Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytys lähestyy ja miehen ex pompottaa miestäni

06.06.2018 |

Mieheni on eronnut ex vaimostaan jo yli 10 vuotta sitten ja heillä on kolme aikuista/ lähes aikuista lasta, nuorin on 17 vuotias lukiolainen.  Hän näkee lapsiaan todella harvoin, tyyliin kerran vuodessa. Minä olen tavannut nuorimman vain kerran ja vanhinta en ollenkaan. Mies haluisi nähdä lapsiaan useammin, mutta lapsia ei kiinnosta ja aina mahdolliset sunnitelmat peruuntuvat heidän toimestaan viime hetkellä. Me olemme olleet miehen kanssa yhdessä kaksi vuotta ja olemme saamassa ensimmäisen yhteisen kovasti toivotun lapsemme muutaman viikon sisällä, laskettuun aikaan on nyt alle kolme viikkoa aikaa. Edellispäivänä miehen ex vaimo laittoi viestin miehelle että nuorimmainen, tytär 17 v., tulee nyt meidän luoksemme kahdeksi viikoksi alkaen eilen. Olin aivan ihmeissäni, koska tosiaan vauva voi syntyä minä hetkenä hyvänsä, ja asiasta ei olla mitenkään keskusteltu etukäteen, esimerkiksi siitä että sopiiko noin pitkä visiitti meille. Myöskään en todellakaan tunne kyseistä tyttöä juuri ollenkaan, koska olemme tavanneet vain kerran ennen. Sen verran tiedän että mikään helppo tapaus tyttö ei ole. En kuitenkaan sanonut että tytär ei voisi tulla, koska tiedän miten mieheni on toivonut että tytär tulisi käymään. Alun perin ex oli sanonut että tulisi tuomaan tytön eilen alkuillasta, mutta sitten eilen iltapäivällä ilmoittikin että miehen pitää mennä hakemaan tyttö monen tunnin ajomatkan päästä. Mieheni oli todella vihainen exälleen ensin, kun kertoi asiasta puhelimessa minulle. Kun mies tuli töistä kotiin eilen olin aika huonovointinen ja minulla oli säännöllisiä supistuksia, kaikesta huolimatta mies lähti hakemaan 17 vuotista tytärtään ex:nsä käskystä ja oli minulle vihainen kun sanoin että tuokoon ex:ä tytön meille ja että minä tarvin miestä kun en voi hyvin. minun pitäisi aikuisena se ymmärtää, ja kun hänellä on kerrankin mahdollisuus tyttöä tavata hän hakee tytön vaikka mistä. Miehen lähdön jälkeen eilen vointini huononi sitten ja soitin hyvälle ystävälleni joka vei minut sitten sairalaan tarkastettavaksi. Kaikki näytti olevan suhteellisen hyvin, mutta koska minulla oli säännöllisiä supistuksia 3 minuutinvälein ja vauvan sydänkäyrä heittelehti halusivat pitää minua sitten muutaman tunnin tarkkailussa. Koska alkoi tulla myöhä ystäväni, sekä ala-aste ikäinen lapseni lähtivät sitten ystäväni luo nukkumaan. Sairaalasta päästivät minut sitten puolen yön aikaan lähtemään ja menin sitten myös ystäväni luo yöksi. Yöllä kun mies palasi sitten tytär mukanaan hän teotysto soitti ja kysyi miksemme ole kotona- en ollut häntä jaksanut valistaa illan kulusta koska olin niin pettynyt ja vihainen hänen toiminnastaan. Sovimme sitten että jään ystäväni luo ja palisin kotiin tänään. Tänään kuitenkin jo aamulla saimme mojovan riidan puhelimessa aikaan, mies syyttää nyt minua että yritän estää häntä näkemästä hänen lapsiaan ja että hänellä oli lapsia jo minut tavatessaan ja että minun pitää se tajuta. Kun yritin selittää että ei tässä nyt lapsien tapaamisesta ole kyse vaan aivan muusta, mies löi luurin korvaani. Kun soitin takaisin hän sanoi että meidän pitää erota! Tiedän kyllä että mieheni on kiivas luonteinen ja on taatusti pyörtämässä päätöksensä viimeostään huomenna. Minua sapettaa tilanne kuitenkin todella paljon, ja tuntuu että tuo miheni ex jotenkin tahallaan on tekemässä kiusaa, ja mieheni joka antaa itseään tässä tilanteessa pompotella. Minua todellakin nyt huolestuttaa että voinko koskaan luottaa mieheni tukeen kun sitä tarvin, vain tulenko aina elämään miehen ex:än oikkujen varassa. Ystäväni jonka luona olen nyt on sitä mieltä että minun pitäisi nyt vaan rauhoittua koko tilanteesta eikä tehdä mitään hätiköityjä päätöksiä.

Kommentit (1)

1/1 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä oikeassa. Jos tytön näkeminen on aina yritystä, jotka kaatuvat tytön kotitaholta "muuttuneisiin suunnitelmiin" (tyttö vai ex?), niin voi olla, että ex manipuloi ja heittää raukkamaisuuksissaan kapuloita rattaisiin. Se, että "lapsia ei kiinnosta", kuulostaa oudolta. Ei teinejä aina huvita asiat, mutta äidillään on velvollisuus myötävaikuttaa, että alaikäinen lapsi pääsee näkemään isäänsä ja päin vastoin. Vai onko jokin syy, etteivät he jostakin syytä halua nähdä isäänsä? Jos mitään erityistä syytä ei ole, kuulostaa tekosyyltä exän taholta. Onkohan erosta jäänyt hänelle jotakin katkeruutta? Lapsi ei ole mikään koston tai kiusanteon väline.

Miehesi tuntuu olevan exän talutusnuorassa. Kokeeko hän syyllisyyttä vanhasta suhteesta, erosta ja/tai lapsien näkemisen harvuudesta? On aivan totta, että olet valinnut miehesi myötä myös hänen lapsensa, mutta se ei koskaan oikeuta pompotteluun. Minusta 17-vuotias, jolla on kaksi vanhempaa, ei ole mikään pikkulapsi, joka pitää hoitaa kaikesta huolimatta. Kyllähän ydinperheessäkin lapset hyvin usein viedään jonnekin hoitoon, sillä välin kun vanhemmat ovat synnytyssairaalasssa, jos isä on mukana. Synnytys on sen kaliiberin juttu, että ohittaa kyllä tarvittaessa normaalin arkirytmin (puhumattakaan tälläisistä hetken mielijohteista). Synnytyksen ajankohtaa ei voi valita, ei tietää, ja siihen itsessään saattaa liittyä kahden ihmisen terveyteen ja henkeen kohdistuvia seikkoja.

Yritin miettiä omalta kohdaltani suhtautumistani. Olisin todella vihainen miehelleni, joka lähitisi exän oikkuja (sellainenhan tuo on noiden tietojen perusteella) toteuttamaan, kun itse olen ehkä synnyttämässä tai kärsimässä jopa jostakin komplikaatiosta. En ole varma, pystyisinkö antamaan tuollaista anteeksi tai luottamaan exän pompoteltavissa olevaan mieheen enää täysin. Älä kuitenkaan anna sinua ja teidän tilannetta tuntemattoman ihmisen ajatusten vaikuttaa liiaksi omiin päätöksiisi, vaan pohdi rauhassa itse tai ystäviesi kanssa asiaa. Mahdolliset päätöksesi käsittelevät nyt isoja asioita elämäsi suunnassa. Ehkä miehesikin on nyt yön yli nukuttuaan rauhoittunut ja näkee nyt asiat myös sinun kannaltasi ja kokonaisuutena? Pyytää anteeksi?

Kaikkea hyvää sinulle ja synnytykseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla