Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä on saanut alkunsa tämä lasten opettajien juma**ton lahjonta?!

Vierailija
01.06.2018 |

Aikanaan kun itse olin ala-asteikäinen, lähestulkoon jokainen lapsi vei opelle keväällä yhden ruusun, siinä se. Ja varmaan opellekin mukavampi tapa kuin 24 krääsäpakettia, kiusaannuttavaa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja paras lahja ois jo lukuvuoden alussa annettu ennakkolahjakortti, jossa luvataan työrauhaa ja hyviä oppimistuloksia koko vuodeksi.

Vierailija
2/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä saanut alkunsa, mutta ko minun lapsuudessa -80luvulla oli tapana lahjoa esim juuri kukka+ruukku tms.

Itse ostan lapsen opelle tomaatin- ja yrttitaimen. Nämä nättiin lahjakassiin sekä kortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritettävätkö lahjattoman mölyapinan vanhemmat ostaa opettajaa hiljaiseksi ja hankkia jälkeläiselleen ansiottomia arvosanoja?

Vierailija
4/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritettävätkö lahjattoman mölyapinan vanhemmat ostaa opettajaa hiljaiseksi ja hankkia jälkeläiselleen ansiottomia arvosanoja?

Juu, en tiedä mikä tässä on takana. Jotenkin epäsuhtainen asetelma mielestäni, ei kaikilla olisi varaa kilpavarustella opettajaa. Onko niin että se joka ostaa mahtavimmat lahjat opettajille, odottavat myös niitä hyviä arvosanoja/erityiskohtelua lapsilleen? Fiksu opettaja tietysti kieltäisi lasten vanhemmilta että eivät toisi mitään lahjuksia. Ja....luetaanko tämä tosiaan virkamiehen lahjonnaksi?

Vierailija
5/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin rasittavaa ja roskiin menee samantien kaikki lahjukset.

- ei lahjottavissa oleva ope -

Vierailija
6/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin rasittavaa ja roskiin menee samantien kaikki lahjukset.
- ei lahjottavissa oleva ope -

Laita kierrätykseen kuitenkin..tai jaa ystäville/sukulaisille

Vierailija
7/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luokalla oli poika jonka vanhemmat on paikkakunnalla tunnettuja kultaseppiä ja poika antoi sellaisia 300-500€ maksavia lahjoja opettajalle. Taisi paukahdella lahjonnan rajat yli 

Vierailija
8/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselkaapas huvikseen fb:n askartelupaskarteluryhmiä, niistä löytyy ties mitä, joka löytää tiensä koulun roskikseen heti kevätjuhlan jälkeen.

Paras oli kirja, joka oli taiteltu sydämeksi. Oli vielä "paniikkilahja", kun jotain on pakko viedä. Ja mammojen kommentit: Voi kuinka hieno, tuohon ope voi laittaa muiden lasten tekemät kortin. Juu, ihan varmaan. 😂

Vierailija
9/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on siitä, että oppilaat ja ainakin osa vanhemmista haluaa oikeasti muistaa sitä henkilöä, jonka kanssa ovat viettäneet suurimman osan arjestaan. Ei kyse ole mistään lahjomisesta vaan ihan aidosta halusta muistaa opettajaa. Ei sitä ole pakko tehdä ja lahjat voivat olla myös "hankalia" opettajalle, mutta taustalla on kuitenkin yleensä aito halu antaa lahjoja. Ihan samalla tavalla lapset haluavat viedä lahjoja kavereiden synttäreille tms.

Vierailija
10/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysehän on siitä, että oppilaat ja ainakin osa vanhemmista haluaa oikeasti muistaa sitä henkilöä, jonka kanssa ovat viettäneet suurimman osan arjestaan. Ei kyse ole mistään lahjomisesta vaan ihan aidosta halusta muistaa opettajaa. Ei sitä ole pakko tehdä ja lahjat voivat olla myös "hankalia" opettajalle, mutta taustalla on kuitenkin yleensä aito halu antaa lahjoja. Ihan samalla tavalla lapset haluavat viedä lahjoja kavereiden synttäreille tms.

Sama siis kun myös kaikille luokkatovereille hankittaisiin lahjus....Ja opettajahan tekee työtään, eli saa siitä kohtuullisen korvauksen ja huippulomat. Joku sanoikin tuolla jo että fiksu opettaja kieltäisi että kukaan ei toisi mitään ja jos jotain tahtoisi tuoda niin maks. sen ruusun. Oudoksi on mennyt kyllä homma tältä(kin) osin. Ja joo, mulla on lapsia, mutta täysi-ikäisiä ja sillä ruusulla ihan muistettiin silloin opea, kuten muutkin lapset.

Vierailija
11/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukkuinen kirjoitti:

Mun luokalla oli poika jonka vanhemmat on paikkakunnalla tunnettuja kultaseppiä ja poika antoi sellaisia 300-500€ maksavia lahjoja opettajalle. Taisi paukahdella lahjonnan rajat yli 

No hui, todellakin! Vaikuttiko pojan arvosanoihin tai oliko ope muuten mielinkielin?

Vierailija
12/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä outoa tässä lahjomisessa on, että se ei ole mitenkään vastavuoroista.

Olisi kivaa, jos ope joskus olisi tehnyt lapsille vaikka kortit . Ei tietysti mitään suurta voi koko luokalle antaa.

Vierailija
13/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitänyt rahallisen arvon rajana n. 10€/opettaja. Tänä vuonna ostin Brunnbergilta käsintehtyjä suklaakonvehteja pienen rasian, lisäksi yksi ruusu. Ei jää turhaa krääsää.

Toisinaan lapsen luokalla on kerätty yhteisesti 3-5 €/lapsi ja hankittu opettajalle joku lahjakortti, esim. kauneushoitolaan tai johonkin aktiviteettiin. Silloin ollaan viety vaan kortti.

Vierailija
14/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä outoa tässä lahjomisessa on, että se ei ole mitenkään vastavuoroista.

Olisi kivaa, jos ope joskus olisi tehnyt lapsille vaikka kortit . Ei tietysti mitään suurta voi koko luokalle antaa.

Meidän koulussa alakoulun opettajat ovat näin tehneetkin. Ja todistuksen mukana on saattanut olla vielä tarra tai kiiltokuva lisäksi. Ja opettaja on siis oikeasti kirjoittanut jonkin lapselle henkilökohtaisesti osoitetun tervehdyksen.

Vierailija
15/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pitänyt rahallisen arvon rajana n. 10€/opettaja. Tänä vuonna ostin Brunnbergilta käsintehtyjä suklaakonvehteja pienen rasian, lisäksi yksi ruusu. Ei jää turhaa krääsää.

Toisinaan lapsen luokalla on kerätty yhteisesti 3-5 €/lapsi ja hankittu opettajalle joku lahjakortti, esim. kauneushoitolaan tai johonkin aktiviteettiin. Silloin ollaan viety vaan kortti.

Kiva tuo yhteiskeräysidea!

Vierailija
16/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikkein fiksuinta olisi kerätä yhteinen lahjakortti, jokainen joka haluaa tuo tiettyyn päivään mennessä 1-3€, se joka ei halua tai pysty tuomaan, ei tuo. Yhteiseen korttiin, kiitos, että jaksoit meitä 4b.

Sama lasten syntymäpäivinä, luokka, eskariryhmä tms kerää yhteisen lahjan. Ei tule krääsää nurkat täyteen, eikä kilpavarustelua, kuka lahjoi eniten.

Vierailija
17/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin suomalaista junttikäytöstä tuokin, että opettajan muistaminen on muka lahjontaa. Pysykää kuopissanne.

Vierailija
18/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin suomalaista junttikäytöstä tuokin, että opettajan muistaminen on muka lahjontaa. Pysykää kuopissanne.

Höpöhöpö. Sitähän se on. Oli juntti tai ei.

Vierailija
19/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kaikkein fiksuinta olisi kerätä yhteinen lahjakortti, jokainen joka haluaa tuo tiettyyn päivään mennessä 1-3€, se joka ei halua tai pysty tuomaan, ei tuo. Yhteiseen korttiin, kiitos, että jaksoit meitä 4b.

Sama lasten syntymäpäivinä, luokka, eskariryhmä tms kerää yhteisen lahjan. Ei tule krääsää nurkat täyteen, eikä kilpavarustelua, kuka lahjoi eniten.

Surullista vähävaraisille perheille.

Vierailija
20/37 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokainen voi antaa mitä haluaa kiitokseksi. Kortti on kiva, mutta en minä nyt krääsäksi sanoisi vaikkapa lomalukemista varten annettua kympin lahjakorttia, laadukasta suklaata, apteekin aurinkovoidetta, käsivoidetta, kivaa pakettia nättejä lautasliinoja ja kertakäyttölautasia grillikauden varalta tms.

Ne tulee kaikki ennemmin tai myöhemmin käyttöön.

Ja mitä ihmeen lahjontaa siinä todistusten annon yhteydessä annettavalla pikkulahjalla muka tekee? Numerot on päätettu JO!

Fiksut ymmärtävät kiittää ja huomioida. Niin se oli jo minun lapsuudessani 1970-luvulla, vein opettajalle aina jonkun kukan ja isompana keräsimme luokan oppilaiden kesken lahjakortteja opettajille.

Ihmettelen, missä ap ja moni muu tässä ketjussa on varttunut ja koska, jos teille tuo on muka UUSI käytäntö!

Nainen vm 1967

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi