Onko mies valmis sitoutumaan
Heippa,
Ollaan päälle kolmekymppinen pariskunta ja oltu yhdessä noin vuosi. Mies muutti minun luokseni asumaan jo 4kk sitten ja meillä on mennyt ihan hyvin. Nyt kuitenkin minua ahdistaa, kun otan mahdollisen perheen hankkimisen puheeksi, (siis joskus tulevaisuudessa, ei nyt tällä sekunnilla olla vauvaa tekemässä) niin mies vaihtaa äksiti puheenaihetta. Sama kävi kun puhuin leikilläni meidän mahdollisista häistä ym. Miehellä on edellisestä suhteesta jo lapsi ja hän on hyvä isä lapselleen ja minä hyvä äitipuoli, jota mies kehuukin ja kiittelee minua siitä. Jokin kuitenkin on, että minun kanssa sitä varsinaista tulevaisuutta on vaikea suunnitella. En ota selvää mistä on kyse. Olenko vain joku, jonka mies on ottanut elämäänsä helpottamaan, kun yksinhuoltajuus on käynyt raskaaksi? Ja odotteleeko jotakin parempaa tulevaksi ja minä olen jokin välivaihe. Sanoo kyllä rakastavansa ja minun olevan hänen elämänsä nainen, mutta silti mitään yhteistä unelmointia tulevaisuudesta hän ei suostu tekemään. Se häiritsee minua. Kysyin häneltä tästä ja hän loukkaantui ja sanoi, että ei pidä paikkaansa. Nyt en kuitenkaan uskalla ottaa mitään lastenhankkimista edes puheeksi. Ehdotin yhteistä auton ostamista ja hän katsoi minua kauhuissaan. Tiedän, että hän ajattelee, että mitä sille autolle sitten käy, jos me erotaan. Näitä samoja asioita hän mietti silloinkin kun muutti minun luokseni, että jooutuuko hän ostamaan sitten uusia kalusteita, jos tämä ei toimikaan. Annoin hänen tuoda kaikki haluamansa kalusteet mukanaan ja omista hankkiuduin eroon. Mies siis muutti luokseni omasta ehdotuksestaan. En vain ymmärrä yhtään missä mennään.
Kommentit (2)
Ei vaikuta siltä, että mies ajattelee ja suunnittelee pitkää tulevaisuutta kanssasi. Miksi muuten käyttäytyisi noin?
Kappalejako, pliis!