Kysymys lennoista
Minun pitäisi lentää toisesta suomalaisesta kaupungista ensin Helsinkiin, sitten ulkomaille. Lento Helsinkiin olisi 17:40-18.40. Ulkomaan lento lähtisi 19:55. Ehtiikö vaihtaa ja riittääkö tuo aika, jos kone sattuu olemaan vähän myöhässä?
Kommentit (49)
En itse jaksaisi tuollaista säätöä. Mutta ap:lle tuntuu sopivan ja saahan siitä jännitystä elämään. Toisaalta asun itse Helsingissä, joten täältä on helpompi lähteä. Enkä mene lomamatkalle pihistelemään, vaan nauttimaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi riittää, sitä ei vaan koskaan tiedä, osuuko juuri tuolle päivälle myöhästymisiä.
Koska ne on eri lipuilla, et voi SASlta pyytää korvauksia tai järjestämään uutta lentoa ilmaiseksi, jos tuo ensimmäinen lentosi myöhästyy... sen takia itse ehkä ottaisin pidemmän vaihtovälin.
Niin....
Ehdinkö, jos kotimaan lento on 17:40-18:40 ja ulkomaan 19:55-? 1 h 15 min lentojen välissä!
Vierailija kirjoitti:
Ehdinkö, jos kotimaan lento on 17:40-18:40 ja ulkomaan 19:55-? 1 h 15 min lentojen välissä!
Ehkä ehdit, ehkä et - av-palsta ei voi sitä ennustaa.
Itse en ottaisi eri lipuille noin tiukkaa vaihtoa. Mutta asunkin Turussa, josta pääsee helposti bussilla suoraan Helsinki-Vantaalle.
Hm... ystäväni... Miten tekisit? 🙄
Voi ei, nyt tajusin., minun ei olisi pitänyt varata eilen tuota lentoa!
Löysin nyt hyvän paluulennon suoraan ulkomailta kotiin! <3
Minulla on tällä hetkellä ostettuna menolippu Helsingistä ulkomaille. Ei muuta. Mutta joudun sitten ostamaan kotimaan lennon yksisuuntaisena. 😫
Voin kokeilla kysyä voinko peruuttaa varauksen. Varasin eilen illalla. Onnistuukohan peruutus 3 pv:n sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Löysin nyt hyvän paluulennon suoraan ulkomailta kotiin! <3
Minulla on tällä hetkellä ostettuna menolippu Helsingistä ulkomaille. Ei muuta. Mutta joudun sitten ostamaan kotimaan lennon yksisuuntaisena. 😫
Ja se vasta kalliiksi tuleekin!
Tässä kohtaa tekee mieli antaa neuvo, tosin vähän myöhässä: Kokemattoman matkustajan kannattaa kääntyä matkatoimiston puoleen. Se matkatoimiston pieni palvelumaksu on äkkiä säästetty, kun ei tule ylimääräistä säätöä tai suoranaisin virheitä.
Ostin liian nopeasti tuon matkan.
No niin, minun pitää koittaa nyt katsoa mitä lentoja saan tuohon, että matkasta tulee kokonainen.
Hetkinen... en olisi saanut täältä missä asun meno-paluulentoja hyvin! Ei ehkä haittaa, että varasin jo yhden matkan. :)
Okei, nyt löysin paluulennon suoraan ulkoimalta kotiin! Hyvä aika ja hinta.
Paluulentoa minulla ei vielä ole.
Menolennosta minulla on Helsinki-ulkomaa-lento. Koti-Helsinki puuttuu. Katsonko myöhemmin tuleeko Finnairilta tarjousta, jos ei, menen vaikka linkulla tai junalla.
Onko hyvä?
Vaikea löytää hyvää meno-paluuta samalle lipulle. Koitin katsoa eilen, ei oikeasti löytynyt.
Hei ap, tämä on aihe vapaa -palsta eikä mikään matkatoimiston helpdesk.
Huomaa, että boarding on puoli tuntia ennen koneen lähtöaikaa - silloin siis pitäisi jo olla portilla - -- jos kotimaan kone on myöhässä, voi mennä tiukalle
Kiitos avusta! 😊
Minulla on nyt meno Helsinki-ulkomaa ja juuri ostettu kokonainen paluu ulkomaa-kotikylä. 😁
Nyt tarvitsen vielä kotikylä-Helsinki-lipun. Katsoin tuleeko Finnairilta jotain tarjousta. Voin mennä myös junalla tai linkulla. Tai lentää toisesta pikkukylästä pohjoisesta... 🤣
Sitten on 14:30-15:30.... Äh, siinä tulee monta tuntia odottelua. 😒
-ap