Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa jos ei auto starttaa

Vierailija
08.06.2018 |

Autoni ei lähtenyt käyntiin työpaikkani pihasta ja soitin miehelleni. Saimme hirveän riidan aikaiseksi kun mies kysyi starttaako auto ja minä sanoin etten tiedä ja ei lähde käyntiin. Jankutti vaan että starttaako se nyt vai ei ja löi luurin korvaan. Työkaverini heitti minut kotia ja mies oli lähtenyt baariin, että näin!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
2/9 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Starttaako: surruttaako vai onko ihan hiljaa, kun käännät avaimesta käyntiin. Eli siis pyöriikö starttimoottori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, että käytät muita kulkuneuvoja.

Vierailija
4/9 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Että kuuluuko mitään kun starttaa vai eikö auto inahdakaan? Auttaa yllättävän paljon vian selviämiseen.

Vierailija
5/9 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmästäkin menee hermo kun joku tekeytyy ajamaan autolla eikä tuon vertaa tajua termeistä.

Vierailija
6/9 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun auto starttaa, siitä kuuluu surrr pörrrrr kriiiikkkk pörrrr klonk surrrr . . . ja sitten jatkuvaa käyntiääntä, jos kaikki ok. Jos ei kuulu tuota surrr pörrrrr kriiiikkkk pörrrr klonk surrrr. on auto varmaankin rikki.

Ihan vastaisen varalle minä vaan demostroin.

Vierailija
7/9 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Eikö se mies saanu kysyttyä että kuuluuko siitä mitään ääntä kun yrittää käynnistää?

Mun mielestä auto ei starttaa kun ei käynnisty, jos starttimoottori käy mutta auto ei käynnisty, niin silloin se vaan yrittää startata. Start=käynnistyä.

Vierailija
8/9 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt kaksi kertaa niin, ettei auto ole startannut. Ekalla kerralla oli akku loppunut ja toisella kerralla oli starttimoottori rikki.

Vierailija
9/9 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on pari ongelmaa:

- Mies, josta on enemmän harmia kuin hyötyä.

- Ajokortti, vaikka et tiedä autosta alkeitakaan. 

Kannattaisi ottaa selvää ennen autoilua, mitä eroa on auton starttaamisella ja käynnistymisellä. Tässä pikaselitys yleiskielellä: autoa startataan, jotta se käynnistyisi. Kun virta-avaimen kääntää tai uudemmissa autoissa painaa nappia, se joko starttaa tai sitten ei. Ja kun starttaa, useimmiten käynnistyy tai sitten ei.

Muitakin tapoja auton käynnistämiseen on. Esimerkiksi väännetään veivillä tai työnnetään vauhtiin. Veiviä ei taida olla enää vakiovarusteena edes vanhoissa Neuvostoliiton aikaisissa autoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi