Mitä ihmisten arkista käytösmallia ette ymmärrä? Mikä saa sinut ärsyyntymään? Maalaisjärki kateissa?
Aloitan.
Kaupassa liukuportaan päässä ihmiset pysähtyvät siihen miettimään minne menisi, vaikka takaa tulee muita ihmisiä. Sitten joudut pyytämään anteeksi, että haluat mennä siitä ohi. Miksi siihen pitää pysähtyä?
Kommentit (1212)
Vierailija kirjoitti:
Miehen poika pieree saunassa, ihan koko ajan ja on olevinaan hauskakin. Itse pidättelen oksennusta.
Pieree ruokapöydässä. Vielä oikein työntää sitä pierua, hyvä ettei housuunsa, lauteille tai lattialle paskanna. Ällöttävää. Aivan sairasta. Ikää on 13v.
Saako pieraista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen poika pieree saunassa, ihan koko ajan ja on olevinaan hauskakin. Itse pidättelen oksennusta.
Pieree ruokapöydässä. Vielä oikein työntää sitä pierua, hyvä ettei housuunsa, lauteille tai lattialle paskanna. Ällöttävää. Aivan sairasta. Ikää on 13v.Saako pieraista?
Ole hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieree ruokapöydässä. Vielä oikein työntää sitä pierua, hyvä ettei housuunsa, lauteille tai lattialle paskanna. Ällöttävää. Aivan sairasta. Ikää on 13v.Saako pieraista?
Ole hyvä
PrÖÖÖÖÖTttttttth
Ei sitä buffaa ole tarkoitus kerralla vetää tyhjäksi. Ei ihme, että lihavuus on yleistä. Mätetään lautanen täyteen, aivan kuin ruoka loppuisi. Sitten ähistään ja puhistaan, kun on syöty liikaa ja huokaillaan vaakan edessä painon nousua.
Buffet on loistava siinä, että lautasmalli olisi helppo toteuttaa. Suurin osa ihmisistä eivät vain osaa ja nyrpistelevät neniään niille jotka lautasmallin mukaan täyttävät lautasensa.
Tosiaan, se pieni lautanen ei ole salaatille, vaan leivälle tarkoitettu.
En tajua miksi se leipä lojuu tarjottimella, kun sille on oma lautasensa -.-
Suomalaiset ovat todella juntteja tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä menee vähän ohi aiheen, mutta ketjussa eräs valitti, kun vaunujen kanssa liikkuvalle ei avata ovea.
Tällainen avuliaisuus on meinannut maksaa lapseni hengen.
Kuljin kolmen lapsen kanssa (melkein 4v, 2v 4kk ja vauva 5kk). Vauva oli kaksostenrattaiden takaosassa ja keskimmäinen istui etuosassa. Vanhin käveli vieressä. Yleensä ovesta mentiin niin, että minä menin ensimmäisenä selkä edellä ja 4v tuli viimeisenä. Näin pystyin kontrollimaan parhaiten kävelijää.
Sillä kertaa olimme poistumassa neuvolakäynniltä terveysasemalta. Ko. talossa oli julkisivuremontti ja talo huputettu. Paikalle sattui avulias täti, joka avasi oven - ja 4v säntäsi ensimmäisenä ulos ja kadulle. Saman tien kuului huppujen takaa kriiiiik - auton jarrutusääni. Selvisimme säikähdyksellä.
Ja auttaja oli edesmennyt Teija Sopanen.
Eli se oven avaaminen ei ole välttämättä hyvä juttu.
Teija Sopasessa ei ollut mitään vikaa.
Sen sijaan penskassasi, joka nelivuotiaana säntää kadulle kuin päätön kana. Normaali 4-vuotias todellakin osaa käyttäytyä liikenteessä toisin.
Mutta tietysti Sopasen olisi pitänyt tietää, että kersallasi on asperger, ADHD, erityisherkkyys jne.
Ei kyllä pidä paikkaansa. Lapset eivät hahmota liikennettä, esim. autojen nopeuksia ja kulkusuuntia. Tutkimusten mukaan vasta 12-vuotias hahmottaa liikenteen. Toki liikennekasvatusta pitää antaa koko ajan ja muistuttaa lapsille liikennesäännöistä, mutta nelivuotiaan säntääminen on ihan normaalia, vaikka kaikki nelivuotiaat eivät sitä tekisikään. Ihan syystä sen ikäisiä lapsia valvotaan. Jos "normaali" nelivuotias osaisi käyttäytyä liikenteessä, hänhän olisi jo kaiketikin valmis liikkumaan siellä yksin.
