Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suututin erään lapsen äidin, kun kehuin poikaansa yhtä komeaksi kuin isäkin on. He ovat kuin kaksi marjaa.

Vierailija
08.06.2018 |

Äiti suuttui siis minulle kun hän mainitsi leikkivästä pojastaan, että pojalla on ihanat luonnonkiharat hiukset, ja muutenkin poika on niin syötävän suloinen. Sanoin että niin on, aivan ihanat, ja poika on muutenkin niin komea, ihan kuin isänsä.
Hän sanoi ettei tykkää että sanon noin. Jäin ihmettelemään että miksi en saa sanoa lasta ihanaksi, tai kehua muuten, kun siinähän juuri komppasin äitiä, ja olin samaa mielstä hänen kanssaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkainen nainen luulee, että vokottelet hänen ukkoaan. Taitaa olla itsetunto pohjamudissa.

Vierailija
2/14 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla pojan oikea isä joku muu kuin luulet :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vain nyt ajatella että sinulla on jotain tunteita mieheensä. Mustasukkainen mikä mustasukkainen

Vierailija
4/14 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkainen miehestään, tai sit haluis et lapsi ois enempi hänen näköinen.

Vierailija
5/14 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta mikä järki, jos itse kehuu lastaan, että toinen ei saa kehua? Lapsi on siis hänen edellisestä suhteestaan, mutta eihän sille mitään voi että poika näyttää ihan isältänsä, ja että jos sanoo lasta ihanan söpöksi, niin väistämättähän se vertautuu ihan samannäköiseen isään. Pakkohan sen äidinkin on nähdä tuo yhdennäköisyys. Ei silti tosiaan ollut tarkoitus pahoittaa äidin mieltä.

Aloittaja

Vierailija
6/14 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen kun onnittelin naapuria vauvan johdosta, niin se tuumas, että nyt heillä on 3 tyttöä niin kun muillakin Korhosilla. Se siis sanoi meidän sukunimen, eikä omaansa. Olin vähän hämilläni.

Vierailija
7/14 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta mikä järki, jos itse kehuu lastaan, että toinen ei saa kehua? Lapsi on siis hänen edellisestä suhteestaan, mutta eihän sille mitään voi että poika näyttää ihan isältänsä, ja että jos sanoo lasta ihanan söpöksi, niin väistämättähän se vertautuu ihan samannäköiseen isään. Pakkohan sen äidinkin on nähdä tuo yhdennäköisyys. Ei silti tosiaan ollut tarkoitus pahoittaa äidin mieltä.

Aloittaja

Milloin eronneet ja oliko ero missä hengessä tapahtunut? Onko isä pojan elämässä mukana ja oletko tämän naisen ystävä?

Koska jos ero on ollut esim riitaisa, henkilö ei ole vielä toipunut siitä ja hän on ystäväsi, niin onhan tuo vähän ajattelemattomasti sanottu. Ystävät huomioivat toistensa tunteet, vaikka se ei aina loogisesti tapahdukaan.

Olisit voinut sanoa saman esim. näin: On kyllä tosi komea poika. Paljon on isänsä näköä. Ihan eri arvolataus.

Kunnon ystävä olisi vielä heittänyt päälle, että ihanasti kyllä äidinkin piirteitä näkyy.

Vierailija
8/14 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kersa on entisen ukon kanssa tehty, niin ehkä äiteetä harmittaa että pojan komeus ei ole hänen ansiotaan? Tai sitten hän joutuu myöntää että pitää edelleen eksäänsä komeana? Onko nykyistä miestä hänellä, ja jos on, niin oliko kuuloetäisyydellä? Ettei olis se uusi mies mustis?

Vierailija
9/14 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Milloin eronneet ja oliko ero missä hengessä tapahtunut? Onko isä pojan elämässä mukana ja oletko tämän naisen ystävä?

Koska jos ero on ollut esim riitaisa, henkilö ei ole vielä toipunut siitä ja hän on ystäväsi, niin onhan tuo vähän ajattelemattomasti sanottu. Ystävät huomioivat toistensa tunteet, vaikka se ei aina loogisesti tapahdukaan.

