Olin huono oppilas peruskoulussa/lukiossa mutta menestyin jatko-opinnoissa tai muulla tavoin työelämässä. Jaa meille tarinasi
Onko mahdollista menestyä myöhemmin elämässä/työuralla vaikka koulu ei mene teini-iässä hyvin?
Kommentit (11)
Itse olin kasin oppilas ja nyt olen työtön :(
Sale täällä moi. Huono torkka oli, vain liikunnassa hyvä. Nyt hyvä duuni kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Sale täällä moi. Huono torkka oli, vain liikunnassa hyvä. Nyt hyvä duuni kuitenkin.
Mikä oli sun lukion päästötodistus? Mitä teet nyt työksesi?
Suoraan peruskoulusta 6,4 keskiarvolla työelämään ja vuosiansiot n. 60000€/vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt verrata sentään tuon ajan todistuksia nykytodistuksiin. Kaikki piti osata tasan, eikä sinnepäin. Esimerkiksi kielissä tehtiin käännöksiä ja olen nähnyt yhden äitini kokeen vuodelta 1965 ja hän sai siitä kasin, vaikka on kaksi sivua kääntänyt englantia suomeen ja suomea englantiin lähes virheettä. Lauseet on ihan oikein rakenteellisesti, mutta esimerkiksi pitkässä lauseessa yhden täytesanan puute aiheutti sen, että koko lauseesta sai vain 0,5/1, vaikka lause sisälsi sivulauseen, lauseenvastikkeen tmv.. Äitini on myöhemmin katsonut sitä (oli enkun ope lukiossa) ja sanoi, että tuolla tasolla nykyään saisi hyvinkin 9,5 vähintään, kun koko paperissa on vain muutama pienehkö virhe (eli joku sana puuttui tai oli väärin käännetty tai ei tarpeeksi täsmällisesti) ja lauseita sentään käännetty 36, joista osa pitkiä. Silloin oli aivan normaalia saada huonoja numeroita ja oikeasti hyviä annettiin TODELLA vähän. Luokallekin jäi helposti ja numerot alkoi ykkösestä, vaikka nelonen oli vielä hylätty. Jonkun oppikoulun selvittäminen edes vitosilla ja kutosilla vastaa hyvinkin nykyaikana keskitason menestystä.
Saako kertoa jos on ollut huono koulussa ja epäonnistunut vähän kaikessa sen jälkeenkin. Tai vaihtoehtoisesti on ollut nipo koulussa mutta ei ole muuten pärjännyt elämässä.
Ne ovat nimittäin naisten tyypilliset kuviot. Jos haluat kuulla otsikon mukaisia tarinoita sinun pitäisi mennä jollekin miesten palstalle.
On mahdollista. Mulla oli tosi vaikea teini-ikä, koulu ja muutenkaan sovinnainen elämä koulutuksineen ja töineen ei kiinnostunut. Keskityin ryyppäämään, polttamaan, iskemään miehiä, karkailemaan kotoa jne. Peruskoulun päästötodistuksessa keskiarvo oli 6,5.
No, siihen aikaan onneksi kaikki pääsivät lukioon käytännössä paikkakunnallani, ja menin sellaiseen, kun en yhtään halunnut myöskään ammattikouluun. Lukiossa alkoi jo aikuistuminen ja aloin panostaa kouluun. Sen verran oli jäänyt opintoja väliin että oli alkuun vaikeaa, eikä lukiostakaan keskiarvo kovin kummoinen ollut vielä, kasin pintaan. Mutta kirjoitin 5 Laudaturia ja 1 Cumun kumminkin.
Yliopistoon sitten lähdin opiskelemaan tietojenkäsittelytiedettä -pääsin sinne suoraan valintakokeen perusteella, vaikka oli lyhyt matematiikkakin. Valmistuin maisteriksi 3,5 vuodessa ja sen jälkeen olen ollut alan asiantuntijatöissä.
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista. Mulla oli tosi vaikea teini-ikä, koulu ja muutenkaan sovinnainen elämä koulutuksineen ja töineen ei kiinnostunut. Keskityin ryyppäämään, polttamaan, iskemään miehiä, karkailemaan kotoa jne. Peruskoulun päästötodistuksessa keskiarvo oli 6,5.
No, siihen aikaan onneksi kaikki pääsivät lukioon käytännössä paikkakunnallani, ja menin sellaiseen, kun en yhtään halunnut myöskään ammattikouluun. Lukiossa alkoi jo aikuistuminen ja aloin panostaa kouluun. Sen verran oli jäänyt opintoja väliin että oli alkuun vaikeaa, eikä lukiostakaan keskiarvo kovin kummoinen ollut vielä, kasin pintaan. Mutta kirjoitin 5 Laudaturia ja 1 Cumun kumminkin.
Yliopistoon sitten lähdin opiskelemaan tietojenkäsittelytiedettä -pääsin sinne suoraan valintakokeen perusteella, vaikka oli lyhyt matematiikkakin. Valmistuin maisteriksi 3,5 vuodessa ja sen jälkeen olen ollut alan asiantuntijatöissä.
Vau. Onnittelut!
Vierailija kirjoitti:
Saako kertoa jos on ollut huono koulussa ja epäonnistunut vähän kaikessa sen jälkeenkin. Tai vaihtoehtoisesti on ollut nipo koulussa mutta ei ole muuten pärjännyt elämässä.
Ne ovat nimittäin naisten tyypilliset kuviot. Jos haluat kuulla otsikon mukaisia tarinoita sinun pitäisi mennä jollekin miesten palstalle.
Saat tietenkin kertoa omakohtaisen tarinasi
Näköjään ei ole mahdollista :(