Mitä villieläintä pelkäät
itse pelkään karhuja ja Kuusamossa niitä on vilisemällä.
Kommentit (35)
Käärmeitä (kaikenlaisia) vaikka tiedän sen olevan typerää.Ei voi mitään.
Hiiriä ja rottia. Olen silti karski äijä, mutta pelolleni en voi mitään.
Hullua humalaista palokärkeä. Se voi polttaa talon.
Jos mietitään mikä olisi suomessa vaarallisin niin varmaan karhu ja susi
Vierailija kirjoitti:
Jos mietitään mikä olisi suomessa vaarallisin niin varmaan karhu ja susi
No itse asiassa ei. Punkkikin on noita vaarallisempi.
Hirviä! Oikeasti ovat niin karmivia ja aina pelottaa metsässä jos pian törmäisi sellaiseen
Ei pelko ole rationaalinen tunne, järjellä voi tajuta että hölmöä, ei auta.
Eläimistä en oikeastaan mitään. Sutta tai karhua ei ole koskaan tullut metsässä vastaan, joten en osaa niitä pelätä täällä päin. Käärmeet ei pelota. Hirviä nyt näkee kuukausittain, hienoja eläimiä vaikkakin auton ratissa on koettu kauhun hetkiä.
Eli siis niinkin pientä asiaa kuin hämähäkkiä (fobia) tai punkkia.
Leijonaa.
Olisi upeaa nähdä kirahvi tai norsu. Ajatella että jotkut ampuvat niitä ja kuvaavat itsensä ruumiin vierellä.
Norsutkin osaa surra, eivät jätä ruumista.
Villisikaa. Se on tosi vaarallinen eläin eikä kuulu Suomen luontoon. Jostain niitä on silti kummasti tännekin ilmestynyt. Toivottavasti en koskaan törmää.
Eniten kuolemia ja vammoja maailmassa aiheuttavat lehmät ja koirat.
Kyllä minä ainakin uroshirveä sen kiima-aikana syksyllä pelkään, ovat silloin agressiivisempia kuin yleensä.
Hirviä ja peuroja autoilun vuoksi, en muuten tietenkään.
Metsässä kulkiessani karhu on joskus tullut mieleen, mutta en voi sanoa pelkääväni. Olen kerran nähnyt karhun, mutta se oli lammen toisella puolen, joten en pelästynyt.
Sienestäessä viime kesänä kyy oli aivan sienen juuressa, jota olin ottamassa. Ihmettelin, että oli päästänyt näin lähelle. Se kavahdutti, vaikka eihän käärmeen purema aikuiselle perusterveelle mikään kuolemanvaarallinen ole.
Susia, en niinkään että ne kävisivät minun kimppuuni, mutta koirien ja jonkun verran lasten puolesta myös pelkään. Meillä päin liikuskelee susilauma.
Pelkään vällykäärmeitä. Mitä jos sellainen tulee puskista ja ui minun housuihin?!?!?!
Hämähäkkiä