Perin metsää
Perin hieman metsää, mäntyä, kuusta kai siellä on, en tiedä vielä tarkemmin
kuinka paljon sitä on, siellä käy kai joku mitta mies, haluan myydä heti pois,
elikkä mihinkä pitäs ottaa yhteyttä tuossa myynti touhussa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaista ahneutta. Raha on tärkeintä.
Niin mikäs sulle on tärkeintä? Mitä itse tekisit ko. tilanteessa?
Just tuossa metsätilat.fi sivulla voit laittaa paikkakunnan ,missä metsäsi on.Se ohjaa sinut oikean henilön tietoihin,johon otat arkipäivänä yhteyttä.Osaa tasan tarkkaan neuvoa,miten edetään. Pääset helpolla eroon metsästä ,kun hinta on kohillaan.sinun ai tarvitse muuta ,kuin maksaa myyntikustannukset ja antaa tilin numero minne myyntirahat napsahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin metsän tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen suomalainen, heti vaan matalaksi
Niin, kyllä suomessa perintövero tai lahjavero pakottaa uudet metsänomistajat pikaisiin hakkuisiin. Metsänostajilla taasen pankkilaina kannustaa hakkuisiin.
No joo. Ap ei kertonut tarkempia tietoja metsäpalstastaan, emmekä me niitä tarvitsekaan, mutta jonkun parin-kolmenkymmenen hehtaarin pohjoisen metsätilan arvo on enintään muutamia kymmeniä tuhansia ja perintöveroa menee vain pari tonnia, jos sitäkään. Sitten ehkä, jos perii satoja hehtaareja Etelä-Suomesta, mahdollisesti jostain järvialueelta.
Kommentti ei ollut tarkoitettu Ap:n tilanteeseen, vaan tuohon sivallukseen tyypillisestä suomalaisesta uudesta metsänomistajasta. Selitetty siis, miksi usein uusi metsänomistaja joutuu tekemään pian hakkuut.
Hei hei hei. Nyt alkoi korvia punottamaan! Kuulinko naisia sortavan sanan "mittaies"? Lopeta heti - ville niinisdödö-ö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten joku muu metsäinnokas ei voisi ostaa sitä. Ehkä parempi, että metsän omistaa joku, joka on kiinnostunut sen hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedoista, siis koko metsän maineen haluan myydä, , metsät ovat tuolla pohjoisessa, onko siellä joku metsähoito yhdistys, sinnekkö yhteys?
Toivottavasti metsän maine on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten joku muu metsäinnokas ei voisi ostaa sitä. Ehkä parempi, että metsän omistaa joku, joka on kiinnostunut sen hoidosta.
Sanoinko etten ole kiinnostunut sen hoidosta? Ääliö. Minulla on metsää ennestäänkin, yhden palstan puista on pihasaunakin itse rakennettu. Ja kaadettujen puiden tilalle istutettu uusia kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko etten ole kiinnostunut sen hoidosta? Ääliö. Minulla on metsää ennestäänkin, yhden palstan puista on pihasaunakin itse rakennettu. Ja kaadettujen puiden tilalle istutettu uusia kasvamaan.
Anteeksi mitä?? En ole kyllä puhunut sinusta enkä ole kiinnostunut sun metsätilanteestasi. Taidat itse olla ääliö.
Suojeluun ehdottomasti jos on vähänkään vanhempaa puustoa. Kannattavampaa kuin tuhoaminen ja luonto kiittää.
Nyt olisi palstamammoilla mahdollisuus toteuttaa vihreää aatettaan ja ostaa tuo metsä ja antaa sen jälkeen alueen olla rauhassa. 40 vuoden kuluttua se olisi aika lailla luonnonmukaista jäljittelevä ryteikkö.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen suomalainen, heti vaan matalaksi
Mitä hittoa kuusikymppinen, metsänhoitoon perehtymätön ihminen tekee jossain pohjoisessa sijaitsevalla metsällä? Eri juttu jos olisi nuorempi ja metsä olisi edes jossain lähempänä, että voisi mahdollisesti ottaa siitä itselleen harrastuksen ja käydä hakemassa sieltä oman joulukuusen ja vähän puita takkaan. Tai voisi liittyä metsästysseuraan metsän kautta. Fiksumpaahan se on, että joku pohjoisessa asuva, jolla on omia metsiä jo siinä lähellä, ottaa sen hoitaakseen.