Voi jestas mitä paasaamista.
Normaali nelivuotias ei ryntää oven avautessa autotielle.
Se, että neurologisessa mielessä hahmottaa etäisyydet, osaa arvioida vauhdin jne. on IHAN ERI ASIA.
Miten uskallat påästää edes lapsesi kouluun kävelemään, jos hän ryhtäilee idioottina autotien puolelta toiselle.
Mutta ehkä sinun tapauksessasi vasta 12-vuotiaana.
https://yle.fi/uutiset/3-7663657
Suomalaiset eivät osaa, toteaa sen jo keittiömestarikin.
Ihmetyttää toi että eläkeläiset menee pankkikonttoriin jonottamaan juuri ruokatunnin aikaan. Harvoin siellä pitää käydä, mutta silloin, kun käy ei ole kiva että siellä on lauma mummoja ja pappoja kukin vuorollaan jaarittelemassa pankkivirkailijoiden kanssa.
Sama homma apteekissa, puhutaan jopa minuutteja apteekkihenkilön kanssa aivan joutavia hölynpölyjä kun varsinainen asia on jo hoidettu.
Sitten en käsitä liikenteessä, miksi pitää tukkia ohituskaista, vaikka oikeanpuolisella kaistalla olisi tilaa. Jos ohittaa, niin menis sitten ohi ja palais oikealle.
Se, että mennään heti puolustuskannalle, jos ystävällisesti huomautetaan esim. siitä, että tämän jälkikasvu on kiusannut omaa lasta. Ei osata ottaa vastuuta, vaan räjähdetään ja mennään usein henkilökohtaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
NOKU KAIKKI VAAN LÄHTEE LITOMAAN SIITÄ SAMANTIEN EIKÄ KATTO EDES PÄÄLLE KU SITÄ TARJOAA JA JOKU ÄÄLIÖ ON SÄÄTÄNY LAIN ETTÄ SITÄ HITON KUITTIA ON PAKKO TARJOTAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!
Ärsyttää, kun aina on joku tarjoamassa kuittia, ja sitten vetää kilarit. Ota lääkkeesi.
Vaikea tiivistää abstraktiksi esimerkiksi, mutta ihmetyttää ihmisten tarve julistautua ehdottomasti joksikin, mitä ei ole. Esimerkkejä (kaikki tosielämässä tapaamiani):
- absolutisti, koska juo vain pari annosta kerralla eikä ördää
- kasvissyöjät, jotka tosiasiassa syövät kaikkea muuta paitsi punaista lihaa tai joskus.kaikkea lihaa mutta "vain vähän"
-ihminen joka ei meikkaa, koska käyttää vain bb-voidetta, ripsaria, puuteria ja kulmakynää.
Ja siis meikkaa tai on meikkaamatta, en minä siitä välitä, mutta miksei sano juovansa/meikkaavansa/syövänsä lihaa vain vähän?
Vierailija kirjoitti:
tiedänäistä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieree ruokapöydässä. Vielä oikein työntää sitä pierua, hyvä ettei housuunsa, lauteille tai lattialle paskanna. Ällöttävää. Aivan sairasta. Ikää on 13v.Olisko sitä joku isompi poika tuupannut berberiin? Siinähän luulis menevän ilmaa suoleen.
Ap käy 13 vuotiaan pojan kanssa saunassa?
Onko pojalla myös iso k.ulli?
ii
Joku ääliö näkee saunomisenkin jonain seksuaalisena asiana.
Sitä paitsi sauna on pyhä eikä siellä pierrä. Tai muutenkaan sikailla.
Ihmisiä nyt on vaikka minkälaisia, mutta täällä sen sijaan ei kuitenkaan saa jutella kukaan kuin jostain jonninjoutavan harmittomista asioista ,ettei vaan kukaan herkkä saisi esim. pakkoruotsin vaihtoedot-keskustelusta mitään lopullisia traumoja tai psykooseja ja ettei vaan kenenkään mimosanherkkä sielumieli vaurioituisi, kun puhutaan jostain todellisesta ja aikuisten oikeasti asioista joista halutaan keskustella- joo " hakemaasi sivua ei löydä" .... Eli 'läpyläpy ja lässynlässyn'-vaan puhutaan nimistä, listataan (kuin pennut) sitä ja tätä jne. tai puhutaan jotain pierujuttuja niin ok.
