Miksi ei voi sanoa suoraan jos ei enää kiinnosta?
Ensin ollaan niin kiinnostunutta ja ehdotellaan kaikenlaista tekemistä ja yhtäkkiä lopetetaan yhteydenpito kun seinään.
Eikö vaan sen vertaa kiinnosta vai onko ideana kenties se, että kun ei suoraan sanota kiitos mutta ei kiitos, niin henkilö ajattelee että voi tarvittaessa myöhemmin pokkana ottaa yhteyttä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
ehdotellaan kaikenlaista tekemistä...mutta koskaan ei ehdotuksiin suostuta?
Muotoilin asian huonosti. Kyllä minä suostun, joten ongelma ei ole siinä.
Ei haluat vastata seurauksista, kun tuottaa toiselle pahaa mieltä, vaan jätetään mielummin toinen ihmettelemään missä meni vikaan.
En ymmärrä. Yksikään mies ei ole koskaan sanonut mulle suoraan ettei kiinnosta. Kaikki ovat vain kadonneet kuin tuhka tuuleen ensin luvattuaan vaikka mitä. Itse olen sanonut vaikka kuinka monelle että en ole kiinnostunut/en tuntenut kemiaa tms. Miksei miehillä ole munaa sanoa vaan pitää valehdella :(
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Yksikään mies ei ole koskaan sanonut mulle suoraan ettei kiinnosta. Kaikki ovat vain kadonneet kuin tuhka tuuleen ensin luvattuaan vaikka mitä. Itse olen sanonut vaikka kuinka monelle että en ole kiinnostunut/en tuntenut kemiaa tms. Miksei miehillä ole munaa sanoa vaan pitää valehdella :(
Tuntuu ihmeelliseltä että 30+ ikäiset miehet käyttäytyvät näin.
Eikö se ole aika suora ilmaisu ettei kiinnosta, jos ei ota mitään yhteyttä?
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan kirjaimmellisesti epäsuora, ja samalla pelkurin tapa. Sehän on vain mielipiteeni, miehenä. Ymmärrän toki, että se on helpompaa, ja myös jos nyt kuitenkin haluaa joskus uusintaa, joutuu varmaan paikkaamaan vähemmän, kuin jos olisi sanonut suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan kirjaimmellisesti epäsuora, ja samalla pelkurin tapa. Sehän on vain mielipiteeni, miehenä. Ymmärrän toki, että se on helpompaa, ja myös jos nyt kuitenkin haluaa joskus uusintaa, joutuu varmaan paikkaamaan vähemmän, kuin jos olisi sanonut suoraan.
Ei kai kukaan kiinnostu enää ihmisestä joka kertaalleen on tehnyt katoamistempun? En minä ainakaan. Aika urpo saa olla jos tuollaista kuvittelee.
Älyttömän lapsellista ensin esittää kiinnostunutta (koska miksi muuten se toinen olettaisi että jatkoa seuraa) ja sitten vaan kadota kuin tuhka tuuleen. Joskus käy esim. treffien jälkeen niin, ettei kumpikaan ota yhteyttä mikä on ihan ok, selvästikään kumpaakaan ei kiinnosta, eikä sitä tarvi erikseen selitellä. Mutta jos se toinen laittaa viestiä, on ihan törkeää olla vastaamatta, pitäis olla sen verran kanttia että kertoo siinä kohtaa toiselle, ettei kiinnosta enää jatkaa yhteydenpitoa.
Miten mustavalkoisia te oikein olette? Itse pidän yhteyttä ihmisiin sen verran kuin kiinnostaa. Osaan päivittäin ja osaan muutaman viikon välein. Jos jollain on mulle useammin asiaa niin ottaa puhelimen käteen ja soittaa, tai jopa KYSYY että missä mennään, jos tarkennusta kaipaa. Joskus joku yhteydenotto jää viimeiseksi, kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Miksi tästäkin pitää vääntää draamaa?
N30
Samaa mieltä, on eriasia jos esim treffeillä ei synkkaa, silloin lienee ihan ok ettei kumpikaan ota yhteyttä. Mutta muuten en näitä tuhkatuuleen katoamisia ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Miten mustavalkoisia te oikein olette? Itse pidän yhteyttä ihmisiin sen verran kuin kiinnostaa. Osaan päivittäin ja osaan muutaman viikon välein. Jos jollain on mulle useammin asiaa niin ottaa puhelimen käteen ja soittaa, tai jopa KYSYY että missä mennään, jos tarkennusta kaipaa. Joskus joku yhteydenotto jää viimeiseksi, kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Miksi tästäkin pitää vääntää draamaa?
N30
Et nyt ihan tainnut ymmärtää mistä tässä puhuttiin.
Vierailija kirjoitti:
N30
Eli susta on ok, että jos joku kysyy sulta, että missä mennään, sä jätät kokonaan vastaamatta ja jos se toinen siitä pahastuu, se on draaman vääntämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Tässä puhuttiin ghostaamisesta, eikö?
Osa naisista ei osaa oikein suhtautua siihen ettei miehellä kiinnosta. On tullut aika raivoisaakin palautetta itsellekin joskus.
Luulen, että osa miehistä mielummin vain sen takia "katoaa" kun eivät halua kuulla vastaanottoa.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Eli susta on ok, että jos joku kysyy sulta, että missä mennään, sä jätät kokonaan vastaamatta ja jos se toinen siitä pahastuu, se on draaman vääntämistä.
On eri asia olla vastaamatta suoraan kysymykseen kuin viestiin, jossa ei ole kysymystä.
Töykeä käytös on eri asia, mutta miksi joka kerta ”eron” pitäisi olla dramaattinen tunteiden tulkinta ja selittelysirkus?
Ei se laita mitään jos sitä ei kiinnosta. Ei auta kuin hyväksyä ja mennä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Kysymys taisi pikemminkin olla, että miksi ihmiset toimii näin? Raukkamaista ainakin minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Kysymys taisi pikemminkin olla, että miksi ihmiset toimii näin? Raukkamaista ainakin minun mielestäni.
Mun mielestä olisi kiusallista puida jokaisen säädön kanssa tunteet halki poikki ja pinoon, ennen kuin minkäänlaista suhdetta on edes muodostunut.
Kuten M35 sanoi, taitaa ongelma olla torjunnan sietämättömyydessä.
Joo, onhan toi ihan peemäistä. Mulle teki nettimies saman, kun oltiin suunniteltu yhtä projektia jo aika pitkälle. Mistään en olisi voinut päätellä, että tyyppi katoaa. (Vai kuoliko se; en ottanut selvää...)
Moni kyl ihmettelee ja loukkaantuu, jos ei enää vastaa/pidä yhteyttä, vaikka mitään suurta kiinnostusta ei olisi koskaan osoittanutkaan. Eikä puhuttu tapaamisesta tai yhdessä tekemisestäyms.
Tarkoitan sellaista, että aluksi vastailet ja juttelet kohteliaisuudesta niitä näitä, mutta toinen tulkitsee sen lähes seurusteluksi. Näistä takiaisista ei pääse eroon kuin blokkaamalla.
ehdotellaan kaikenlaista tekemistä...mutta koskaan ei ehdotuksiin suostuta?