Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai että jos mitta rinnan alta on 76cm niin oikea rintaliivien ympärysmitta olisi kaikille mukamas 65-70??? Mitäh?

Vierailija
29.05.2018 |

Mulla kyllä ahdistais hengitystä jos käyttäisin edes 70 senttisiä liivejä. Jo sovituskopissa on tuntunut vaikeelta vetää sisäänpäin henkeä noilla 70-senttisillä. 75 on mulle sopiva, ja ihan turha kenenkään väittää että käytän liian löysiä. Joskus törmäsin keskusteluun jossa jotkut pätivät kuinka rintaliivien ympäryksen tulee olla aina vähintään 5cm pienempi kuin oikea ympärys. Ei kyllä mulle luisevalle ihmiselle ainakaan olisi.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaliiviliikkeiden myyjät yrittää aina tyrkyttää liian pientä ympärystä, vaikka käyttämäni koko on aivan sopiva ja pysyy paikoillaan. Minusta ympärys on väärä jos liivit kiristää ja saumat ratkeilee käytössä. Ympärysmitta selviää oikeasti vain sovittamalla, koska jos mukana on paljon rasvakudosta, se painuu kasaan ja liivien pitää olla tiukemmat. Luisevalle tai lihaksikkaalle ihmiselle on turha yrittää pienempiä mittoja.

Vierailija
22/23 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla just näin. Tai omissa liiveissä ympärykset 60-65cm kun todellinen mitta n. 76cm. 70 ympäryksellä varustetut ovat jo lähtökohtaisesti aivan löysät tiukimmassa hakasessa ja muutamien käyttökertojen jälkeen roskiskamaa. 65 yleensä sopiva, 60 alkuun tosi napakka ja menee vain löysimpään hakaseen, mutta käytössä venyy sopivaksi. Mulla on aika isot tissit (f), joten liivien on oltava napakat. Löysät liivit ovat turhat koska ne eivät tietty tue massaa paikalleen ja nousevat selästä ja olkaimet hankaavat hartioiden ihon rikki. Harmittelen usein, että en voi ostaa halpoja/nättejä liivejä vaan mummomainen täyskuppi, jykevät olkaimet ja leveä selkäosa ja n. 100eur hinta ovat välttämättömyys. Mutta kun hartioissa on edelleen arvet teiniajan hm- ja lindex-siroista pitsiunelmaliiveistä, niin parempi näin.

Joku tässä nyt mättää. Olet mitannut ympäryksen väärin. Jos ympärys olisi 76cm, ei 70cm voisi olla aivan liian iso. Itsellä ympärys 75cm ja en voisi kuvitellakaan käyttäväni 70cm tai sitä pienempää ympärystä. Puristaa aivan liikaa ja ei edes mahdu päälle ne 60cm liivit. Sulla kuitenkin menee muka päälle liivit, joissa ympärys 16cm todellista pienempi.

Minullakin ympärys on 75cm ja käytän 70 tai 65 ympärystä, 75 on ihan liian löysä. 60 ympärys ei kyllä minullakaan mitenkään menisi päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin ympärys on 75cm ja käytän 70 tai 65 ympärystä, 75 on ihan liian löysä. 60 ympärys ei kyllä minullakaan mitenkään menisi päälle.

Ei kyllä kaikissa menekään. Mutta esim. Sokoksissa myytävissä (Freya? ainakin) menee hyvin. Kuten myös urkkaliiveissä (ShockAbsorber). Koot eivät ole absoluuttisia. Tai en tiedä, en ole koskaan mitannut liivien ympäryksiä itse. Enkä tiedä onko niissä tapahtunut sama kuin housuissa - nykyään käytän samankokoisia farkkuja kuin 20v sitten teininä. Siis tuumamerkinnöiltään muka samoja, joissa varmasti todellinen koko on ihan eri, koska olenhan minä 10kg painavampikin kuin 90-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme