Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voxra ja alkoholi

Vierailija
06.06.2018 |

Kokemusta alkoholista ja voxrasta? Joisin kesäjuhlissa illalla mielelläni pari lasillista kuohuvaa, mutta mitenköhän aamulla otetun voxran kanssa käy? Luin sen nostavan riskiä epileptiseen kohtaukseen, mutta syön myös epilepsialääkkeitä (en epilepsiaan).
Uskaltaisikohan kokeilla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 viikkoa olen käyttänyt Voxraa annostuksella 150 mg ja aina silloin tällöin ottanut 2 "pitkää" (en enempää). En ole huomannut mitään yhteisvaikutusta. Mutta toki lääkkeet saattavat vaikuttaa eri ihmisissä eri tavalla.

Vierailija
2/9 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Oliko sinulla aloittaessa voxraa mitään oireita?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt Voxraa 7 vuotta, parin muun lääkkeen ohessa. Olen myös alkoholin suurkuluttaja. Ei ole niin minkäänlaisia yhteisvaikutuksia mulla alkoholilla ja Voxralla. Tissuttelen päivittäin 3-6 annosta ja viikonloppuna 1 päivänä perskännit.

Vierailija
4/9 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsialääkkeitähän käytetään psykoosioireisiin, eikö? Jos on, niin välttäisin alkoholia viimeiseen asti, jos 2 eri lääkettä syöt mielenterveyden takia. 

Vierailija
5/9 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Oliko sinulla aloittaessa voxraa mitään oireita?

Ap

En ole huomannut sivuoireita. Tosin en oikein muutosta mielialassakaan. Ajattelin kysyä lääkäriltä, mitä hän ajattelisi annosnostosta --> 300 mg.

Vierailija
6/9 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epilepsialääkkeitähän käytetään psykoosioireisiin, eikö? Jos on, niin välttäisin alkoholia viimeiseen asti, jos 2 eri lääkettä syöt mielenterveyden takia. 

Ei tarvi välttämättä olla psykoosioireita. Myös esim. ahdistuneisuuteen tai maniataipumukseen voidaan käyttää tiettyjä epilepsiaankin käytettyjä lääkkeitä.

Itselläni masennuslääke ja lasten epilepsiaan yleisesti käytetty lääke masennukseen ja ahdistukseen. Alkoholia otan kun huvittaa, niin paljon kuin huvittaa. Suurin osa mielialalääkkeitä käyttävistä tutuistanikin juo ihan keskiverrosti ja varomatta, vaikka toki psykiatrit aina sanoo että siitä voi mennä lääkkeen teho ja ties mitä.

Vierailija
7/9 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Lähen tyyppaa ostamal 24 kaljaa.

Vierailija
8/9 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxraa menny päälle kuukaus 150 mg annostuksella ja ku muutaman saunaoluen joi, ni ei mitään sivuoireita, paitsi ettei ne oluet menny päähän. Mutta tuo ei silti sitä meinaa että sitä alkoholia voi vetää kaksinkäsin!

Vierailija
9/9 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus, alkoholi ei nouse päähän. Tästä tulee tehtyä sellainen johtopäätös helposti, että miksipä juoda sitten ollenkaan. Taustalla vuosia kestänyt masennus, teston puute (hoidossa Nebidolla), painon nousu ja unettomuus, jonka hoitamiseen on tullut käytettyä hieman liikaa alkoholia. Nyt paino lähtenyt laskuun ja mieliala on erittäin korkealla jo puolentoista viikon Voxralla. Ainoa vielä ahdistava asia on, että uni pitää saada jollain kuntoon, joka on keski-iän stressien tuoma juurisyy kaikille ongelmilleni. Kahdesti olen testannut SSRI-lääkettä (n.3kk) vuosikymmenten aikana ja tämä Voxra on jo nyt erittäin myönteinen kokemus. Ei vaikuta ihan mihinkään kielteisesti, ei edes seksihaluihin. Ja alkoi tuntumaan muuten ensimmäisenä ottopäivänä, eikä ole ollut sivuvaikutuksia. Odotan innolla kuntoni kohentumista!