Amk harjoittelijan palkka
Paljonko on mielestäsi sopiva palkka Amk insinööri harjoittelijalle? Haluaisin kuulla mielipiteitä että mitä yleensä maksetaan ja suhteuttaa omaa palkkatasoani yleiseen käytäntöön. Liiton ohjeiden mukaan pitäisi maksaa nimittäin paljon enemmän kuin minulle maksetaan.
Kommentit (11)
Olen amk-harjoittelija ja teen kaiken muun palkatta, mutta leirityöstä saan palkan, että silleen. Ei todellakaan saa aina palkkaa, ja meillä ainakin osa harjoitteluista on tehtävä ilman palkkaa.
Liittohan suosittelee ihan mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
:D
Puolet ei saa lainkaan paikkaa ja aniharva saa palkkaa. Päättele siitä.
Eli jos minulle maksetaan 1400e palkkaa kuukaudessa niin olenko siis hyvässä asemassa? Liiton mukaan pitäisi maksaa yli 2 tonnia ja tietysti mielelläni sen ottaisin. En kuitenkaan koe että minulla olisi mahdollisuuksia neuvotella asiasta kun vasta aloitin harjoittelun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Liittohan suosittelee ihan mitä haluaa.
Ja kun ei ole voimassaolevaa tessiä niin kuuluu itse vaatia suosituksen mukaista palkkaa.
Itse sain tradenomiopiskelijana harjoittelusta 2200 €/kk. Tiedän, että riippuu kyllä paljon alasta ja firmastakin. Palkattomia harjoitteluja teetetään edelleen etenkin suosituissa tehtävissä kuten markkinointi ja HR.
Osoitat ensin että susta on hyötyä sen verran että sulle voi maksaa kunnon liksaa ja hiukan meriittiä keränneenä sitten vaan neuvottelemaan.
Palkalliset harjoittelupaikat on suosituilla aloilla tosiaan kiven alla. Julma fakta
Meillä maksetaan amkhon pyrkivälle amiskundille 1900€/kk, tekee 37.5h/ viikossa.
Apumiehen toimii ja on ihan törkeen hyvä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain tradenomiopiskelijana harjoittelusta 2200 €/kk. Tiedän, että riippuu kyllä paljon alasta ja firmastakin. Palkattomia harjoitteluja teetetään edelleen etenkin suosituissa tehtävissä kuten markkinointi ja HR.
Ootko it-trade? Moni valmistunut trade tekee töitä 2200 euroa pienemmällä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Osoitat ensin että susta on hyötyä sen verran että sulle voi maksaa kunnon liksaa ja hiukan meriittiä keränneenä sitten vaan neuvottelemaan.
Palkalliset harjoittelupaikat on suosituilla aloilla tosiaan kiven alla. Julma fakta
Juuri palkallisten, hyvien harjoittelupaikkojen täydellisen puuttumisen takia vaihdoin yliopistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet ei saa lainkaan paikkaa ja aniharva saa palkkaa. Päättele siitä.Eli jos minulle maksetaan 1400e palkkaa kuukaudessa niin olenko siis hyvässä asemassa? Liiton mukaan pitäisi maksaa yli 2 tonnia ja tietysti mielelläni sen ottaisin. En kuitenkaan koe että minulla olisi mahdollisuuksia neuvotella asiasta kun vasta aloitin harjoittelun.
Ap
Todella hyvähän tuo on. Olisit vaan kiitollinen, että sulle maksetaan jotain. Opiskelusta ei yleensä makseta ja sitähän harjoittelukin on.
Puolet ei saa lainkaan paikkaa ja aniharva saa palkkaa. Päättele siitä.