Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys lennoista

Vierailija
11.06.2018 |

Minun pitäisi lentää toisesta suomalaisesta kaupungista ensin Helsinkiin, sitten ulkomaille. Lento Helsinkiin olisi 17:40-18.40. Ulkomaan lento lähtisi 19:55. Ehtiikö vaihtaa ja riittääkö tuo aika, jos kone sattuu olemaan vähän myöhässä?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi riittää, sitä ei vaan koskaan tiedä, osuuko juuri tuolle päivälle myöhästymisiä.

Koska ne on eri lipuilla, et voi SASlta pyytää korvauksia tai järjestämään uutta lentoa ilmaiseksi, jos tuo ensimmäinen lentosi myöhästyy... sen takia itse ehkä ottaisin pidemmän vaihtovälin.

Sitten on 14:30-15:30.... Äh, siinä tulee monta tuntia odottelua. 😒 

-ap

Vierailija
22/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse jaksaisi tuollaista säätöä. Mutta ap:lle tuntuu sopivan ja saahan siitä jännitystä elämään. Toisaalta asun itse Helsingissä, joten täältä on helpompi lähteä. Enkä mene lomamatkalle pihistelemään, vaan nauttimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi riittää, sitä ei vaan koskaan tiedä, osuuko juuri tuolle päivälle myöhästymisiä.

Koska ne on eri lipuilla, et voi SASlta pyytää korvauksia tai järjestämään uutta lentoa ilmaiseksi, jos tuo ensimmäinen lentosi myöhästyy... sen takia itse ehkä ottaisin pidemmän vaihtovälin.

Niin....

Vierailija
24/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinkö, jos kotimaan lento on 17:40-18:40 ja ulkomaan 19:55-? 1 h 15 min lentojen välissä! 

Vierailija
25/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäähän 1 h 15 min.... 😥

Vierailija
26/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdinkö, jos kotimaan lento on 17:40-18:40 ja ulkomaan 19:55-? 1 h 15 min lentojen välissä! 

Ehkä ehdit, ehkä et - av-palsta ei voi sitä ennustaa.

Itse en ottaisi eri lipuille noin tiukkaa vaihtoa. Mutta asunkin Turussa, josta pääsee helposti bussilla suoraan Helsinki-Vantaalle.

Vierailija
27/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm... ystäväni... Miten tekisit? 🙄

Vierailija
28/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, nyt tajusin., minun ei olisi pitänyt varata eilen tuota lentoa!

Vierailija
29/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin nyt hyvän paluulennon suoraan ulkomailta kotiin! <3 

Minulla on tällä hetkellä ostettuna menolippu Helsingistä ulkomaille. Ei muuta. Mutta joudun sitten ostamaan kotimaan lennon yksisuuntaisena. 😫

Vierailija
30/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! 😰

Vierailija
31/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kokeilla kysyä voinko peruuttaa varauksen. Varasin eilen illalla. Onnistuukohan peruutus 3 pv:n sisällä? 

Vierailija
32/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin nyt hyvän paluulennon suoraan ulkomailta kotiin! <3 

Minulla on tällä hetkellä ostettuna menolippu Helsingistä ulkomaille. Ei muuta. Mutta joudun sitten ostamaan kotimaan lennon yksisuuntaisena. 😫

Ja se vasta kalliiksi tuleekin!

Tässä kohtaa tekee mieli antaa neuvo, tosin vähän myöhässä: Kokemattoman matkustajan kannattaa kääntyä matkatoimiston puoleen. Se matkatoimiston pieni palvelumaksu on äkkiä säästetty, kun ei tule ylimääräistä säätöä tai suoranaisin virheitä.

Vierailija
33/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. älkää olko ilkeitä... 😭 

Vierailija
34/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin liian nopeasti tuon matkan. 

Vierailija
35/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, minun pitää koittaa nyt katsoa mitä lentoja saan tuohon, että matkasta tulee kokonainen. 

Vierailija
36/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen... en olisi saanut täältä missä asun meno-paluulentoja hyvin! Ei ehkä haittaa, että varasin jo yhden matkan. :)

Vierailija
37/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, nyt löysin paluulennon suoraan ulkoimalta kotiin! Hyvä aika ja hinta. 

Paluulentoa minulla ei vielä ole.

Menolennosta minulla on Helsinki-ulkomaa-lento. Koti-Helsinki puuttuu. Katsonko myöhemmin tuleeko Finnairilta tarjousta, jos ei, menen vaikka linkulla tai junalla.

Onko hyvä? 

Vaikea löytää hyvää meno-paluuta samalle lipulle. Koitin katsoa eilen, ei oikeasti löytynyt.

Vierailija
38/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, tämä on aihe vapaa -palsta eikä mikään matkatoimiston helpdesk.

Vierailija
39/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että boarding on puoli tuntia ennen koneen lähtöaikaa - silloin siis pitäisi jo olla portilla - -- jos kotimaan kone on myöhässä, voi mennä tiukalle

Vierailija
40/49 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos avusta! 😊 

Minulla on nyt meno Helsinki-ulkomaa ja juuri ostettu kokonainen paluu ulkomaa-kotikylä. 😁 

Nyt tarvitsen vielä kotikylä-Helsinki-lipun. Katsoin tuleeko Finnairilta jotain tarjousta. Voin mennä myös junalla tai linkulla. Tai lentää toisesta pikkukylästä pohjoisesta... 🤣 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi