Narsistisen puolison kanssa elävät, millaisia teidän riitanne ovat?
Kysyn kun itse olen taas tilanteessa, jossa suutuin ja puutuin, kun puoliso käyttäytyi uhkaavasti ja haukkui törkeästi jne jne.
Ja taas tilanne päättyi "sovintoon", toisin sanoen minä myönsin kaikki erheeni ja typeryyteni, en vain tämän riidan suhteen vaan vuosia aiempienkin, pyysin anteeksi, että olen tämmöistä hänelle aiheuttanut ja hän ylimieliseen tapaansa antoi mulle anteeksi.
Miten hitossa hän aina onnistuu tässä?! Yritän puuttua hänen tekoihinsa, mutta aina, AINA löydän itseni syytetyn penkiltä ja minut narrataan olemaan aidosti pahoillani, sivuuttamaan oman mielipahani ja hyväksymään hänen murahduksensa, joka on "anteeksipyyntö" ja joka tulee vasta kun itse olen monisanaisesti pyytänyt anteeksi kaikkia vääryyksiäni.
Meillä on pieni lapsi, jonka takia erotakaan en tahtoisi. Yhdessä ollaan oltu jo viisi vuotta.
Kuulostaako tutulta? Miten muilla nämä tilanteet menevät, saatteko lopputulosta muuttumaan mitenkään?
Olen niin loppu.
Aika lailla noin. Miehestä tuli uhkaava. Kaikki oli aina minun syytäni, koskaan ei hänen. Ja lopuksi alkoi mykkäkoulu puolin ja toisin.
Olimme naimisissa 20 vuotta. Opin olemaan astumatta varpaille, mutta kun astuin, niin noin se meni loppuun asti.
Olen nykyään toisissa naimisissa ja on ihmeellistä, kun on puoliso, joka vain toteaa meidän olevan eri mieltä. Mitä sitä nyt riitelemäänkään erimielisyyksistä.