Entinen työnantaja ei toimita palkkatodistusta! Mitä tehdä?
Eikö se ole lakisääteinen velvollisuus työnantajalla toimittaa työsuhteen päättyessä palkkatodistus? Olen sitä nyt tammikuusta lähtien odotellut ja kysellyt, ei vain mitään.
Mitä tehdä tällaisessa tilanteessa?
Siellä on vain yksi henkilö joka hoitaa tällaisia asioita ja hänen tapansa on, että jos vetää herneen nenään niin lakkaa vastaamasta yhteydenottoihin. Siksi yritän olla mahdollisimman varovainen, mutta tämä on jo mahdotonta!
Kommentit (11)
Jollain jotain järkevää sanottavaa?
Tarkoitatko työtodistusta? Palkkatodistuksesta käy ihan viimeisin tilinauha, jos siinä on myös viime vuoden tulot ja kertymät.
Outoa, ettet ole jo ollut yhteydessä liittoosi ja pyytänyt heiltä apua.
Olethan liitossa ja maksanut jäsenmaksut?
Vierailija kirjoitti:
Olethan liitossa ja maksanut jäsenmaksut?
Tottakai. Pitänee tehdä tuo. Inhottaa vain ajatella, että jos liitto sekaantuu asiaan niin sitten ainakin kyseinen henkilö raivostuu. Ja juoruaa kaiken koko muulle työpaikalle. Olen toivonut, että asia ratkeaisi hyvällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan liitossa ja maksanut jäsenmaksut?Tottakai. Pitänee tehdä tuo. Inhottaa vain ajatella, että jos liitto sekaantuu asiaan niin sitten ainakin kyseinen henkilö raivostuu. Ja juoruaa kaiken koko muulle työpaikalle. Olen toivonut, että asia ratkeaisi hyvällä.
Mitä sitten? Ethän sä siellä enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole lakisääteinen velvollisuus työnantajalla toimittaa työsuhteen päättyessä palkkatodistus? Olen sitä nyt tammikuusta lähtien odotellut ja kysellyt, ei vain mitään.
Mitä tehdä tällaisessa tilanteessa?
Siellä on vain yksi henkilö joka hoitaa tällaisia asioita ja hänen tapansa on, että jos vetää herneen nenään niin lakkaa vastaamasta yhteydenottoihin. Siksi yritän olla mahdollisimman varovainen, mutta tämä on jo mahdotonta!
Otat yhteyttä työsuojelupiiriin /AVIin, hoitavat sieltä homman
Joko otat yheyttä tämän venkuratyöntekijän esimieheen tai sitten laitat liittosi lakimiehen asialle.
Ap, sun viimeisimmässä palkkanauhassa on kuluneen vuoden sekä edellisen vuoden palkkakertymä merkittynä.
Onko työpaikalla erikseen palkanlaskija? Jos on, palkkatodistus pitää pyytää häneltä. Ei esimiehellä ole yleensä edes oikeuksia katsella palkkatietoja, jos ei ole kyse niin pienestä firmasta, että esimies hoitaa myös palkanmaksun.
Firman nimi?