Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eroa mietitään, mutta ei tuu mieleenkään pariterapia?

Vierailija
08.06.2018 |

Mun mielestäni on ihan järjetöntä että eron eteen ollaan valmiit tekee vaikka mitä,mutta parisuhteen eteen ei olla valmiita tekee mitään.

Ainoa millä saa hyvän ja pysyvän parisuhteen on se että molemmat ymmärtää että parisuhteessa ei riitä se että katotaan yhdessä vaan telkkaria, vaan pitää opetella tunnetaitoja ja tukea toinen toistaan, opetella puhumaan kaikista asioista.

Jostain syystä jotkut ihmiset kuvittelee että jos puoliso on oikea ei tarvii tehdä mitään suhteen eteen, ei se niin mene!

Jos on huonot ihmissuhdetaidot niin hyväkin suhde kuolee vuosien saatossa, koska pienikin asia jää hiertämään pitkäksi aikaa sen sijaan että se käsiteltäisiin yhdessä.

Ihmiset ei myöskään tajua että jos parisuhteessa kokee traumaattisen kokemuksen, voi se tulla aina uudelleen ja uudelleen esille, vuosien päästäkin vielä.

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/tietoa_parisu…

Alla traumasta
http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/tietoa_parisu…

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapia oli kohdallani, ja komen muun kohdalla täysin turha, mikäli sen tarkoitus oli suhteen pelastaminen. Omalla kohdallani terapia oli joutava suhteenvenyttäjä, koska en todellakaan halunnut olla mieheni kanssa yhdessä enää. En halunnut sellaisen miehen kanssa olla, ja koska hän ei muuttunut terapiassa sellaiseksi jonka kanssa olisin halunnut olla, enkä minä muuttunut sellaiseksi joka haluaa hänenlaisensa miehen kanssa olla, niin koko lätinä oli ihan turha. 

Myös muut tuntemani pariskunnat erosivat terapiasta huolimatta, mutta osa heistä sentään koki terapian silti omia ajatuksia selkiyttävänä, ja eroa helpottavana kokemuksena.

Vierailija
2/5 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tunne yhtäkään paria, jota terapia oikeasti olisi auttanut. Tunnen monia, jotka ovat käyneet ja monilla on asiat jopa kärjistyneet.

Itse olen ollut liian avoin omassa parisuhteessani ja sanonut asioita, jotka hiertävät vuosien päästäkin, kun odotetaan rehellisyyttä. Asiat ovat olleet tosia ja omia ajatuksiani, mutta niiden kertominen on vain aiheuttanut suhteeseen täysin turhaa ja tarpeetonta kitkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eihän se auta jos sillä josta eroon halutaan ei ole motivaatiota. Se joka haluaa erota on usein jo yrittänyt pitkään kestää ja tehdä kaikkensa.

Onneksi  nykyään ei tarvitse kärvistellä  huonossa suhteessa.

Vierailija
4/5 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sinne terapiaan mennään vasta, kun päätös eroamisesta on jo omassa päässään tehty.

Vierailija
5/5 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka pitkä parisuhde sulla on takana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi