Jos asuisit yksin etkä olisi perheenäiti niin miten syömisesi poikkeaisi nykyisestä?
Mitä kokkailisit itsellesi/söisitkö ravintoloissa/söisitkö valmisaterioita...?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin ja silti haluan syödä hyvin, arvostan omaakin terveyttä. Joten valmistan itse ruokani.
Eihän tässä kysytty yksin asuvilta mitään? Miksi vastasit? -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin ja silti haluan syödä hyvin, arvostan omaakin terveyttä. Joten valmistan itse ruokani.
Eihän tässä kysytty yksin asuvilta mitään? Miksi vastasit? -ap
Ok, unohda
Yksin ollessa teen itselleni salaatteja ja sosekeittoja, puurollakin pärjään. Osaan tehdä hyvää, edullista ja terveellistä ruokaa. En tekisi varmaan ikinä mitää kastikkeita, miehelle pitää joka ruokaan olla kastike vaikka ilmankin menisi. Mies tarvitsee tuhtia ruokaa, itse pärjään vähemmällä. Punainen liha varmaan jäisi omasta ruokavaliosta kokonaan, ravintolassa voisin tosin pihvin syödä.
Söisin mäkkäriä ja muuta varmaan joka päivä.
Syön terveellisesti vain koska haluan antaa hyvän esimerkin. Se piinaa mua ja syön salaa roskaruokaa 2-3 krt viikossa. Ei olisi pitänyt hankkiutua paksuksi...
Vierailija kirjoitti:
Yksin ollessa teen itselleni salaatteja ja sosekeittoja, puurollakin pärjään. Osaan tehdä hyvää, edullista ja terveellistä ruokaa. En tekisi varmaan ikinä mitää kastikkeita, miehelle pitää joka ruokaan olla kastike vaikka ilmankin menisi. Mies tarvitsee tuhtia ruokaa, itse pärjään vähemmällä. Punainen liha varmaan jäisi omasta ruokavaliosta kokonaan, ravintolassa voisin tosin pihvin syödä.
Ei stana mikä viherhihhuli
Vierailija kirjoitti:
Sana ruoka mainittu. Nyt voikin kertoa omasta erinomaisesta elämästä.
K'visin lounaalla työpaikkaruokalassa tai lähiseudun lounasravintoloissa. Nyt en viitsi, kun illalla pitää kuitenkin tehdä lämmin ruoka, enkä kyllä itse tarvitse kahta lämmintä ruokaa päivässä. Iltasyöminen menisi feta/salaatti/pestoleipä -pohjalta. Ja eineslihapullia kylmänä :)
Vierailija kirjoitti:
Syön terveellisesti vain koska haluan antaa hyvän esimerkin. Se piinaa mua ja syön salaa roskaruokaa 2-3 krt viikossa. Ei olisi pitänyt hankkiutua paksuksi...
Mahdat ollakin tosi hyvä esimerkki. Jos väkisin joutuu syömään "terveellisesti", ei se syöty ruoka oikeasti ole terveellistä millään mittapuulla. Annat huonoa esimerkkiä.
Oon aina välillä tätä miettinyt. Söisin kaikkia lempiruokiani kuten kaalilaatikkoa ja -kääryleitä, kasvisgratiinia, kukkakaalia ja parsakaalia, itsetehtyä pyttipannua, merimiesvuokaa, kalakeittoa sekä kaikkia resepteistä löytämiäni herkullisen oloisia ruokia joita olisi kiva kokeilla. Lisäksi tekisin silloin tällöin jotain ihanaa jälkiruokaa esim raparperikiisseli vaniljavaahdolla ja kanelilla. Laittaisin kaiken itse.
Meillä ei lapsille kelpaa kuin perusruuat, kuten lihapullakastike, makaronilaatikko jne. Eivätkä syö mitään vispipuuroja tai kiisseleitä. Kovasti yritin totuttaa mutta tulivat isäänsä joka on myös melko ronkeli. Kalaa meillä ei voi laittaa ollenkaan, saa niin kovan inhoreaktion aikaan. Tämä tapahtui jo vauvana. Lääkäri meinasi että ovat yliherkkiä. Nyt ovat jo kaikki murrosiässä.
Töissä lounaan. Pari hedelmää lisäksi eväänä jos pitkä päivä. Nyt syön väkisin illallista muun perheen kanssa. Vihaan sitä.
