Miten suhtaudut ihmiseen, joka puhuu politiikasta?
Kommentit (12)
Pidän sitä kiinnostavana. Puhun itsekin mielelläni politiikasta. Politiikka on osa jokapäiväistä työtänikin.
Ainoita, joiden kanssa kannattaa aikaa viettää, jos tapa keskustella on älykäs ja pohdiskeleva.
Jos taas kyse on kiihkeästä vaahtoajasta, joka puhuu halventavasti eri mieltä olevista, kierrän kaukaa.
Sillä ei ole sinänsä merkitystä, mikä on keskustelijan oma näkökulma, kunhan keskustelu on älykästä, ja toisenkin näkökulmaa pystyy ymmärtämään.
Pidän valveutuneena ja kiinnostavana, kunhan puhuu siitä paikassa jossa se ei ole "tabu", jossa odotetaan vältettävän mielipiteitä jakavia aiheita.
Suomessa minusta puhutaan politiikasta aivan liian vähän, se ikään kuin ei kiinnostaisi ihmisiä, vaikka koko yhteiskunta lopulta rakennetaan politiikan johdossa.
Riippuu siitä, miten puhuu. Jos perustelee kantansa, ei saarnaa eikä käännytä, ei hauku toisella tavalla ajattelevia, niin sitten hän on juuri kuin minä. Jos taas on päinvastainen tapaus eli käyttäytyy kuin av-palstan poliittinen kommentaattori, pyrin olemaan jossakin muualla.
Tykkäisin. Olen joskus jopa miettinyt, että etsiytyisin johonkin poliittiseen keskustelukerhoon.
Politiikasta laaja-alaisesti ymmärtävä ihminen on nykyään harvinaisuus.
Ei jaksa yhtään. Etenkään puoluepoliittisia näkemyksiä. Välitön turn off. Ei mitään eroa lahkolaisiin.
Suhtaudun moiseen ihmiseen, kuten omaa persettään kaivavaan lapseen. Kyllähän ihmisillä voi ja saakin olla poliittinen mielipide, mutta ei sitä tarvi olla muille esittelemässä.
Muuten olen sitä mieltä, että poliitikot tulisi hävittää maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudun moiseen ihmiseen, kuten omaa persettään kaivavaan lapseen. Kyllähän ihmisillä voi ja saakin olla poliittinen mielipide, mutta ei sitä tarvi olla muille esittelemässä.
Muuten olen sitä mieltä, että poliitikot tulisi hävittää maailmasta.
Ok, miten yhteiskunnalliset asiat tulisi mielestäsi hoitaa? Anarkia? Diktatuuri? Virkamiehistä koostuva harvainvalta?
Kaikki yhteiskunnalliset asiat on pohjimmiltaan politiikkaa. Aika vähäiseksi jää keskustelunaiheet jos kaikki politiikkaan liittyvä on kielletty.
Jopa puutarhanhoito sivuaa politiikkaa jos keskustellaan esim. haitallisista vieraslajeista ja niille kaavailluista kielloista. Säästä puhuminenkin saattaa helposti lipsahtaa ilmastonmuutokseen.
Riippuu siitä, kuinka paljon hän siitä puhuu ja millä kiihkeydellä.
Menee heti omaan kategoriaansa. Vältän, pidän outona.