Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-mies ei suostu tulemaan lastenvalvojalle

Vierailija
05.06.2018 |

Mitä tehdä? En saa sopimusta tehtyä enkä elatusapua. Kelakaan ei maksa kuin 3 kk takautuvasti ja erosta on jo useampi kuukausi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuteen

Vierailija
2/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostat kanteen. Minä olen eronnut viime vuoden marraskuussa ja oikeuteen menemme kolmen viikon päästä ja jos päätöstä ei saada aikaiseksi homma siityy taas ainakin kuukauden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältä saa takautuvasti kunhan ensi nostat sen kanteen ja niitä vaadit.

Vierailija
4/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojalle mennään vahvistamaan vanhempien tekemä sopimus. Jos vanhemmat eivät pysty sopimaan, silloin Asian päättää käräjäoikeus.

Vierailija
5/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika ja ilmoita se eksälle, kerro että aiot mennä sinne yksin, jos hän ei halua paikalle. Jos ex se tule paikalle, kysy sieltä miten edetään

Vierailija
6/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvoja voi tarkistaa isän tulot.

Meillä tosin kävi niin, että elatusavun nostaja maksoi itse oikeudenkäyntikulut. Hän ei vain ymmärtänyt, että ex on työtön.

Vierailija
7/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudesta saa rahaa aina.

Vierailija
8/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika ja ilmoita se eksälle, kerro että aiot mennä sinne yksin, jos hän ei halua paikalle. Jos ex se tule paikalle, kysy sieltä miten edetään

Ihan turhaa prosessin pitkittämistä. Lastenvalvoja ei voi tehdä asialle mitään. He vain vahvistavat vanhempien välisiä sopimuksia. Otat suoraan yhteyttä näihin asioihin perehtyneeseen juristiin. Oikeuden käynti on sinulle maksuton, koska edunsaaja on lapsesi.

Vierailija
9/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole joka tapauksessa se 224€ pienin? Ei niitä voi välttää maksamasta. Ulosoton kautta. Mee yksin lastenvalvojalle.

Vierailija
10/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tosin kävi niin, että elatusavun nostaja maksoi itse oikeudenkäyntikulut. Hän ei vain ymmärtänyt, että ex on työtön.

Tulot toki voi tarkastaa, mutta mitä hyötyä siitä aloittajalle on?

Vierailija
11/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole joka tapauksessa se 224€ pienin? Ei niitä voi välttää maksamasta. Ulosoton kautta. Mee yksin lastenvalvojalle.

Maksuvelvoitetta ei synny ilman sopimista, jossa on molempien osapuolten allekirjoitus.

Vierailija
12/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elatusmaksun nostajalle ei tule oikeudenkäyntikuja, kun haastajaksi merkataan edunsaaja eli lapsi. Lasten varattomuudesta johtuen nämä katetaan valtionvaroista.

Vierailija
13/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeuteen

Tiedä sitä sitten onko n. 150€/kk sen arvoista. Oikeudenkäynti viimeistään tuhoo vähäisetkin vanhempien välit. Ja siitähän ei kärsi kuin lapsi.

Vierailija
14/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin samassa tilanteessa. Ex ei tullut uusimaan 0 sopimusta ( hän ei siis itse edes joutunut maksamaan elareita). Sopimus vanheni tammikuussa.

Otin yhteyttä oikeusaputoimistoon joulukuun lopussa ja kanne exää vastaan nostettiin.

Päätös tuli maaliskuun lopussa. Exä yritti pakoilla joten kaikki haasteet ym pitkitti oikeudenkäyntiä.

Tärkeintä on se milloin kanne on nostettu, kela maksaa siitä asti takautuvasti.

Vierailija
15/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hiton 224e pienin? Pienin voi olla pyöreä nolla.

Vierailija
16/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on lapsen rahoja, totta kai sinun pitää nostaa kanne. Lastenvalvoja ei tosiaan nosta sormeaan vaan sinun on haastettava mies oikeuteen. Olisinpa minäkin tiennyt ettei se mene minun valmiiksi vähistä rahoista vaan asianomistaja on lapsi joka on varaton, niin olisin tehnyt samoin..

Välejä on tuossa enää turha miettiä, en sitten haastanut oikeuteen ja suostuin miehen maksamaan summaan, niin mitään hyvää ei siitä ole väleihin silti koitunut. Hän vain luulee että voi pompottaa minua muutenkin miten tykkää. Ottaa lasta luokse ihan miten sattuu ja ilmoittaa viime tingassa.

Muista että lapsella tulee isompana vielä enemmän kuluja. Jos haluaa vaikka mennä lukioon tai ammattioppilaitokseen, nekin maksavat. Älä ole nyt väärässä kohtaa ylpeä äläkä heikkokaan.

Vierailija
17/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit lapsen, jos et pysty huolehtimaan sen elatuksesta?

Vierailija
18/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teit lapsen, jos et pysty huolehtimaan sen elatuksesta?

Osittain samaa mieltä. Naisen tosiaan tulee miettiä miten pärjää lapsen kanssa yksin myös taloudellisesti vaikka periaatteessa se elatusvelvollisuus on myös sillä miehellä. Elatusapu on kulutustietoihin suhteutettuna riitämätön ja sen varaan ei voi mitään laskea.

Vierailija
19/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu olla WT?

Vierailija
20/23 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsesi huostaan, sillä hän ei ansaitse elämäänsä tuollaista äitiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi