Apua väsymykseen
Mikä auttaisi väsymykseen, sitä on joka päivä. Joskus jo heräämisestä asti, jos olen nukkunut vähän. Muuten se hiipii vähitellen päivän mittaan. Minulla on jonkin verran stressiä ja vietän suurimman osan ajastani yksin. Joskus lomilla näen vanhempia, sisaruksia ja lemmikkejä. Voiko väsymys johtua myös tuosta eli että on yksinäinen?
Kommentit (11)
Urheilu ja oikein syöminen. Ei herkkuja, eineksiä tai sokeria. Juomana vettä.
Ota tavaksi, että hikoilet joka päivä vaikka reippaalla kävelylenkillä, pyöräilemällä yms. Meditaatio ja stressin hallintaan erilaiset hengitys- ja rentoutustekniikat. Pidä huoli riittävästä unen määrästä. Älylaitteiden käytön vähentäminen. Ruokavalio kuntoon ja säännöllinen ateriarytmi. Lisää värikkäitä kasviksia joka ruokailuun. Tsemppiä väsymyksen selättämiseen!
Mittauta kilppariarvot, Hb, ferritiini ym
Ulkoilu, vitamiinit, kasvispainotteista ja protskua. Turha hiilarihöttö pois.
Tämä vuosi on karkiton vuosi ja olen myös aloittanut rautatablettikuurin. Otan yhden noin joka kolmas päivä. Tässä muutamia asioita, joita olen tehnyt. -ap
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilu, vitamiinit, kasvispainotteista ja protskua. Turha hiilarihöttö pois.
Joo, en syö juuri ollenkaan höttöä, lihaa joka päivä. Tykkään leikkeleistä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Mittauta kilppariarvot, Hb, ferritiini ym
Niin kai pitäisi mennä verikokeeseen.... Huomasin joskus viime syksynä, että en hengästy enää niin helposti ja jaksan pyöräillä jonkin tietyn matkan tuplasti nopeammin kuin ennen. Ajattelin siksi, että veriarvot ovat parantuneet. Mutta silti väsyttää. Ehkä ei kuitenkaan ihan samanlaista järkyttävää 247 -väsymystä kuin ennen. -ap
Poreberocca. Raitis ilma ja asunnon tuuletus, päiväunet jos pakko, riittävästi ja terveellistä ruokaa, maiseman vaihdos. Jos siis ei ole varsinaista sairautta epäiltävissä.
Vierailija kirjoitti:
Poreberocca. Raitis ilma ja asunnon tuuletus, päiväunet jos pakko, riittävästi ja terveellistä ruokaa, maiseman vaihdos. Jos siis ei ole varsinaista sairautta epäiltävissä.
Luulen, että johtuu osittain myös stressistä ja kouluahdistuksesta. Olen kuitenkin jo loppusuoralla. 👍 -ap
Up