Kommentoin aina puhelimeensa tuijottaville lastaan "hoitaville"
että lapsella ei taida olla kenttää. Laiminlyöminen ei voi olla vaikuttamatta lapsen kehitykseen vaikka ei lapsi sitä huomaakaan. Ja jo viisivuotiaanahan se saa oman taikalevyn elämänsä sisällöksi ;-(
Kommentit (30)
Joopa ja niin varmaan... ja sit sulla on sellanen punanen univormu kanssa ja hatussa kännykän kuva, jossa ruksi päällä sekä erotuomarin pilli, johon puhaltelet käskevästi :D
Vierailija kirjoitti:
Mä oon valitettavasti niitä äitejä, joita sun kommentointi ei kiinnosta, eikä provosoi. Tiedän itse, miten paljon panostan lapsiini ja raadan niiden eteen. Jos mulla on joskus hetki aikaa hengähtää ja lukea kännykällä vaikka uutiset, niin todellakin teen niin ilman mitään huonoa omaatuntoa. Tässä vanhemmuudessa on kokeiltu täydellistäkin uhrautumista ja usko pois, että olen lapsilleni parempi äiti näin. Voin järkyttää sua vielä lisää kertomalla, että aika usein lasten mentyä nukkumaan, nautitaan miehen kanssa vähän viiniä ja jutellaan kaikessa rauhassa aikuisten juttuja. Enkä tunne huonoa omaatuntoa siitäkään.
Sama. Lapset leikkivät puistossa keskenään ja minä voin lukea uutisia / facebookkia mitä vaan. Kukaan meistä ei nauti siitä jos seuraan perässä ja yritän osallistua leikkiin.
Minä en voi sietää niitä vanhempia jotka eivät anna lasten leikkiä vaan tunkevat väkisin mukaan! Ei luoja. "vautsi wau katsokaa lapset kun äiti laskee! Hei katsokaa wippii! Mitä sitten leikitään?? Hehe vika keinuilla on mätämuna hahaa äiti juoksee!" anna.niiden.lasten.olla.
On se kumma, kun nykyään ei saisi mitään hetkeä viettää omien juttujen parissa. Omassa lapsuudessani aamulla vanhempi aloitti aamun lukemalla lehteä, takapihalla oltiin niin että äiti kuikuili ikkunasta välillä, jos satuttiin olemaan jossain missä muitakin lapsia ja äitejä niin siellä lapset meni keskenään ja äidit höpöttivät. Uimassakin käytiin ilman aikuisia. Ja telkkariakin piti katsoa juuri sillä hetkellä, kun sieltä jokin ohjelma alkoi. Saati sitten äidin puhelinmaratonit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon valitettavasti niitä äitejä, joita sun kommentointi ei kiinnosta, eikä provosoi. Tiedän itse, miten paljon panostan lapsiini ja raadan niiden eteen. Jos mulla on joskus hetki aikaa hengähtää ja lukea kännykällä vaikka uutiset, niin todellakin teen niin ilman mitään huonoa omaatuntoa. Tässä vanhemmuudessa on kokeiltu täydellistäkin uhrautumista ja usko pois, että olen lapsilleni parempi äiti näin. Voin järkyttää sua vielä lisää kertomalla, että aika usein lasten mentyä nukkumaan, nautitaan miehen kanssa vähän viiniä ja jutellaan kaikessa rauhassa aikuisten juttuja. Enkä tunne huonoa omaatuntoa siitäkään.
Kannattaisi. Saattaa sosiaaliviranomaiset soittaa muuten kohta ovikelloa.
Siitä vaan, koska ne löytäisivät meiltä onnelliset lapset ja yhtä tyytyväiset vanhemmat ☺️ Ei liene rikos, että aikuisia kiinnostaa aikuisten jutut lastensaannin jälkeenkin.
Kommentoitko myös jalkakäytävällä pyöräilevälle täysi-ikäiselle? Siinä on sentään kyseessä lainrikkomus toisin kuin kännykän selaamisessa.
Ei lasta tarvitse jatkuvasti hoitaa, ei edes vauvaa. Tietty tarkkailu on riittävä.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas vien lapset puistoon, koska siellä ne keksivät tekemistä itsekseen ja lavereiden kanssa... Ja minulla on valvomisen ohessa hyvää aikaa selailla vauvapalstaa. 😊
Ei kun sinun pitää kulkea napanuora yhä kiinni lapsessasi! Siitä tulee emotionaalisesti vahingoittunut jos annat tehdä yhtään mitään ilman että olet vahtimassa vieressä.
Minua alkaa välillä ärsyttämään tämä kännykkä- ja somehysteria. Kaupungilla saa välillä pahoja katseita, kun rattaita kaupassa työntäessä selaa kauppalistaa. Kännykällä hoidetaan nykyään niin paljon asioita, ettei kukaan ulkopuolinen voi tietää onko siellä meneillään vauvapalstalla trollaaminen vai oikeasti tärkeän asian hoito.
Tai höpöttää muiden mammojen kans?