Olen raskaana ja tekisi tällaisena kauniina kesäpäivänä hirveästi mieli kuohuviiniä
Kommentit (19)
Juo vissyä ja sitruunaa ja pikkusen jotain siman tyyppistä sekoitettuna.
Se kuusenkerkkäkuohari on oikeasti hyvän makuista.
Osta jotain alkoholitonta hyvää limua tai tee alkoholiton booli.
Sama täällä. Mutta oikeesti ne holittomat on aika hyviä monet. Toisin kuin holiton viini, se on kamalaa.
Henkel trocken alkoholiton löytyy ihan prismasta. Saa myös sen 2 dl puteli joka just passeli. Hinta alle 2e.
Vierailija kirjoitti:
Se kuusenkerkkäkuohari on oikeasti hyvän makuista.
Mistä sitä saa?
Minulla alavatsakipuja. Menkkojen pitäisi kohta alkaa, mutta jännään raskautta. Mulla tekisi mieli vetästä lärvit, mutta odottelen niitä menkkoja ensin. :-D
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tehä lapsia, jos tuottaa vaikeuksia olla ilman alkoholia edes sitä raskausaikaa. Olisit hankkiutunut viinan himoistasi eroon hyvissä ajoin ennen raskautta, nii ei ois nyt noi vaikeaa.
Kaikilla vaan ei ymmärrys riitä näihin juttuihin. Tosikko. Mielihän saa tehdä vaikka kuraa jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tehä lapsia, jos tuottaa vaikeuksia olla ilman alkoholia edes sitä raskausaikaa. Olisit hankkiutunut viinan himoistasi eroon hyvissä ajoin ennen raskautta, nii ei ois nyt noi vaikeaa.
Kaikkia ei todellakaan oo huumorintajulla siunattu... Otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Jep! Pitäisi aina mennä lapsi edellä eli miettiä onko tuleva lapsi vain "pelinappula" vai rakastaako häntä oikeasti eli yrittää suojella haitallisilta/vaarallisilta aineilta kaikintavoin.
Lehtikuohu myös hyvä holiton vaihtoehto.
Alkoholiton olut maistui raskausaikana todella hyvältä ja en normaalisti edes pidä oluesta.
En ole muuten alkoholin ystävä, melkeinpä absolutisti, mutta kyllä olisi tehnyt mieli korkata joku pullo loman alun kunniaksi :D Alkoton siideri on kaapissa, ehkä juon sen, tai jää kaappiin kun menee "himo" ohi.
Kivittäkää vapaasti, mutta lasillisen silloin tällöin voi kyllä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kivittäkää vapaasti, mutta lasillisen silloin tällöin voi kyllä ottaa.
Niinpä. Itsekin "jouduin" tänään juomaan alkoholia sisareni yo-juhlissa. Olen 7 viikolla raskaana mutta ei haluta vielä kenenkään tietävän. Ja jos olisin ottanut alkoholitonta äitini olisi tivannut syytä siihen asti että olisi ollut pakko tunnustaa mistä johtuu. Ja sitten siitä olisikin saanut tietää samalla hetkellä koko suku ja sisareni suuri päivä olisi ollut pilalla.
Pienemmän haitan kautta mentiin ottamalla pari kulausta kuohuvaa.
Sama täälä ja myös kylmä rosee maistuisi. Alkoholittomat kuohuviinit on kaikki aivan liian makeita minun makuuni.
Jos raskaus on jo pitkällä, kyllä sinä sen yhden lasin voit ottaa. Ennen Naikkarilla aina annettiin ennenaikaisiin supistuksiin konjakkia, se oli ihan normaalia v.1969. Osastoillakin oli aina lääkekaapissa sairaalakonjakkia, sillä vältettiin jo alkoholisoituneiden delirium-kohtaukset. Jos he eivät saaneet viinaa, saattoi vaikka hypätä Meilahden sairaalan parvekkeelta. Sitten ne parvekkeet lukittiin. Alkuraskaudessa ei yhtään alkoholia, kiitos ei !
Yksi lasi ei vaikuttaa mihinkään. Ottaa ja nautti elämästä
Ei yhtään lasillista! Ei missään vaiheessa raskautta! Paitsi alkoholitonta.
Osta holitonta. Sitä saa ruokakaupoistakin.