Ärsyttää kun meillä täällä töissä koko ajan kerätään rahaa erilaisiin muistamisiin!
Iso työporukka, joten ihan koko ajan on menossa joku keräys! "Jaska 50 v., Mirkku eläkkeelle, Virpi sai vauvan, Viivi sai vauvan, Maikki sai vauvan, Keken poika pääsi ylioppilaaksi, Kirsin äiti kuoli, Jonna 40 v., Jasmin 30 v., Hellu 60 v., Päivi meni naimisiin...." Siis ihan järjettömästi kaikkea koko ajan. Olen päättänyt että en laita rahaa oikeastaan enää mihinkään keräyksiin, toki nyt joihinkin. Työnantajalle yritin ehdottaa että eiköhän sitä rajaa nyt johonkin voitaisi vetää, tai päätetään vain että ei muisteta ketään! Ei tainnut ottaa ehdotus tulta siipiensä alle....
Mitä muut olette mieltä?
Kommentit (13)
Omassa työpaikassani sama juttu. Kiusallisen siitä tekee se, että keräysrahaa ei sujauteta kirjekuoreen, vaan annetaan asiaa hoitavan henkilön kouraan. Tuntuu turhalta kustantaa ison toimiston merkkipäiviä, kun kaikkia en edes tunne..
Samaa mieltä. Miten mulle kuuluu jonkun työkaverin lapsen yo-juhlat, vaikka lapsi onkin toisinaan meillä töissä apulaisena? Ei ole edes vakkariporukkaa. Mutta meiltä työntekijöiltä joku oli keksinyt kerätä siihenkin rahaa. En itse ainakaan odottaisi työkavereilta yo-muistamista, eri asia, jos pomo haluaisi jotain antaa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Miten mulle kuuluu jonkun työkaverin lapsen yo-juhlat, vaikka lapsi onkin toisinaan meillä töissä apulaisena? Ei ole edes vakkariporukkaa. Mutta meiltä työntekijöiltä joku oli keksinyt kerätä siihenkin rahaa. En itse ainakaan odottaisi työkavereilta yo-muistamista, eri asia, jos pomo haluaisi jotain antaa.
No en minäkään! En tykkää tavasta. Oikein jo kauhistuttaa kun täytän 50 v., silloin mullekin kerätään (mutta onneksi vielä aikaa). Täytyy varmaan kieltää että en tahdo.
Ap
Minä olen lakannut osallistumasta moisiin, ellei kyseessä ole oikeasti minulle läheinen työkaveri. Tällaisessa 700 henkilön puljussa niitä keräyksiä todellakin riittää.
Hankkikaa itsetunto ja selkäranka. Elämä on pirun paljon helpompaa silloin.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäköhän tällä meinasit?
Vaihtoehto on, että alkaa itse keräämään noita rahoja ja sitten unohtaa osallistua. Pitää vaan elämää kuinka tärkeä on on Matin kissan pentueen syntymä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lakannut osallistumasta moisiin, ellei kyseessä ole oikeasti minulle läheinen työkaveri. Tällaisessa 700 henkilön puljussa niitä keräyksiä todellakin riittää.
Samoin. Hirvee määrä kuluis rahaa jos jokaiseen keräykseen osallistuisi! Eikä todellakaan ole henkilökohtaista ketään kohtaan, ärsyttää vaan kun koko ajan menisi rahaa näihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäköhän tällä meinasit?
En osallistu, kiitos. Eikä välitä seläntakana supattelijoista.
Olipa vaikeeta, ehkä jengin pitäisi vielä hankkia aivot.
Joo, sama täällä. Ei kiinnosta osallistua, ei muutenkaan inspaa koko työpaikka eikä ihmiset täällä, hyiiii :/
Meillä työnantaja maksaa kakkukestit ja laittaa tyhykuluihin. Tosin meillä juhlitaan vain pyöreitä syntymäpäiviä ja eläkkeellejäämisiä. Naimisiinmenijät, kihlautujat, lisääntyjät ja välisyntymäpäivät juhlitaan niin, että sankari tarjoaa pullat, jos haluaa juhlia työkavereiden kanssa. 14 hengen toimisto. Tosin miesvaltainen ala, joten kaikenmaailman kissanristiäiset jäävät juhlimatta.
Hahah :D Meillä ihan sama. Jatkuvasti jotain keräyksiä. Olen laittanut niihin jonkun 50senttiä. En jatkuvasti halua laittaa mitään viittä euroa.