Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KIrjastoon sakkoja 55€, voiko millään saada anteeksi?

Vierailija
05.06.2018 |

Ylimääräistä rahaa ei ole. Onko mitään mahdollisuutta saada mitätöityä sakko?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sakkoihin mitään hyvää syytä?

Vierailija
2/15 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Lainauskiellon voisi mielestäni antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sieltä kirjastosta. Veikkaan kuitenkin, ettet saa anteeksi kun olet itse kirjat unohtanut palauttaa.

Vierailija
4/15 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit maksaa osissa vähän kerrallaan.

Vierailija
5/15 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osamaksu

Vierailija
6/15 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastovirkailijana sanoisin, että kannattaa neuvotella kirjaston kanssa. Jos sinulla on esim. sairaalassa oloa tai vastaavaa ymmärrettävää syytä, uskoisin kirjaston joustavan asiassa. Tsemppiä :)

Vierailija
7/15 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet kerännyt tuollaisen summan sakkoa?

Vierailija
8/15 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhenee kolmessa vuodessa. Ota vauvalle oma kortti ja lainaa sillä sen aikaa

Vierailija
9/15 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ne anteeksi maksamalla ne

Vierailija
10/15 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kirjastoissa on surkea kontrolli. Eli vissiin kuka hyvänsä kirjastotyöntekijä voi noin vain mitätöidä vaikka kuinka suuret sakot. Joten toivottavasti sulla on hyvät välit johonkin kirjastotyöntekijään. Lahjo se.

Ja vaikka et maksaisi... niin mitä sitten edes tapahtuu? Tietääkö joku? Pistääkö kirjasto sen perintään? Vai joudutko vain lainauskieltoon mutta sakkoa ei itseasiassa tarvitse koskaan maksaa?

Itse pääsin joistain muutaman euron sakoista eroon kun hieman selitin kirjastotädille. Se ei edes jaksanut kuunnella mua, se vaan heti mitätöi mun sakot. Ai niin, ja toisella kerralla mun tuttavakirjastotäti mitätöi mun muutaman euron sakot vaikka olin jo maksamassa, mutta täti sanoi että mielellään se ne mitätöi.

Vierailija
11/15 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kirjastoissa on surkea kontrolli. Eli vissiin kuka hyvänsä kirjastotyöntekijä voi noin vain mitätöidä vaikka kuinka suuret sakot. Joten toivottavasti sulla on hyvät välit johonkin kirjastotyöntekijään. Lahjo se.

Ja vaikka et maksaisi... niin mitä sitten edes tapahtuu? Tietääkö joku? Pistääkö kirjasto sen perintään? Vai joudutko vain lainauskieltoon mutta sakkoa ei itseasiassa tarvitse koskaan maksaa?

Itse pääsin joistain muutaman euron sakoista eroon kun hieman selitin kirjastotädille. Se ei edes jaksanut kuunnella mua, se vaan heti mitätöi mun sakot. Ai niin, ja toisella kerralla mun tuttavakirjastotäti mitätöi mun muutaman euron sakot vaikka olin jo maksamassa, mutta täti sanoi että mielellään se ne mitätöi.

Kirjasto voi periä ne ja todennäköisesti laittaa jollekkin yhtiölle sen perintöön. Itse on hyväksynyt ne kirjaston maksut lainatessaan. 

Vierailija
12/15 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tiskillä on vanhempi kirjastossa työskentelevä täti, joka näyttää puutteessa olevalta, niin kysy että voitko maksaa luonnossa puuttuvan summan. virkailija sitten maksaisi puolestasi tuon summan.

Vierailija
13/15 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoni ap:lle, tasan tarkkaan tässä järjestyksessä:

1. Yritä huijata/keinotella sakot pois.

2. Yritä anella sakot pois.

3. Yritä jättää sakot maksamatta ikiajoiksi.

4. Yritä saada sakoille mahdollisimman paljon maksuaikaa.

Vierailija
14/15 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjasto voi periä ne ja todennäköisesti laittaa jollekkin yhtiölle sen perintöön. Itse on hyväksynyt ne kirjaston maksut lainatessaan. 

Täällä ei ainakaan mene perintään, tulee vaan lainauskielto jos ei maksa pois. Mutta varmaan jossain kaupungeissa voi mennäkin.

Vierailija
15/15 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee yleensä perintään jos ei palauta aineistoa.

Muuten voi lyhennellä pienillä summilla kuukaudessa.