Mies loukkasi minua, mutta on liian pelokas pyytämään anteeksi
Viikonloppuna oli riita ja mies sanoi todella pahasti, ja meni vain todella yli koko homma.
Näin että seuraavana päivänä sitä hävetti, mutta koin ettei ole minun asiani mennä juttelemaan. Haluaisin, että mies pyytäisi anteeksi ja yrittäisi jotenkin korvata minulle.
Nyt on torstai, eikä vieläkään mitään. Mies nukkuu sohvalla, eikä edes yritän tehdä mitään elettäkään sovintoon.
Tiedän kokemuksesta, että riidan sopiminen on TAAS minun vastuullani, koska mies ”pelkää” lähestyä.
Miten tälläisessä tilanteessa pitäisi toimia? Kokemuksia? En saa IKINÄ lepyttelyä, anteeksipyyntöä, mitään! Mies ei kuulemma osaa / pysty. Jos menisin nyt puhumaan, pyytäisi anteeksi ja olisi niin pahoillaan.. Arghh!!!
Kommentit (21)
Ällöttävä ukko. Menkää pariterapiaan. Onhan miehen nyt opittava huomioimaan epäkypsyytensä ja kasvettava sen yli ja osattava ihan itsekseen myöntää olleensa loukkaava.
Vierailija kirjoitti:
Et oo tosissas:) En voi kun nauraa.
Miksi? Kyse ei ole mistään pikkukinasta. Mies ei ikinä tule oma-aloitteisesti pyytämään anteeksi mitään tai sopimaan. Itse en jaksa enää nauraa. AP
Mun äiti oli tuollainen. Se onkin ihan stana narsisti se akka. Ihan epäkypsä, teini, käyttäytyi minua, lastaan kohtaan, kuin olisin hänen äitinsä.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävä ukko. Menkää pariterapiaan. Onhan miehen nyt opittava huomioimaan epäkypsyytensä ja kasvettava sen yli ja osattava ihan itsekseen myöntää olleensa loukkaava.
No eikö? En usko, että rakastaa, jos ei halua nähdä että puolisolla on kaikki hyvin ja korvata tekonsa. Turhauttavaa! AP
Ei mies ole pelokas.
Hän loukkaa eikä pyydä anteeksi siksi, että hänellä on mielestään oikeus siihen. Hän on mielestään ylempiarvpisempi kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mies ole pelokas.
Hän loukkaa eikä pyydä anteeksi siksi, että hänellä on mielestään oikeus siihen. Hän on mielestään ylempiarvpisempi kuin sinä.
Juuri niin kuin mun äiti. Ja minäkin luulin, että on kyse tunteista, haavoittuvaisuuksista. Mutta ei ollut. Äitini on luonnehäiriöinen.
4
Vierailija kirjoitti:
Ei mies ole pelokas.
Joo, mutta heti kun menen puhumaan on niin katuva ja anteeksipyytävä. Haluaisin joskus kokea sen, että vaikka olisikin joku pieni ja turha riita - toinen näkisi toisen eteen vaivaa: toisi niitä typeriä kukkia tai veisi syömään.
Itse tiedän, että vaikka mitä tapahtuisi, en saa mitään. Hiljaisuutta vain. Se satuttaa enemmän kuin se itse loukkaus: en ole niin tärkeä että eteeni nähtäisiin vaivaa? En selkeästi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies ole pelokas.
Hän loukkaa eikä pyydä anteeksi siksi, että hänellä on mielestään oikeus siihen. Hän on mielestään ylempiarvpisempi kuin sinä.Joo, mutta heti kun menen puhumaan on niin katuva ja anteeksipyytävä. Haluaisin joskus kokea sen, että vaikka olisikin joku pieni ja turha riita - toinen näkisi toisen eteen vaivaa: toisi niitä typeriä kukkia tai veisi syömään.
Itse tiedän, että vaikka mitä tapahtuisi, en saa mitään. Hiljaisuutta vain. Se satuttaa enemmän kuin se itse loukkaus: en ole niin tärkeä että eteeni nähtäisiin vaivaa? En selkeästi.
Ap
Hän kokee olevan ylempiarvoinen ja jos sinä teet aloitteen hän nöyrtyy pyytämään anteeksi. Miehesi käytös on todella törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies ole pelokas.
Hän loukkaa eikä pyydä anteeksi siksi, että hänellä on mielestään oikeus siihen. Hän on mielestään ylempiarvpisempi kuin sinä.Joo, mutta heti kun menen puhumaan on niin katuva ja anteeksipyytävä. Haluaisin joskus kokea sen, että vaikka olisikin joku pieni ja turha riita - toinen näkisi toisen eteen vaivaa: toisi niitä typeriä kukkia tai veisi syömään.
Ap
Hän kokee olevan ylempiarvoinen ja jos sinä teet aloitteen hän nöyrtyy pyytämään anteeksi. Miehesi käytös on todella törkeää.
Mitä voin tehdä? Jos ero ei olisi vaihtoehto? AP
Älä mene puhumaan sille. Katso kauanko kestää ennen kuin hän avaa suunsa. Kokeile. Ehkä hänkin vähän havahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Älä mene puhumaan sille. Katso kauanko kestää ennen kuin hän avaa suunsa. Kokeile. Ehkä hänkin vähän havahtuu.
Ja jos ei havahdu, niin minä ainakin miettisin eroa. Sori vaan AP, ei normaalia käytöstä, tietynlaista henkistä väkivaltaa ja alistamista.
Tän otsikon pitäisi olla:
Mies loukkasi minua, mutta on liian ylimielinen pyytämään anteeksi
Odota viikonloppuun ja häivy sitten johonkin ja kokeile, ottaako yhteyttä. Jää tarvittaessa yön yli. Keksi jotain mukavaa tekemistä, tapaa kavereita, käy parturissa
Eli sinä olet mököttänyt päiväkausia mykkänä? Minulla on ollut ystävä joka on mököttänyt aiheesta ja varsinkin aiheetta, ja sappi alkaa kiehua pelkästä hänen ajattelusta. Henkistä väkivaltaa. Mieshän katuu heti kun ilmaiset olevasi valmis lopettamaan mykkäkoulusi, joten mikä on ongelma? Eri asia jos ei katuisi lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä olet mököttänyt päiväkausia mykkänä? Minulla on ollut ystävä joka on mököttänyt aiheesta ja varsinkin aiheetta, ja sappi alkaa kiehua pelkästä hänen ajattelusta. Henkistä väkivaltaa. Mieshän katuu heti kun ilmaiset olevasi valmis lopettamaan mykkäkoulusi, joten mikä on ongelma? Eri asia jos ei katuisi lainkaan.
Miksi loukatun pitää pyytää että haluan nyt anteeksipyynnön? Ei tuollainen toimi edes ystävyyssuhteissa... Se joka on tehnyt väärin pyytää anteeksi.
Olen elänyt ihan normaalisti. Nähnyt kavereita, lenkkeillyt jne, ja tietenkin puhunut miehelle ”vietkö koiran” jne, eli en istu huoneessa ja ”mökötä”.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No lähe käveleen
Joo. Alkaa tuntua että se on ainoa vaihtoehto
Ap
Miehillä usein uskomattoman suuria vaikeuksia ottaa juuri tuo ensimmäinen askel riidan sopimiseen tai anteeksi pyytämiseen.
Et oo tosissas:) En voi kun nauraa.