Vähänkään jos mihinkään oikein asiaan mennään, niin heti onkin jo pääsy kielletty...
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka puhuvat aina omista vaivoistasn, ruoka-allergioistaan lounaalla. Työkaveri, joka aina ja joka paikassa selostaa pitkään ja yksityiskohtaisesti kaikki ruumiillisest vaivansa. Argh!!
Just noin!
Ja sitten myös se eri ruokien lihottavuus ja kuinka kauan pitää liikkua yms. kunnes se siinä lounaalla juuri ahdettavana oleva, ihan omavalintainen mättö ja jälkiruoka buffet-lounaalla on kulutettu. Siinä voi tosiaan ihan itse valita, mitä suuhunsa tunkee, eikä samaan aikaan ahmia jälkiruokaa ja voihkia, kuinka lihottavaa se taas on.
Tuollaisessa pöytäseurassa on epämiellyttävää syödä.
Ruoka joka menee turhaan roskikseen. Päivittäin ihmettelen työpaikkaruokalassa, miten keski-ikäiset ihmiset eivät tunne itseään, niin että tietäisivät paljonko ottaa ruokaa.
Yksi työkaverini jättää JOKA PÄIVÄ puolet kasviksista lautaselle, mutta jotenkin kummasti jaksaa syödä jälkiruuan. Kertoo varmaan lääkärillekin, ett lautasmallin mukaan, mutta jotenkin kummasti on 20 kiloa ylimääräistä vyötäröllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka puhuvat aina omista vaivoistasn, ruoka-allergioistaan lounaalla. Työkaveri, joka aina ja joka paikassa selostaa pitkään ja yksityiskohtaisesti kaikki ruumiillisest vaivansa. Argh!!
Just noin!
Ja sitten myös se eri ruokien lihottavuus ja kuinka kauan pitää liikkua yms. kunnes se siinä lounaalla juuri ahdettavana oleva, ihan omavalintainen mättö ja jälkiruoka buffet-lounaalla on kulutettu. Siinä voi tosiaan ihan itse valita, mitä suuhunsa tunkee, eikä samaan aikaan ahmia jälkiruokaa ja voihkia, kuinka lihottavaa se taas on.
Tuollaisessa pöytäseurassa on epämiellyttävää syödä.
Hups, pääasia jutusta unohtui kokonaan : )
Tarkoitin siis sitä, että miksi siinä pöydässä täytyy syödessä voihkia sitä syömänsä ruuan kaloripitoisuutta ja päivitellä, kuinka pitkään pitää liikkua, ja samalla kuitenkin itse on valinnut buffetista ne syötävät. Voisi sitten syödä reilusti ilman mesoamista kaloreista tai valita valittamista vähemmän aiheuttavaa syötävää.
ärsyttää ihmiset, jotka eivät sano HEI tai kiitos kassahenkilölle. minä sanon, vaikka olisin masentunut tai vittuuntunut.
Työkaveri, joka aina ja joka paikassa selostaa pitkään ja yksityiskohtaisesti kaikki ruumiillisest vaivansa.
Tähän voi auttaa toteamus, että olen ne jo kuullut, kerropa muista psyykkisistä ongelmistasi.
Wonder vaan kirjoitti:
Pienessä erikoisliikkeessä työskentelevänä ihmettelen kovasti sitä, kun moni asiakas kortilla maksaessaan ja tunnuslukua korttikoneelle naputellessaan laittaa kätensä suojaksi siihen koneen päälle, vaikka paikalla ei ole ketään muuta kuin hän ja minä.
Pelkääkö hän ihan tosissaan, että minä kuikuilisin hänen tunnuslukuaan? Ja mitä minä sillä tekisin? Eihän rikollinenkaan tee pelkällä luvulla mitään, jos kortti on asiakkaalla. Jos itsellä luottamus kaupan työntekijöihin olisi noin huono, en kyllä asioisi ollenkaan kyseisessä liikkeessä.
Tottumus on toinen luonto. Vai miten se meni. Parempi näin, kuin se, että jossain suuremmassa kaupassa tai automaatilla unohtuu suojata tunnusluku ja joku pöllii kortin ja tyhjentää tilin.
Pieree ruokapöydässä. Vielä oikein työntää sitä pierua, hyvä ettei housuunsa, lauteille tai lattialle paskanna. Ällöttävää. Aivan sairasta. Ikää on 13v.