En todellakaan nauti ruoanlaitosta ja silloin kun lapsi on isällään, syönkin lähinnä nuudeleita... Hyvää, halpaa, nopeaa, ei tule tiskiä eikä ole siivottavaa. En usko että koskaan kyllästyisin niihin. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön terveellisesti vain koska haluan antaa hyvän esimerkin. Se piinaa mua ja syön salaa roskaruokaa 2-3 krt viikossa. Ei olisi pitänyt hankkiutua paksuksi...Mahdat ollakin tosi hyvä esimerkki. Jos väkisin joutuu syömään "terveellisesti", ei se syöty ruoka oikeasti ole terveellistä millään mittapuulla. Annat huonoa esimerkkiä.
Ai terveysvaikutukset kumoutuu, jos ruokaa syö vastentahtoisesti?
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Olin työmatkalla, jossa minulla oli käytössä asunto. Söin joka päivä mikrohamppareita, pakastepitsaa ja irtokarkkeja, ja nautin niistä. :D Kuulostan varmaan tosi upealta, mutta normaalisti syömme aika terveellisesti ja kerran viikossa herkkupäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön terveellisesti vain koska haluan antaa hyvän esimerkin. Se piinaa mua ja syön salaa roskaruokaa 2-3 krt viikossa. Ei olisi pitänyt hankkiutua paksuksi...Mahdat ollakin tosi hyvä esimerkki. Jos väkisin joutuu syömään "terveellisesti", ei se syöty ruoka oikeasti ole terveellistä millään mittapuulla. Annat huonoa esimerkkiä.
Noin se usein menee, kun ei ole hajuakaan ruuan terveellisyydestä :)
En ole perheen äiti, olen äiti ainoastaan oletetuille lapsilleni, mutta vastaan silti.
Söisin paljon enemmän vain salaatteja. Lisäksi söisin sitä mitä vatsa kulloinkin haluaa, eli joskus koko päivän täytekakkua, joskus pari päivää pelkällä kahvilla ja teellä, ja joskus en söisi koko päivänä mitään kun tietäisin että illalla menen ravintolaan. Söisin myös useammin muualla kuin kotona.
Miksi tähän ei saisi yksinasuvat vastata? No vastaan kuitenkin, koska on mulla ollut sitä lapsiperhe-elämääkin aikoinaan, joten vertailukohtaa löytyy.
Periaatteessa syömiset eivät kauheasti poikkea siitä, miten ennen lapsen kanssa syötiin. Edelleen teen laatikoita, keittoja, patoja, jne... mutta tietenkin suhteutan ne nyt yhdelle henkilölle 2-3 päiväksi. Toki teen myös ruokia joita syön sen yhden aterian verran, esim. lohkoperunat ja pihvi tai munakas.
Mutta on toisaalta erojakin, eli joskus saatan keittää vaan puuroa, jos ei jostain syystä huvita tehdä ns. kunnon ruokaa. Tai sitten teen lämppäreitä tai täytetyn patongin tai muutaman voileivän ja rahka siihen päälle, näilläkin pärjää ihan hyvin.
Myös teen nykyään enemmän ruokia mistä tykkään ja mitä ei oikein voinut tehdä lapsen kanssa, kun hän ei niistä pitänyt. Näitä on mm. kaaliruoat, tonnikalapasta/tonnikala-peruna-sipulilaatikko, wokit, riisi.
En käy ulkona syömässä, enkä ole n. 2 vuoteen tilannutkaan kotiin mitään valmista ja eineksistä käytän esim. hernekeittoa, maksalaatikkoa, verilettuja, joskus roiskeläppiä ja hampurilaisia (toisinaan menee välipalana, kun ei jaksa/ehdi/viitsi tehdä muuta), mutta enimmäkseen teen itse ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei stana mikä viherhihhuli
Mikä viherhihhuli? Olen päälle viisikymppinen nainen ja olen saanut laittaa ruokaa ihan riittävästi, myös niitä liharuokia. Mitä vikaa siinä on, että yrittäisin päästä ruuanlaitossa helpommalla mitä tähän asti? En halua enää pestä rasvaroiskeita hellan ympäriltä, sekin kiintiö on tullut täyteen.
Söisin samoin kuin ollessani yksin 20v.sitten.
Eli pääasiassa leipää ja ehkä kerran viikos lämmin ruoka. Joko eines tai itsetehty