Olisit voinut sanoa saman esim. näin: On kyllä tosi komea poika. Paljon on isänsä näköä. Ihan eri arvolataus.

Kunnon ystävä olisi vielä heittänyt päälle, että ihanasti kyllä äidinkin piirteitä näkyy.

En muista täsmällisiä sanojani, voi sitten kai olla että olin tökerö. Erosta on jo vuosia aikaa, ja äidillä ollut koko ajan sama uusi mies kuviossa, että ei taida olla riitaisesta erosta kyse. En ole tämän äidin kaveri mitenkään, mutta isänsä tunnen paremmin. Isä kyllä on lapsen kanssa paljon. Heitä kun näkee yhdessä niin ihan naurattaa se yhdennäköisyys.

Aloittaja

Vierailija
10/14 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kersa on entisen ukon kanssa tehty, niin ehkä äiteetä harmittaa että pojan komeus ei ole hänen ansiotaan? Tai sitten hän joutuu myöntää että pitää edelleen eksäänsä komeana? Onko nykyistä miestä hänellä, ja jos on, niin oliko kuuloetäisyydellä? Ettei olis se uusi mies mustis?

Ei ollut uusi mies mukana. Olimme kolmestaan puistoaukealla. Satuin siis paikalle itse ja jäin juttelemaan.

Aloittaja

Vierailija
11/14 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

En muista täsmällisiä sanojani, voi sitten kai olla että olin tökerö. Erosta on jo vuosia aikaa, ja äidillä ollut koko ajan sama uusi mies kuviossa, että ei taida olla riitaisesta erosta kyse. En ole tämän äidin kaveri mitenkään, mutta isänsä tunnen paremmin. Isä kyllä on lapsen kanssa paljon. Heitä kun näkee yhdessä niin ihan naurattaa se yhdennäköisyys.

Aloittaja

Tuossa mielessä ihan ok kommentoida noin, kun ei ole mistään riidoista tietoa ja isä sinulle tutumpi.

Yleensä ottaen "korrekti" tapa kommentoida lasten ulkonäköä (suhteessa vanhempien ulkonäköön) on löytää siitä molempien ulkonäköä tai kommentoida ilman vertausta vanhempiin. Ja kaikista lapsista molempien piirteitä kyllä löytyy, voi olla muuten isän näköinen, mutta löytyy äidin kulmat ja poskipäät jne. Lapset myös muuttuvat elämänsä aikana kovasti. Minä näytin pikkulapsena ihan äidiltäni, mutta nyt aikuisena minut tunnistetaan paremmin isäni tytöksi ulkonäöstä. Tämä nyt ihan ohi mennen kommenttina.

Mutta mielestäni tuo koskee enemmän sukulaisia. On epäkohteliasta mennä ihastelemaan suvun uusinta tulokasta ja nähdä vain oman suvun piirteitä hänessä. Samoin on ehkä vähän hölmöä vihjata, että lapsen kaikki "kauneus" tulee vain toiselta vanhemmalta, ikään kuin olisi onni ettei toisen vanhemman piirteitä ole.

Puhuttiin sitten lasten tai aikuisten ulkonäöstä, niin siinä on aina riski heittää vähän tökerösti kommenttia. Ulkonäkö on useimmille ihmisille herkkä asia, ja monelle vanhemmalle on tärkeää kokea että lapsensa näyttää häneltä. Ei siinä ole mitään pahaa, mutta ei tuollainen nyt suuttumiseen oikeuttavaa silti ole.

Vierailija
12/14 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ymmärsi, että kaksi Marjaa.

Vierailija
13/14 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä harmitti että exä on komea mies, jos nykyinen vaikka onkin ruma läskipallero?

Tai sitten ei tykkää exästä yhtään, ja harmittaa että poika muistuttaa siitä joka päivä samannäköisyydellään?

Vierailija
14/14 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oikeasti enää osata ottaa edes kehuja vastaan??!!