Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja, miksi retostelet oppilaiden ”tyhmyydellä” facessa?

Vierailija
01.06.2018 |

Minulla on fb:ssä muutamia (n.6) opettajaa kaverina. Taas päivitellään, kuinka oppilaat on niin tyhmiä, eivät opi mitään, saavat hylättyjä kursseista.

Miksi sinä opettajana teet tätä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäisepä niiltä että miltä tuntuu olla niin huono opettaja, ettei saa ketään oppimaan mitään..

Vierailija
2/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan hauku oppilaita. T. Ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ovat pahimipia koulukiusaajia. Lapsena on kiusattu muita ja nyt aikuisena jatketaan lasten kiusaamista ja vähättelyä sekä toki opettajien huoneessa kiusataan toisia opettajia. Ammatiin hakeutuu vallanhimoiset ja käskemistä rakastavat mulkut, jotka kuvittelevat olevansa aina oikeassa.

Vierailija
4/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettelisin kyllä screenshotteja näiden pomoille ja/tai tekisin asian julkiseksi. Törkeää käytöstä, ykkösen ehdotus hyvä.

Vierailija
5/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettelisin kyllä screenshotteja näiden pomoille ja/tai tekisin asian julkiseksi. Törkeää käytöstä, ykkösen ehdotus hyvä.

Oon miettinyt, et jotenkin tää pitäis heille ilmaista, mutta kun kyseessä ”tuttuja” eikä omia lapsia vielä ole, niin en ole lähtenyt tästä viemään asiaa eteen päin. Kerran yksi matikan opettaja laittoi kuvan väärin lasketusta laskusta, jolle oli antanut 0 pistettä.

-ap

Vierailija
6/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat ovat pahimipia koulukiusaajia. Lapsena on kiusattu muita ja nyt aikuisena jatketaan lasten kiusaamista ja vähättelyä sekä toki opettajien huoneessa kiusataan toisia opettajia. Ammatiin hakeutuu vallanhimoiset ja käskemistä rakastavat mulkut, jotka kuvittelevat olevansa aina oikeassa.

Totta joka sana. Lisäisin vielä, että työyhteisössä kiusataan ihan kaikkia, mutta rankimmin niitä ”alempiarvoisia”, esim. koulunkäynninohjaajat, keittiön työntekijät, siistijät, ippe-tädit ovat näiden akateemikkojen mielestä vapaata riistaa.

Vierailija
7/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan totta. Positiivisena poikkeuksena mainitsisin alta viisikymppiset miespuoliset aineenopet. Heissä on paljon fiksua ja kilttiä porukkaa: sijaiset, siistijät, atk-tukihenkilöt ja muut otetaan kunnon toverihengessä mukaan joukkoon ja heistä tarvittaessa myös huolehditaan. Pahimmat tapaukset löytyvät luokanopepuolelta, varsinkin, jos kyseinen opettaja kuvailee itseään "sosiaaliseksi" ja "kasvattajuutta painottavaksi".

t. sijaisope + itsekin opettajan lapsi

Vierailija
8/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt, et jotenkin tää pitäis heille ilmaista, mutta kun kyseessä ”tuttuja” eikä omia lapsia vielä ole, niin en ole lähtenyt tästä viemään asiaa eteen päin. Kerran yksi matikan opettaja laittoi kuvan väärin lasketusta laskusta, jolle oli antanut 0 pistettä.

-ap

Nimettömänä näyttökaappauksia koulujen rehtoreille, vaikkapa tätä varten luodulla sähköpostilla. Et tule jäämään ikinä kiinni, jos et itse myönnä. 

Vierailija
9/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat opettajaystäväni eivät hauku oppilaitaan. Ennemminkin kannustavat.

Vierailija
10/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat opettajaystäväni eivät hauku oppilaitaan. Ennemminkin kannustavat.

Oppilaan yksityisyyden suoja rikkoutuu myös silloin. On tämä opettajien medialukutaito kyllä olematonta.

