Mies ja sukulaiset ihmettelee, miksi en tule mukaan sukujuhliin
Ja syy on hyvin selvä. En jaksa juosta lasten perässä, kun repivät milloin mitäkin. Koko juhla ja vieraiden kanssa juttelu jää minulta välistä, kun vahdin lapsia.
Meillä hyvin vilkkaat lapset ja nuorin nyt aivan mahdoton. Vieraassa ympäristössä villiintyvät vielä enemmän ja show on valmis.
Mieluummin jään kotiin, kun juhlista ei jää käteen kuitenkaan mitään. Mies ei lapsia juhlissa vahdi. Hän seurustelee muiden kanssa. Itsekin tekisin niin, mutta lapset...
Usein hankitaan lastenhoitaja ainakin nuorimmalle, mutta aina ei vaan saada.
Onko muilla tällaista? Miten jaksatte juosta juhlissa lasten perässä vai jätättekö suosiolla menemättä, jos ette saa lastenhoitajaa?
Kommentit (4)
En kyllä muista että olisi juhlissa pitänyt juosta lasten perässä. Vähän tilanteesta riippuen lapset ovat olleet mukana tai sitten ei.
Jaa-a itse on vielä sillä tyylillä kasvatettu että tuollaisissa tilaisuuksissa istuimme hiljaa emmekä häirinneet ketään tai sitten leikimme rauhallisesti jossain. Monet tylsät sukujuhlat piti kestää lapsena.
Minä olen lasten kanssa, yritän etsiä jonkun sivussa olevan paikan, jossa ollaan keskenämme. Mies viettää aikaa muiden kanssa.
Minulla on ns. kyläilyreppu, josta löytyy lapsille tekemistä ja eväät. Usein käy niin,että kukaan ei edes huomaa pyytää meitä ottamaan kahvipöydästä, koska juhlien emäntä olettaa, että mies vaivautuisi edes sen verran, että kävisi "päästämään" minut kahville.
Pyrin siihen, että kutsujalle ei ole meistä ylimääräistä vaivaa, lapset eivät juoksentele ympäriinsä. Aika usein olemme se melkein ainoa lapsiperhe, joten en oleta, että kutsuja järjestää ohjelmaa.
Viime viikolla yo-juhlista lähtiessämme emäntä kyseli esikoiselta, että maistoitko suklaakakkua ja lapsi vastasi kohteliaasti, että en huomannut ottaa sitä, mutta söimme suklaakeksejä. Ongelma: niitä ei ollut tarjolla muille kuin meille.
Jätän menemättä koska vihaan tuollaisia pippaloita.