Miksi kunnon salaattikastikkeita ei myydä -Sinkkumies
Luulisi olevan hyvä bisnes jollekin. Esim. aikoinaan sai kelvollsia Vinagrettejä 7,99 hintaan.
Miksi näitä ei enää myydä missään?
Mausteisesti,
Sinkkumies
Kommentit (18)
En koskaan osta valmiita salaatinkastikkeita, vaan teen aina itse jokaiselle salaatille tuoreen kastikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Balsamiviinietikkaa plus oliiviöljyä. Mutta kaupan kastikkeista voin suositella Salosen pimeä pullo mestarin salaatinkastiketta.
Oikeassa vinagretessä on myös greippiä tai muuta hapanta. Aika surkea on valkimoia.
Anttila näitä vielä myi .. Tilaisivat ulkomailta kun pyysin. Ei jaksaisi koko ajan pyydellä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
En koskaan osta valmiita salaatinkastikkeita, vaan teen aina itse jokaiselle salaatille tuoreen kastikkeen.
En minäkään Suomen laadulla. Mutta et liene herännyt ulkomailla tuoreen patongin ja tuoremehun hajuun?
Sinkkumies
AV_mamma kirjoitti:
Itse teet kunnon salaattikastikkeen varsin helposti viinietikasta ja öljystä.
Ei kyse ole siitä ettenkö osaisi, vaan kyse on siitä että haluan vaihtelua.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
AV_mamma kirjoitti:
Sinkkumies
No jos kerran osaat niin senkus teet itse erilaisia salaatinkastikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV_mamma kirjoitti:
Sinkkumies
No jos kerran osaat niin senkus teet itse erilaisia salaatinkastikkeita.
Ei se ole asian pointti. Esim itse en koskaan laittaisi oreganoa salaatinkastikkeeseen, jos toinen tekee semmoisen mikä on sen kanssa tasapainossa, niin hyvä. Ostan sen.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään Suomen laadulla. Mutta et liene herännyt ulkomailla tuoreen patongin ja tuoremehun hajuun?
Sinkkumies
Mitähän tuokin oikein tarkoittaa? Tykkää kovasti HYVÄSTÄ patongista, ja parhaan patongin olen syönyt Ranskassa. Tuoremehu on helppo tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Kraft Green Goddess, ei pysty kotona kopioimaan.
Kotona pystyy tekemään parempaa aina!
https://cooking.nytimes.com/recipes/1014134-green-goddess-dressing
MAYO-FREE GREEN GODDESS DRESSING
PREP TIME: 5 MINUTES TOTAL TIME: 5 MINUTES
INGREDIENTS
2 cloves garlic minced
1 cup fresh basil loosely packed
1/3 cup fresh parsley loosely packed
½ cup plain Greek yogurt I used low fat
2 tablespoons olive oil
2 tablespoons fresh lemon juice
Kosher salt to taste.
INSTRUCTIONS
Add it all to a small blender and blend until smooth.
Green Goddess Salad Dressing
(Makes about 2 cups of dressing, recipe adapted slightly from Green Goddess Dressing from Hedonia, who adapted it from the original recipe from The Palace Restaurant in San Francisco.)
Ingredients:
1/4 cup fresh chives or green onions (packed into measuring cup)
1/4 cup fresh tarragon (packed into measuring cup, tarragon is optional but if you like tarragon it’s really good in this dressing
1/4 cup fresh parsley (packed into measuring cup, I used flat-leaf Italian parsley)
1 T fresh-squeezed lemon juice
1 T white wine vinegar
1 tsp. anchovy paste (or more, depending on how much you like anchovies)
1 C mayo (I used full-fat mayo, but use reduced-fat mayo if you prefer)
1/2 C sour cream (I used light sour cream)
salt and freshly-ground black pepper to taste
Instructions:
(I used a food processor to make this, but if you don’t have one you can finely chop the herbs with a chef’s knife and then stir the ingredients together in a bowl.)Measure 1/4 cup each of chives (or green onions), tarragon, and parsley, and add to food processor. Pulse processor until the fresh herbs are finely chopped, then add lemon juice, white wine vinegar, and anchovy paste (or canned anchovies) and pulse a few times more.
Add mayonnaise, sour cream, salt, and freshly-ground black pepper and run the food processor about 20-30 seconds, or until ingredients are well combined. Chill at least a few hours before serving.
Vierailija kirjoitti:
AV_mamma kirjoitti:
Sinkkumies
Ethän osaa edes kirjoittaa.
Balsamiviinietikkaa plus oliiviöljyä. Mutta kaupan kastikkeista voin suositella Salosen pimeä pullo mestarin salaatinkastiketta.