Vierailija
11/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivatko ylikuormittuneita tai ammattiinsa kyllästyneitä? Eivät hyvin voivat ja alastaan pitävät opettajat noin toimi.

Vierailija
12/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä vaikutat mukavalta ja herttaiselta ihmiseltä.

Minä arvostan opettajia, jotka joutuvat opettamisen lisäksi kasvattamaan turhan monen kauhuperheen lapsosia.

N, en onneksi opettaja

Vierailija
13/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on fb:ssä muutamia (n.6) opettajaa kaverina. Taas päivitellään, kuinka oppilaat on niin tyhmiä, eivät opi mitään, saavat hylättyjä kursseista.

Jep. Lisäksi haukutaan, kuinka huonoja vanhempia on ja oppilailla köyhien vaatteet. Minäkin olen facessa ihmetellyt samaa.

Vierailija
14/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ko denkin julkaisussa, joka koskee koulua, opettajat riitelevät keskenään. Äkkiä en toista ammattia keksi, missä moista tapahtuu.

Joskus olenkin kysynyt, että eikö kouluissa mikään ole enää hyvin? Kaikki huonoa ja negatiivista.

Vierailija
15/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysäisepä niiltä että miltä tuntuu olla niin huono opettaja, ettei saa ketään oppimaan mitään..

Meillä oli lukiossa sellainen saksan opettaja, että hänellä oli surun päivä, kun yksi oppilas oli kirjoittanut b:n. Se oli ensimmäinen kerta hänen silloin yli 25 vuotisen opettajauransa aikana, kun joku kirjoittaa saksan kielestä huonomman kuin C. Kyseessä vielä pienimaaseutulukio, johon pääsi kaikki ne halukkaat, joilla oli yli 6,5 keskiarvo. Koska pienen koulun takia valinnaisainetakin oli vähän, saksan valitsi joka vuosi n. 80 % lukiolaisista. Voi sanoa, että siinä oli kyllä hyvä opettaja. Oli kyllä paras opettaja. Opetti myös ruotsia ja sai heikoimmatkin oppimaan perusteet.

Vierailija
16/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 lisää, että opettaja syytti itseään, että onko hänellä ote kadonnut vai mikä, kun se b-lipsahdus tapahtui.

Vierailija
17/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Lisäksi haukutaan, kuinka huonoja vanhempia on ja oppilailla köyhien vaatteet. Minäkin olen facessa ihmetellyt samaa.

Kyllä täytyy vain todeta, että ikävää jos on tullut tällainen uusi sukupolvi somettajaopeja.

Vierailija
18/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täytyy vain todeta, että ikävää jos on tullut tällainen uusi sukupolvi somettajaopeja.

Juu, tuntuu että opettajat rökittelevät toisiaan somessa kuinka tyhmiä ja huonoja oppilaat ovat kun eivät tajua omaa parastaan.

Vierailija
19/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monta kymmentä opettajaa facessa kaverina, ja yksikään ei hauku koskaan oppilaita, ei vanhempia, ei vaatteita, eikä riitele keskenään. Koskaan. Joskus joku täysin nimettömänä mainitsee jonkun hassun lausahduksen kokeessa tms, mutta se ei millään tavalla riko kenenkään yksityisyyden suojaa, eikä siinä ole tarkoitus ketään haukkua. Yleensä juuri sellaisella huumorilla höystettynä, että tämäkö on minun opetukseni taso.

Vierailija
20/21 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen todella paljon opettajia. Eikä kukaan hauku oppilaitaan somessa. Kirjoittavat lämpimästi heistä jos kirjoittavat. Ja siis ilman mitään nimiä tai kuvia eli ketään ei voi tunnistaa. Oma puolisoni on myös opettaja ja saattaa kyllä kotona mainita jos on ollut raskas päivä tms mutta ei koskaan puhu oppilaista nimillä. Somessa ei kirjoita heistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi