Peruskoulun luokkaretki
Linnanmäen reissu on oppilaalle "ilmainen". Eväät saa koulusta, Linnanmäellä voit käydä muutamassa ilmaisessa laitteessa, mutta jos haluat mennä muihin laitteisiin, oppilas joutuu itse (hänen perheensä) kustantamaan rannekkeen. Sääntöjen venytystä parhaimmillaan ja vanhemmat kilttinä maksaa ne rannekkeet, jotta reissusta ei tylsä! Muutenhan siellä saisi ilokseen vain kävellä muina miehinä tuntikausia ja katsoa kun muut pitävät hauskaa.
Kommentit (25)
Meidän lasten luokilla selvät pelisäännöt. Koulu ei kerää rahaa, vanhemmat halutessaan voivat kerätä. Pääasia, että kaikki oppilaat saavat osallistua, vaikka kaikki eivät kustannuksiin osallistuisikaan. So simple.
Kun mä olin joskus luokkaretkellä niin saatiin koulusta ihan rannekkeet että ei tarvinnut itse niitä maksaa.
MYÖHÄSSÄ
Oi voi. Meillä kävi lapsi kuudennella luokalla Englannissa, ihan jouduttiin reissu maksamaanitse plus lisäksi osuutemme opettajien matkasta
Prototyyppi kirjoitti:
Meillä toi hoidettiin niin, että luokka keräsi rahaa pitämällä koulussa buffaa, myymällä keksejä jne. Toki tuossakin tarvitaan vanhempien panostusta (esim. leipomiset buffaan, arpajaisvoittojen kerääminen...)
Saivat kerättyä rahaa niin, että pääsivät kutosella sekä leirikouluun että Linnanmäelle. Linnanmäki-reissu sis. rannekkeet, matkat julkisilla sekä ruokakupongin alueen ravintolaan. Kupongilla sai valita burgeri-aterian, salaattia tai pizzaa + juoman.
Tämä. Kerätään yhteistäpottia eikä erotella ketään ulos. Tämä on myös yritys satsata ryhmähenkeen ettei kukaan jää ulos. Koulun pitäisi ehdotella erilaisia kohteita joihin kaikki pääsee osallistumaan
No ilmankos ei ole rahaa rannekkeisiin.