissa ei koskaan tunnu olevan mitään vikaa ja naisten tekemiset selitetään aina sen miehen kautta kuinka naisen käytös on suora seuraus jostakin jonka mies teki, sanoi, ei tehnyt tai ei sanonut.
Tästä tuli mieleeni yksi juttu, joka ei ehkä ihan liity tähän pettämisketjuun, mutta ansainnee paikkansa täällä - ja kertoo suhtautumisesta naisiin ja naisten käytökseen. Minä olen nainen, ja pidän tätä aika huolestuttavana. Kun Anneli Auer pidätettiin epäiltynä miehensä murhasta, eräs tuttuni - arvostettu pariterapeutti - kauhisteli juttua todeten "mitä kauheaa sen miehen onkaan täytynyt tehdä, että tämä Auer turvautui tuollaiseen tekoon". Minä totesin hänelle, että toisaalta Auer voi olla vaan väkivaltainen ja on voinut itse olla kauhea miehelleen vaikka kuinka kauan. Se ei hänen mukaansa ollut mahdollista, koska nainen tappaa vain todella äärimmäisessä hädässä. Ja tämä ihminen on terapeutti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleeni yksi juttu, joka ei ehkä ihan liity tähän pettämisketjuun, mutta ansainnee paikkansa täällä - ja kertoo suhtautumisesta naisiin ja naisten käytökseen. Minä olen nainen, ja pidän tätä aika huolestuttavana. Kun Anneli Auer pidätettiin epäiltynä miehensä murhasta, eräs tuttuni - arvostettu pariterapeutti - kauhisteli juttua todeten "mitä kauheaa sen miehen onkaan täytynyt tehdä, että tämä Auer turvautui tuollaiseen tekoon". Minä totesin hänelle, että toisaalta Auer voi olla vaan väkivaltainen ja on voinut itse olla kauhea miehelleen vaikka kuinka kauan. Se ei hänen mukaansa ollut mahdollista, koska nainen tappaa vain todella äärimmäisessä hädässä. Ja tämä ihminen on terapeutti...
Nainen ilmaisee vihaansa tärkeimpiään kohtaan epäsuorasti tai kääntämällä vihaa itseensä, usein mykkänä, vaieten ja suora hyökkäys toimimalla ei ole naiselle ominaisinta.
Mm. tästä syystä useat heteroystäväni ovat ilmaisseet kateutensa siitä, että satun olemaan homo.
En ajattele. Kun mies tai nainen pettää, on se pettäjän syytä ja rikostoverin, jos se tiesi pettäjän varatuksi.
Osasyy pettämiseen voi ehkä olla siinä pettäjän kumppanissa, jos siltä ei enää saa läheisyyttä tai seksiä tai jos se vaikka kohtelee huonosti. Asiasta pitäisi ensin puhua ja vaikka erota ennen sitä pettämistä.
Vika on pettäjässä, sukupuolesta riippumatta!
Toivottavasti ei ajattele. Koska jos ajattelee, se kertoo todellakin jotain naisten älykkyydestä, logiikasta ja oikeudentajusta.
M23
No en ajattele.
Taidan edustaa toista ääripäätä koska en ole harrastanut seksiä 7 vuoteen, en sen jälkeen kun rakastamani mies löysi toisen.
En ajattele noin. Minusta pettäjä on aina itsekäs sika, sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa kyllä ajattelee, vaikkei sitä kukaan kehtaakaan tässä naisvihamaailmassa myöntää. Miesten ja naisten tarpeet ovat huomattavan erilaiset, ja siksi myös pettäminen tapahtuu eri syistä.
N39
Miksi sinä naisena ajattelet noin? Miksi syytät miehiä naisten petollisuudesta jos et vastaavasti syytä naisia miehen petollisuudesta?
Pettäjä on aina yksin vastuussa omasta toiminnastaan.
N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa kyllä ajattelee, vaikkei sitä kukaan kehtaakaan tässä naisvihamaailmassa myöntää. Miesten ja naisten tarpeet ovat huomattavan erilaiset, ja siksi myös pettäminen tapahtuu eri syistä.
N39
Miksi sinä naisena ajattelet noin? Miksi syytät miehiä naisten petollisuudesta jos et vastaavasti syytä naisia miehen petollisuudesta?
Siksi, että nainen ei koskaan petä, ellei mies ole ensin ollut täysi sika. Mies pettää orgasmin takia, nainen hakee emotionaalista yhteyttä. Näin se nyt vain on, tähän on turha vetää mitään tasa-arvojeesustelua.
N39
En. Ajattelen sukupuolesta riippumatta, että pettäjä toimii väärin ja hän on vastuussa siitä teosta. Tosin usein taustalla on ongelmia parisuhteessa ja usein siinä on vikaa molemmissa osapuolissa, mutta pettämistähän se ei silti oikeutetuksi tee. Sukupuolella ei ole mitään vaikutusta ajatuksiini näissä asioissa.
N28
Pöh ""n39"", olen pettänyt ja aivan yksinomaan seksin takia. En emotionaalisen yhteyden. Emotionaalista yhteyttä koen kotona. K***ia en kotona saa (sairaudet, lääkitys jne).
Haluan siis k***ia. En vierasta, en jännitystä, en vaihtelua tms. Seksiä.
Ja pettäminen on luonnollisesti aina pettäjän oma syy. Sanon tämän naisena. Muiden naisten mielipiteistä en tiedä. N
Taitaa olla aika yleinen ihmisen ajattelutapa että omalle kusipäisyydelle on hyvä syy, muiden ei. Ei ole sukupuoli- tai pettämiskysymys, vaan riippuu ihmisestä ja hänen ajattelunsa kypsyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N39
Siksi, että nainen ei koskaan petä, ellei mies ole ensin ollut täysi sika. Mies pettää orgasmin takia, nainen hakee emotionaalista yhteyttä. Näin se nyt vain on, tähän on turha vetää mitään tasa-arvojeesustelua.
N39
Olet väärässä.
N39