Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuraako koirasi sinua kotona joka paikkaan? Minkä rotuinen?

Vierailija
07.06.2018 |

Pysyykö vapaana ollessa lähettyvilläsi ulkona?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 mittelspitziä löytyy. Toinen seuraa sisällä joka paikkaan ja toinen ei. Molemmat pysyy vapaana lähellä.

Vierailija
2/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 koiraa löytyy. Kutsu seurasi vielä pari vuotta sitten, sekä sisällä että ulkona, nyt vanhemmuuttaan (14v) sisällä ei jaksa aina nousta vierestä jos menen esim. vessaan.

Russeli (1,5v) seuraa sisällä kuin hai laivaa. Jopa suihkuun tulee jos annan (minun puolestani saisi tulla vaikka joka kerta, mutta liian tiuhaan pesu ei ole turkille hyväksi). Ulkona innoissaan saattaa juosta hirveällä vauhdilla ympyrää ympärilläni kun kävelen, mutta seuraa siis kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ei enää niin paljo, ku vanha ja nukkuu. Labbis

Vierailija
5/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen koira seuras askel askeleelta, belggari. Nykyinen seuraa jos sitä huvittaa, yleensä se pinkoo hulluna ympäri tonttia, seropi.

Vierailija
6/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Kutsusta luoksetuloakin harkitsee pitkään, mutta yleensä tottelee. Tiibetinmastiffi.

Vierailija
7/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein seuraavat. Espanjan adoptio, bokseri-pitbull-? seuraa aika paljon ja avlla vihattu ranskis seuraa harvemmin.

Vierailija
8/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chihuahua.

Vierailija
9/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mukaan myös kylppäriin joskus.

Vierailija
10/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shiba ei seuraa. Välillä kyllä tulee katsomaan mitä puuhaan ja keittiö tietty kiinostaa jos saisi ruokaa, mutta muuten ei kiinosta:D Ulkona ei pidetä vapaana ellei ole pomminvarmaksi aidattu alue. Katoaa kuin pieru Saharaan jos pääsee irti. Kaikintavoin kissamainen tyyppi.

Vierailija
11/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seuraa kotona enää joka paikkaan. 

Tuli kolmivuotiaana vähän huonoista oloista ja epävarmuuttaan seurasi aina. Eli menen vessaan, istuu pöntön vieressä, menen tietsikalle on jalkojen juuressa, siirryn telkun ääreen, on jaloissani jne. 

Mutta vahvistuttuaan henkiisesti oppi luottamaan, että en karkaa. 

Ulkonakin jo uskaltautuu vapaana vähän kauemmaksi. On kuitenkin valppaana ja minua ei näkyvistään päästä. 

Cotton de tulear on rotu. 

Vierailija
12/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shiba ei seuraa. Välillä kyllä tulee katsomaan mitä puuhaan ja keittiö tietty kiinostaa jos saisi ruokaa, mutta muuten ei kiinosta:D Ulkona ei pidetä vapaana ellei ole pomminvarmaksi aidattu alue. Katoaa kuin pieru Saharaan jos pääsee irti. Kaikintavoin kissamainen tyyppi.

Kissa tulee aina takaisin, että siinä mielessä huono vertaus. Ei katoa kuin pieru Saharaan tosiaankaan. 

Kissa liikkuu toki itsenäisesti ja ei kaipaa omistajaa näkyvilleen. 

Oletteko edes varma, että katoaisi? Monet koiran omistajat riuhtovat remmiä ja luulevat, että se koira katoaa, jos hellittää. 

Olen todistanut vaikka kuinka monta tapausta, joissa koira pääsee irti vahingossa. Tulevat takaisin. Mikä "perheenjäsen" se sellainen on, jonka pelkää jatkuvasti katoavan jos ei ole vanki?

Vierailija
13/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapinporokoira. Ei kyllä seuraa mihinkään, ellei mene keittiöön tai rapistele jotain. Ei ole siis mitenkään seurallinen koira, hyvin itsenäinen tapaus.

Riistaviettiä niin paljon, että hajun perään katoaa kyllä, jos vapaaksi päästää.

Vierailija
14/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun koira olisi niin apina että pitää seurata kokoajan niin köyttäisin vaikka kiinni johonkin että tajuaa pysyä paikoillaan. Koirat on kyllä sairaita päästään jos pitää kokoajan seurata ihmistä joka hiton paikkaan.

Vierailija
15/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kestäisi henk.koh. tuollaista varjokoiraa. Ei pahalla varjokoirien omistajille tai varjokoirille! :) Joskus vaan ollut sellainen hoidossa ja ehkä kun en ole tottunut, niin oli tosi raskasta. Omaa koiraa kiinnostaa lähinnä jääkaapin rapistelu toisinaan ja hihnan kolistelu aina. 

Vierailija
16/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tollaseen seuraamiseen mee järki?

Vierailija
17/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjanvesikoira. Aina jaloissa :D

Vierailija
18/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla seuraa koko ajan ja sitten jos olen sohvalla tai sängyllä niin tulee ihan viereen kiinni eikä hievahda siitä mihinkään.

Yksin kun jää kotiin niin jos en sulje häntä pelkästään olkkariin, niin odottaa ulko-oven takana niin kauan kunnes palaan. Olkkarissa nukkuu omalla paikallaan.

Ulkona en ole juurikaan vapaana uskaltanut pitää, mutta ne kerrat kun olen niin ei ole varsinaisesti karannut minnekään, mutta lähtee vähän kauemmas tutkimaan kuin mitä remmi antaa myötä. Sekä lintujen perään lähtee. Koirapuistossa tulee luokse kiltisti.

Kyseessä vasta pari kuukautta minulla ollut Espanjan rescue, joka muutoin aivan mahtava luonne. Reipas, sosiaalinen ja peloton. Uskon että tuo lähelläolon tarve vähentyy ajan myötä - tai sitten ei. Toivon kyllä että koira tulee jossain kohtaa ottamaan myös omaa tilaa.

Vierailija
19/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa ainoastaan kun menen jääkaapille tai kun kokkaan, niin parkkeeraa hellan eteen.

Sinkkumies

Vierailija
20/20 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labbis.  Useinhan se  siina kyljessa tai jaloissa pyorii.  Valilla menee kauemmaksi makoilemaan ja seuraa katsellaan joka askelta ettei vaan missaan mitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi